Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe TV ter vervanging van mijn huidige tv. De grootte waarnaar ik opzoek ben moet ongeveer 48 inch tot 50 inch zijn. Na mijn eigen onderzoek ben ik er voor me zelf al wel uit dat ik in mijn budget geen goeie UHD tv tegen kom, vandaar dat ik op zoek ben naar een gewone FHD tv.

Wat is je budget?
Mijn budget is +/- 800 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk graag films en series. Voor de rest heb ik een playstation 4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een aantal mogelijkheden die ik zelf gevonden heb:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart
pricewatch: Samsung UE48J6200AW Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zal de beste keuze zijn qua beeld kwaliteit, maar ook qua smart tv met betrekking tot snelheid en gebruikersgemak?

• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
Ik heb zelf afgelopen week een pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart gekocht. Ik ben d'r erg blij mee, goed beeld en prima smart tv functies (al gebruik ik enkel Netflix). Verder gebruik ik het met m'n PS3.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar wat mij betreft is het een goede koop geweest (al was 'ie vorige week 100,- goedkoper).
Volgens mij is de Samsung J6200 de opvolgende serie, dus die zal ook prima zijn denk ik :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in elk geval 8)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

48h6240 (zelfde TV met andere poot) is nu €599, en de voorganger van de Sony, W805B is ook nog steeds een hele mooie als je geen Smart dingen nodig hebt.

Beiden prima voor Youtube en Netflix en in beeldkwaliteit is er erg weinig veranderd.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 27-08-2015 10:03 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nog even langs de MediaMarkt geweest voor advies. De h6240 vindt ik zelf niet zo'n mooie uitstraling hebben en valt voor mij mede daardoor af. Ik zit nu toch te twijfelen tussen de J6200 of de JU6400. In een ander topic had ik gelezen dat de JU6400 een 50hz paneel heeft en de J6200 een 100hz paneel. De JU6400 is daarentegen wel UHD en heeft hdmi 2.0. Is dit verschil in hz merkbaar? En wat houdt de nieuwe term van samsung PQI precies in? Aangezien de J6200 een PQI van 600 heeft en de JU6400 van 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
daannvd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:16:
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nog even langs de MediaMarkt geweest voor advies. De h6240 vindt ik zelf niet zo'n mooie uitstraling hebben en valt voor mij mede daardoor af. Ik zit nu toch te twijfelen tussen de J6200 of de JU6400. In een ander topic had ik gelezen dat de JU6400 een 50hz paneel heeft en de J6200 een 100hz paneel. De JU6400 is daarentegen wel UHD en heeft hdmi 2.0. Is dit verschil in hz merkbaar?
Merkbaar is voor ieder persoon anders omdat niet iedereen zich er aan zal storen. De bewegingsresolutie heeft namelijk ook een gewenningsfactor net zoals bijvoorbeeld resolutie en contrast dit hebben.

Heb je bijvoorbeeld al jaren naar een toestel met een 50Hz paneel gekeken, dan zal een lage bewegingsresolutie niet zo snel opvallen. Maar iemand die gewend is om naar een hoge bewegingsresolutie te kijken, die zal het sneller opmerken en zich hier mogelijk ook aan ergeren. Hier op Tweakers heb ik wel meegemaakt dat men van een 100Hz paneel naar een 50Hz paneel is toegegaan en de televisie vanwege de bewegingsonscherpte heeft teruggebracht naar de winkel.

De hogere bewegingsresolutie brengt natuurlijk wel meer detail tijdens bewegingen. Dus ondanks dat de J6200 een lagere resolutie heeft dan de JU6400, zal tijdens de bewegingen veel meer detail in tact blijven waardoor je uiteindelijk een scherper plaatje hebt.

En dat ziet er tijdens bewegingen zo uit:

J6200

Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/reviews/j6200/j6200-soap-opera-effect-30-fps-large.jpg

JU6500

Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/reviews/ju6500/ju6500-soap-opera-effect-30-fps-large.jpg
En wat houdt de nieuwe term van samsung PQI precies in? Aangezien de J6200 een PQI van 600 heeft en de JU6400 van 900.
Het staat voor Picture Quality Index maar je kunt dit maar beter weer zo snel als mogelijk vergeten, want je hebt als consument echt helemaal niets aan deze marketingterm. Maar als je er toch meer over wil weten, zou je eens mijn blog hierover kunnen lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates