Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• daywalkerr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28
Hallo
Ik heb sinds een week een lenovo miix3 tablet,als ik ie via de stekker oplaad dan beweegt het batterijtje van min naar plus,hang ik die aan de laptop dan staat er wel een stekkertje bij maar de batterij beweegt niet.Kan ik die tablet wel via usb laptop opladen ?
groeten
kristoff

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Hallo, Kristof.
Ondanks dat ik deze tablet niet ken zal ik je toch proberen te helpen.

Staat er iets hierover in de handleiding?
Het kan zijn dat de usb poort van je laptop te weinig vermogen heeft om deze tablet op te laden.

De reden dat er dergelijke kabels bijgeleverd worden is vaak voor data verkeer ( verplaatsen/kopiëren van bestanden ).

Je kan altijd nog proberen om hem een nacht te laten hangen en kijken of ie daarna wat bijgeladen heeft.
Maar ben bang dat je laptop gewoon te weinig vermogen heeft om een dergelijke accu op te laden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
daywalkerr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:34:
Hallo
Ik heb sinds een week een lenovo miix3 tablet,als ik ie via de stekker oplaad dan beweegt het batterijtje van min naar plus,hang ik die aan de laptop dan staat er wel een stekkertje bij maar de batterij beweegt niet.Kan ik die tablet wel via usb laptop opladen ?
groeten
kristoff
Je verhaal is een beetje vaag, maar ik geloof dat je wilt proberen om je tablet op te laden via een USB-poort van bijvoorbeeld een laptop?

Als dit het verhaal is, is het antwoord simpel; Nee, dat kan niet.

Een tablet verbruikt van zichzelf zoveel stroom, dat een USB-poort het laden niet kan bijhouden. Tablets worden vaak ook geleverd met 2,1A laders, terwijl een USB 2.0-poort niet verder komt dan 0,5A.

Het zou eventueel wel kunnen om je tablet op te laden via USB als deze uit staat, maar de vraag is of je dit wilt. Het duurt namelijk minimaal 4 keer zolang.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
rens-br schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:29:
[...]

Een tablet verbruikt van zichzelf zoveel stroom, dat een USB-poort het laden niet kan bijhouden. Tablets worden vaak ook geleverd met 2,1A laders, terwijl een USB 2.0-poort niet verder komt dan 0,5A.
Wellicht heb ik niet goed gekeken maar de lader heeft ook een output van 0,5A. Vond ik zelf ook aan de lage kant, maar ik kan me wel herinneren dat het op de lader stond.
Zal vanavond ff kijken...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• rens-br

rens-br

Dat zou echt erg weinig zijn. Zelfs de meeste (high-end) smartphones worden geleverd met een 2.1A lader.

Ben benieuwd!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn Miix 3 heeft een lader met een vermogen van 2,1A.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
rens-br schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:11:
[...]

Dat zou echt erg weinig zijn. Zelfs de meeste (high-end) smartphones worden geleverd met een 2.1A lader.

Ben benieuwd!
Prutser die ik ben.... Niet goed gekeken. Het ging om de input, niet de output.... :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• rens-br

rens-br

ChojinZ schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 07:51:
[...]
Prutser die ik ben.... Niet goed gekeken. Het ging om de input, niet de output.... :X
Haha ach, iedereen kan een keer miskijken. En nu is de reden in ieder geval bekent.
Pagina: 1