Toon posts:

Videokaart versleten?

Pagina: 1
Acties:

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-12 10:42

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd geeft mijn videokaart bij opstarten zo nu en dan geen signaal meer. PC resetten heeft geen effect en uiteraard heb ik de drivers geupdate, maar hij geeft nieteens het beeld van de startop vóór de driver weer.
Als ik de videokaart eruit haal en het scherm op de GPU van de i5 processor aansluit, krijg ik wel gewoon beeld.
Als ik daarna weer de videokaart inplug en opnieuw opstart, werkt de videokaart weer naar behoren voor onbepaalde tijd.

Het gaat om een Ati Radeon 7950 en hij is niet overgeclockt.

Is mijn videokaart gewoon versleten waardoor deze kuren vertoont of is er misschien een oplossing?

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Is je voeding niet gewoon oud en aan vervanging toe?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Kzargid
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:21
Hetzelfde probleem had ik.Elmo_b in "Videokaart kaputt?".

Ik heb zelf sterk het vermoeden dat mijn voeding de oorzaak van alle ellende is. Een nieuwe voeding kost je de kop niet en voorkomt een hoop extra kosten.

• RMB

RMB

Topicstarter
De voeding is 3 jaar oud, Cooler Master GX 750W.

Lijkt me vreemd als deze aan 't eind van zijn latijn is, niet? Verder treden er ook geen enkele problemen op zodra alles werkt. Full load/Idle for hours, het maakt allemaal niet uit.
Het opstarten is (soms) het probleem.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08-12 17:45

Nemesizz

Untouchable

Klinkt inderdaad als een voeding probleem.

Dat ie met een i5 igpu wel start is niet zo verwonderlijk, want een 7950 verbruikt aanzienlijk meer.

Zelf ook wel eens gehad met een voeding, moest je de PC opstarten met een lichte videokaart (PC uit het P4 tijdperk, geen igpu's nog) PC warm draaien en daarna de zwaardere videokaart erin en dan liep het wel weer.

Dus, indien mogelijk, probeer eens een andere voeding (wel icm die Radeon, anders weet je het nog niet zeker).

• RMB

RMB

Topicstarter
Maar, 9 van de 10 keer doet hij dus een koude start mét de 7950.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-12 19:02

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Omdat ook de voeding dan koud op start. Het was 3 jaar terug al een matige voeding, dat is er over tijd niet beter op geworden. ;)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Maak er maar een flut voeding van. Betekend overigens niet perse dat het de voeding is..

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RMB

RMB

Topicstarter
xD die werd toen op Tweakers geadviseerd haha!

Maar even voor de duidelijkheid: ook als de pc warm is kan ik hem gewoon succesvol opnieuw opstarten, 9 van de 10 keer. Er is dan dus helemaal géén beeld. Geen moederbord info, geen bios opties, geen windows login. Het beeldscherm meldt dat er geen signaal is.

Ik heb er verder niet veel aanhangen behalve een i5 en 2 SSDs. Heb de voeding indertijd gekozen doordat deze volgens medetweakers ruim voldoende zou moeten zijn voor crossfire/sli mocht ik willen upgraden.

[Voor 101% gewijzigd door RMB op 26-08-2015 23:38]

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb je post geschiedenis doorgespit, maar niemand heeft hem jouw zo te zien geadviseerd.
RMB in "[BBG Aanschaf] Gamesysteem"

Maaaaaaar het gaat daar ook over een hele andere voeding. :P

De GX750 is in dat topic wel meermaals ten zeerste afgeraden.

AMD Nieuwsdiscussie

• RMB

RMB

Topicstarter
Hmm oké :P
Ik heb trouwens inderdaad de V2 uitvoering, als dat verschil maakt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Eh ja dat maakt heel veel verschil. De V2 is namelijk stukken beter, lijkt totaal niet op de eerste versie, is zelfs niet eens door dezelfde fabrikant gemaakt. De eerste is namelijk door Seventeam gemaakt en de V2 is door Enhance gemaakt. De V2 is gewoon een budget voeding, niet de beste koop toen ongetwijfeld, maar iig niet zo gaar als de eerste versie.

AMD Nieuwsdiscussie

• RMB

RMB

Topicstarter
Ik wist niet dat er zoveel kwaliteitsverschil in voedingen zat!
Bedankt voor je advies :)

Maar is het nu onwaarschijnlijk dat het m'n voeding is?

• -The_Mask-
  • Niet online
Een stuk minder waarschijnlijk iig.

Makkelijkst zou zijn als je de videokaart in een andere PC kunt testen en een vergelijkbare in deze.

AMD Nieuwsdiscussie

• RMB

RMB

Topicstarter
Update:

Het probleem ontstaat altijd tijdens het gebruik van de DVI (GPU) naar HDMI (scherm) kabel.
Nu blijkt dat als ik deze kabel omwissel TIJDENS het probleem voor een HDMI->HDMI, het beeld plots verschijnt.

Het gekke is dat de DVI kabel 9 van de 10 keer gewoon werkt, en 100% op de onboard processor.
Het probleem ontstaat nogaltijd maar af en toe, en alleen bij het opstarten.

[Voor 31% gewijzigd door RMB op 12-09-2015 14:01]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee