Medion prebuild met nieuwe GPU start niet

Pagina: 1
Acties:

• Pshygo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 23:31
Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort mijn computer upgraden, huidige specs zijn:

Intel Core i7-3770
8GB ram
GTX 650
^even alleen het belangrijkste

Ik heb een medion prebuilt gedaan, iets waar als ik terug kijk beter niet had kunnen doen. Oh well.

Maar to the point, de GTX 650 is niet meer voldoende, GTA v run ik op zn lowest op 900p, dus een upgrade naar een 960 4GB is op zijn plaats.

Maar als ik er een andere videokaart in doe dan de 650 die er in zit, wilt hij niet opstarten. (ik heb een videokaart van een vriend geleend, oude 650ti die zelf al een upgrade deed naar de 960)

Als ik een ander moederbord neem, kan ik dan wel mijn build aanpassen?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik ben de laatste jaren niet meer zo in de zelfbouw-scene, maar ik denk dat het toch handig is als je alle specs even post. Ook je voeding, aangezien er in een standaard medion-pc meestal een voeding zit die maar net genoeg is...
Wat ik ook laatst heb gelezen is dat je beter een 970 kunt kopen ipv een 960 ivm €/prestatieverhouding.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB en een inhoudelijker titel.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20

Nemesizz

Untouchable

Voedingsconnector(s) wel aangesloten?

De GTX960 is niet bepaald een zuipschuit qua vermogenseisen, maar wat hierboven gezegd word klopt wel, Medion PC's worden vaak niet met de beste voedingen uitgerust (ze zijn niet bar slecht ofzo, maar qua vermogen houdt het vaak niet over). Meestal zijn het FSP Fortron voedingen wat in Medion zit.

• Pshygo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 23:31
Eh, die titel klopt naar mijn mening niet, zou eerder in moederborden passen aangezien dat het euvel is denk ik.
Ik ga er van uit dat ik geen andere componenten kan installeren ivm met dat medion een slot op hun moederborden gooit.

Connector was aangesloten ja

Het gaat mij erom dat iemand ervaring heeft met een prebuild dat hij ook geen andere GPU er in kon gooien, maar na een mobo swap dat wel mogelijk was.

Mijn voeding is 450Watt, idd een FSP. Ik ben van plan de EVGA FTW te halen, die heeft een minimale PSU van 400W nodig, dus dat moet net kunnen.