Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw of upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben heel erg aan het twijfelen over de aanschaf van een nieuwe laptop, of de upgrade van mijn oude. Momenteel heb ik een Asus K53s met een Core i5-2430M (2,40 GHz). en 6 GB. Deze laptop voldoet nog voldoende voor wat ik er mee wil doen: internetten, films kijken, tekstverwerken, etc. Toch merk ik dat ie steeds trager wordt, vooral met opstarten. En dat de batterij steeds sneller leeg raakt.
Voor mij zijn de twee belangrijkste eigenschappen van een laptop (heel) snel opstarten en een lange accuduur. Daarom zat ik te denken aan een upgrade naar een SSD. Maar mijn vraag, is dat het wel waard met een laptop van een aantal (ongeveer 4) jaar oud? Of is het zonde van het geld en kan ik beter een nieuwe aanschaffen?

Alvast bedankt,
Michiel

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Een SSD is het altijd waard. Mocht de laptop op een of ander moment niet meer werken of niet voldoen aan today's standards, je kunt altijd de SSD eruit halen en gebruiken in een desktop of een andere laptop. Daarom raad ik aan een goede SSD te kopen. Ga je geen spijt van krijgen.

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je snelle reactie. Wat is een goede SSD? Het liefst heb ik minimaal 500 GB

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:25
Als de batterij egt belangrijk is en niet (makkelijk) verwisselbaar. Dan zit er natuurlijk niks anders op dan een nieuwe te kopen.
Als je er wel mee kan leven dan zou een SSD inderdaad een wereld van verschil zijn.

Hier is een 500GB SSD die je zou kunnen kopen
pricewatch: Crucial BX100 500GB

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Ik ga akkoord met bovenstaande. Een SSD gaat je laptop nieuw leven inblazen. Indien dat je toch een nieuwe laptop wilt, hoef je geen extra geld uit te geven aan een laptop met een SSD en kan je gewoon je SSD overplaatsen naar je nieuwe laptop en klaar (wel een verse installatie ivm drivers etc).

Je batterijduur kan je weinig aan doen behalve een andere batterij kopen of een nieuwe laptop kopen. Een batterij is nu eenmaal een slijtage stuk die, hoe meer het gebruikt wordt, hoe sneller het slijt.

Met je SSD gaat je laptop plots een héél stuk sneller aanvoelen aangezien je processor zeker voldoende is voor de taken die jij er mee uitvoert.