Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aankoopadvies 1500-2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• dustud
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 21:03
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een goeie laptop met een budget van het liefst maximaal 2000 euro.

Ik ga de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor mijn nieuwe opleiding, Computing Sience op de Universiteit.

-Voor de processor het liefst een Intel, ik heb gezien dat de i7 4720HQ in de meeste zit.
-Als videokaart een van Nvidia, het hoeft geen gaminglaptop te zijn maar hij moet wel een beetje kunnen. (geen BF4 oid, maar Heroes of the Storm etc, hier zie ik weinig problemen in verder)
-Merk? Maakt niet heel veel uit als het maar geen HP oid is, al heb ik deze ook niet gezien in deze voorkeuren.
-Geheugen het liefst 16gig en een ssd erin. Diagonaal minimaal 15.6 inch
-Het belangrijkste is wel dat de accu lang mee kan gaan, niet zo zeer voor het gamen maar voor tijdens de schooldagen.

Verder maakt gewicht etc niet zo veel uit.

Ik kom zelf op deze uit: http://tweakers.net/price...dominator)/specificaties/

Heeft iemand ideeën of ervaringen met een laptop wat binnen de bovenstaande voorkeuren valt?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door dustud op 26-08-2015 16:50 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
dustud schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:29:
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een goeie laptop met een budget van het liefst maximaal 2000 euro.

Ik ga de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor mijn nieuwe opleiding, Computing Sience op de Universiteit.

-Voor de processor het liefst een Intel, ik heb gezien dat de i7 4720HQ in de meeste zit.
-Als videokaart een van Nvidia, het hoeft geen gaminglaptop te zijn maar hij moet wel een beetje kunnen. (geen BF4 oid, maar Heroes of the Storm etc, hier zie ik weinig problemen in verder)
-Merk? Maakt niet heel veel uit als het maar geen HP oid is, al heb ik deze ook niet gezien in deze voorkeuren.
-Geheugen het liefst 16gig en een ssd erin. Diagonaal minimaal 15.6 inch
-Het belangrijkste is wel dat de accu lang mee kan gaan, niet zo zeer voor het gamen maar voor tijdens de schooldagen.

Verder maakt gewicht etc niet zo veel uit.

Ik kom zelf op deze uit: http://tweakers.net/price...dominator)/specificaties/

Heeft iemand ideeën of ervaringen met een laptop wat binnen de bovenstaande voorkeuren valt?

Alvast bedankt!
Je geeft aan dat de batterij lang mee moet gaan. Ik zie dat de door jou aangehaalde laptop ca. 4,5 uur op de batterij kan werken. Is dat voldoende?

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Bekijk eventueel ook is de volgende Clevo's, als je het RAM geheugen (DDR3L) en een eigen SSD koopt ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit voor een lichtere laptop.

GTX970m:
http://www.laptopplus.nl/...70se-p670sg-gtx900-series

GTX980m:
http://www.laptopplus.nl/producten/17-3-inch-clevo-p670sg

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:27
Aangezien je toch geen zware games gaat draaien is een 970m of 980m zoals hier boven aangedragen zwaar overkill.

Ik adviseer je om bijv. een pricewatch: Asus N551JX-CN176H of pricewatch: Asus N551JQ-CN045H (of eventueel de 17.3"variant) te nemen en daar 8 gig ram bij te prikken + een ssd inbouwen. Zelfs met een 500 gb of 1 tb ssd (pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB) zit je dan nog ruim onder de 1500 euro dan kun je eventueel de trage 5400 rpm hdd er uitgooien wat de batterijduur bevordert en de geluidsproductie omlaag brengt.

• dustud
Bedankt voor de reacties.

@Volkan1984
Ik kwam op deze uit omdat het aantal Wh hoger ligt dan de andere die naar voren kwamen in de zoektocht, maar zie dat dit niet direct resulteert in een hogere accuduur (had ik ook moeten weten). Maar 4,5 uur is wat aan de krappe kant.

@Azerion
Heb je ervaring met laptops van Clevo? Heb er zelf nog nooit van gehoord namelijk.

@X2X2X
Bedankt voor de reactie, ik zal er nog even in kijken wat de mogelijkheden zijn met het zelf vervangen van een aantal onderdelen, had hier nog niet direct aan gedacht.

• Volkan1984
dustud schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:17:
Bedankt voor de reacties.

@Volkan1984
Ik kwam op deze uit omdat het aantal Wh hoger ligt dan de andere die naar voren kwamen in de zoektocht, maar zie dat dit niet direct resulteert in een hogere accuduur (had ik ook moeten weten). Maar 4,5 uur is wat aan de krappe kant.
De meeste laptops met krachtige processors hebben geen lange batterijduur. Een uitzondering zijn de MacBook Pro's 15" Retina maar degene die in jouw prijsklasse valt heeft geen dedicated GPU. Dus daar kan je niet echt lekker mee gamen.
@Azerion
Heb je ervaring met laptops van Clevo? Heb er zelf nog nooit van gehoord namelijk.
Clevo maakt geen laptops maar barebones waar bijvoorbeeld BTO of X-notebooks laptops op bouwt. De laptops gebaseerd op een Clevo barebone hebben sowieso nooit een fatsoenlijke accuduur.
X2X2X schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:07:
Aangezien je toch geen zware games gaat draaien is een 970m of 980m zoals hier boven aangedragen zwaar overkill.

Ik adviseer je om bijv. een pricewatch: Asus N551JX-CN176H of pricewatch: Asus N551JQ-CN045H (of eventueel de 17.3"variant) te nemen en daar 8 gig ram bij te prikken + een ssd inbouwen. Zelfs met een 500 gb of 1 tb ssd (pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB) zit je dan nog ruim onder de 1500 euro dan kun je eventueel de trage 5400 rpm hdd er uitgooien wat de batterijduur bevordert en de geluidsproductie omlaag brengt.
Een N551 is ook geen goed idee als het je gaat om een fatsoenlijke batterijduur. Een stukje uit een review (http://www.tlbhd.com/asus-n551jk-review-19227/):

"Before we wrap this up we should also talk about the battery. There’s a 56 Wh one on this laptop and, more importantly, it’s removable. I know that’s important to you and it should be easier, at least in theory, to find and use replacements when the time comes.

56Wh is only an average-sized capacity on such a powerful configuration though, so expect about 4 hours of daily use from the N551JK, on Balanced Mode with the screen’s brightness at about 50% and the keyboard’s back-lightning deactivated. Gaming will deplete the battery in a little over one hour, while looping the 1080p .mkv file is possible for 4 hours and 30 minutes, on Power Saving, with the screen dimmed to 50% and Wi-Fi OFF.

These aren’t impressive numbers, but the N551 is not a portable laptop either, so I wasn’t expecting a lot more. A bigger battery would have been nice, but that would have probably meant turning to an encased one, and Asus chose this path instead."

[ Voor 83% gewijzigd door Volkan1984 op 29-08-2015 19:45 . Reden: Aangevuld ]

• X2X2X
Volkan1984 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:39:

[...]

Een N551 is ook geen goed idee als het je gaat om een fatsoenlijke batterijduur. Een stukje uit een review (http://www.tlbhd.com/asus-n551jk-review-19227/):

"Before we wrap this up we should also talk about the battery. There’s a 56 Wh one on this laptop and, more importantly, it’s removable. I know that’s important to you and it should be easier, at least in theory, to find and use replacements when the time comes.

56Wh is only an average-sized capacity on such a powerful configuration though, so expect about 4 hours of daily use from the N551JK, on Balanced Mode with the screen’s brightness at about 50% and the keyboard’s back-lightning deactivated. Gaming will deplete the battery in a little over one hour, while looping the 1080p .mkv file is possible for 4 hours and 30 minutes, on Power Saving, with the screen dimmed to 50% and Wi-Fi OFF.

These aren’t impressive numbers, but the N551 is not a portable laptop either, so I wasn’t expecting a lot more. A bigger battery would have been nice, but that would have probably meant turning to an encased one, and Asus chose this path instead."
Als je een krachtige i7 wilt zul je toch concessies moeten doen op je batterijduur. En een i7 én een batterij die flink lang meegaat is onmogelijk. Een Macbook Pro komt dan misschien nog in de buurt maar daar moet je direct 2500 euro voor aftikken en heb je een OS waar de TS niet zoveel aan heeft.Voor een echt goede batterijduur kom je al gauw uit bij een Asus UX305 of een Dell XPS 13 met dual core ULV i5 of i7 processoren.

Ik kan overigens uit ervaring (na inmiddels al 3 jaar op de universiteit gestudeerd te hebben) zeggen dat je op de universiteit in iedere ruimte wel stopcontacten binnen je bereik hebt.

Ik heb zelf trouwens een Asus N56JN met ook een quad core i7 (4700hq) 56wh accu en deze gaat in mijn geval gemakkelijk een hele lesdag mee (lees: 4 tot 6 uren college). Met alleen een beetje tekstverwerken en de batterijbesparing aan heb ik aan het einde van de dag nog wel rond de 40% over.
En op de momenten dat je tijdens bijv. werkcolleges echt zware programma's moet gaan draaien, is je batterij sowieso binnen de kortste keren leeg. Je zult zien dat iedereen z'n laptop dan gewoon aan de stroom heeft hangen.

Kortom, batterijduur is eigenlijk niet eens zo heel erg belangrijk, gezien het eisenpakket van de TS.

• Tammesp
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

Deze Dell XPS 15 dan? Echt een toppertje met accu duur. Zit een leuke videokaart in met een i7.

http://m.dell.com/mt/www....e=AnchorZone1&#un_details

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• Volkan1984
X2X2X schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:03:
[...]
Kortom, batterijduur is eigenlijk niet eens zo heel erg belangrijk, gezien het eisenpakket van de TS.
Maar de batterijduur is dus wel belangrijk voor de TS. Ook al is het niet geheel realistisch in dit geval (even buiten de MBP Retina gerekend).

Zie onderstaande quote uit de beginpost:

• X2X2X
Volkan1984 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:17:

Ook al is het niet geheel realistisch in dit geval
Daarom. Het is een onrealistische eis en ik wil daarom alleen maar zeggen dat de TS zich niet dood moet staren op de batterijduur. Daarnaast was de Asus die ik aandroeg enkel een voorbeeld van een laptop rond de 1000 euro met quad core i7 waarvan je de hardware zelf nog kunt upgraden om zo overall goedkoper uit te zijn met een laptop die niets onderdoet voor een veel duurdere.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Als de accuduur werkelijk belangrijk is dan zou ik een MBP nemen. Info is onduidelijk wat betreft de te gebruiken software.
Zeker als je kijkt naar de tijden die Windows bezig is met het installeren van updates is de MBP/OSX in het voordeel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Volkan1984
OgWok schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:32:
Als de accuduur werkelijk belangrijk is dan zou ik een MBP nemen. Info is onduidelijk wat betreft de te gebruiken software.
Hier ben ik het mee eens. Wat betreft die game die wordt genoemd in de beginpost; die draait gewoon op een Mac. Ik zie niet verdere eisen voor wat betreft de software die gebruikt zal worden en de TS geeft ook niet aan een voorkeur te hebben voor een OS. Daarom denk ik dat deze opmerking geen hout snijdt:
X2X2X schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:03:
[...]
... en heb je een OS waar de TS niet zoveel aan heeft.
Zeker als je kijkt naar de tijden die Windows bezig is met het installeren van updates is de MBP/OSX in het voordeel.
Het updaten van een Windows machine kost inderdaad best wat tijd maar of dit echt heel belangrijk is voor een gebruiker; tsja. Ik weet het niet.

• Tammesp
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

Niet helemaal mee eens. De accuduur bij ultrabooks van Windows zijn al aardig aan de goeie kant, vooral de XPS serie van Dell.

Als je de Laptop voor het eerst aandoet duren de updates van Windows wel even, maar zodra dat klaar is valt dat echt reuze mee. (Nu wel met Windows 10 heb je bijna om de 2 dagen updates, maar dat zijn kleintjes die binnen een paar seconden klaar zijn, maar soms wel irritant)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• X2X2X
Macbooks blinken inderdaad uit qua batterijduur, maar er vanuitgaande dat TS specifieke software moet gaan draaien, valt een macbook dan waarschijnlijk af ivm ondersteuning.

Het updaten van Windows duurt bij mij absoluut niet lang. Mijn windows 10 laptop haalt misschien 2 a 3 keer per week wat updates binnen en deze zijn binnen een paar seconden gedownload en geinstalleerd. Mocht je dit niet willen, dan kun je altijd nog instellen dat ze pas gedownload en geïnstalleerd worden wanneer het jou goed uitkomt.

Als er geen CPU intensieve software nodig is verandert het verhaal al gauw en zou je inderdaad een Macbook kunnen overwegen. Dan heb een oerdegelijke laptop met een mooi scherm en ook nog een hoge restwaarde. Daarnaast kun je natuurlij voor een XPS 13 of UX305 gaan welke beide ook prima laptops zijn waar weinig mee mis is, ook qua accuduur.

Dit lijkt me echter niet het geval want TS vraagt specifiek om 16 gb ram --> VMs draaien?

• dustud
Hmm, dit zet genoeg stof tot nadenken.
Een MBP zal het waarschijnlijk niet worden, geen Apple fan hier.

Maar bedankt voor alle reacties!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:25

Nutral

gamer/hardware freak

Ik denk dat als je de laptop elke dag mee neemt je niet met een groot ding wilt sleuren,

Op het moment zijn er volgens mij 5 goede opties:

Dell XPS 15, quadcore, qhd, dedicated videokaart, flinke accu

Macbook pro 15", quadcore, dedicated videokaart, flinke accu (maar in windows wat minder, en duur)

Asus zenbook pro ux501, dit zou mijn aanrader zijn, quadcore, flinke dedicated videokaart (960M), flinke accu en 4k scherm, toch 1600€

Lenovo Y50, met 1000€ is deze redelijk goedkoop, goede videokaart en cpu, alleen de accu valt tegen en het scherm is erg slecht (een slecht scherm krijg je echt spijt van)

MSI GS60,, Deze laptop is de optie voor meer games, heeft een 970M, dus sneller dan de andere laptops in deze lijst, verder dezelfde opties, i7 quadcore en redelijk lichte/dunne behuizing. Alleen zit deze strak tegen het budget (1900 euro volgens mij) en is de accu duur toch wel minder dan de macbook/xps15/zenbook.

Ik heb zelf een tijd de xps 15 gehad en deze is erg fijn gebouwd en prettig om elke dag mee te nemen (2kg), macbook pro 15 heb ik een kort tijdje gehad en als je windows wilt moet je niet voor een macbook pro gaan, omdat je met windows op de macbook niet kunt switchen naar de intel gpu en daardoor erg slechte accu duur krijgt.
Ik heb goede dingen gehoord van de zenbook pro en gezien het feit dat die met een 960M een stuk betere videokaart heeft dan de xps 15 (met iets beter bouwkwaliteit) zou ik die echt aanraden.

Qua bouwkwaliteit zit denk ik de macbook pro en de zenbook pro redelijk bovenaan, de xps 15 redelijk dichtbij en dan de msi een stuk lager en de Y50 nog een stuk lager.

[ Voor 6% gewijzigd door Nutral op 31-08-2015 18:56 ]

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 10:35
dustud schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:21:
Hmm, dit zet genoeg stof tot nadenken.
Een MBP zal het waarschijnlijk niet worden, geen Apple fan hier.

Maar bedankt voor alle reacties!
Was ik ook niet. Totdat ik zocht naar een lichte laptop, met goede bouw en lange accuduur.
Sinds een week een MacBook Pro 13" (retina). Fantastisch ding. Accu gaat super lang mee, het scherm is echt insanely mooi en je trackpad is gewoon ongeevenaard.

Denk aan de dingen die je elke dag in je handen hebt: keyboard, trackpad/muis, scherm. Dat zijn de dingen die echt je beleving gaan bepalen. Als je je over het feit heen kan zetten dat een MacBook Pro Mac OSX draait, dan zou ik voor de MBP 15 gaan (zonder dedicated graphics). Die interne grafische kaart kan je prima een spelletje mee draaien, maar verwacht gewoon weinig.

MBP15 heeft wat je wil:
16 gb ram
i7 processor
goed lange accuduur
goede bouwkwaliteit
Met studentenkorting is ie €2000.

Maar als Mac OS X echt zón groot breekpunt is, beschouw deze comment dan maar als ongeschreven.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
dustud schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:17:

@Azerion
Clevo is voor zover ik heb kunnen vinden een goed merk qua hardware/prijs, had alleen je openings-post niet helemaal gelezen dat je niet geïnteresseerd was in gamen.

Het grootste voordeel van een barebone zoals Clevo is dat je deze helemaal naar wens kunt afstellen.

GTX950m:
http://www.laptopplus.nl/producten/15-6-inch-clevo-w650sc
Pagina: 1