Beste tweakers,
Zit me hier al een tijdje dood te ergeren aan mijn pc op kantoor. Komt vaak voor dat de pc even bevriest als ik aan het werk ben. Heb dan muziekje aan, enkele grote wordbestanden open, enkele pdfjes open en outlook. Ik word dan wel per uur betaald, maar het kan behoorlijk frustrerend werken als ik weer eens halve minuut moet wachten na het verslepen van een plaatje
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem / upgrade?
Vooral dus werken met grote Excel/Word/PDF bestanden waarvan ik er meerdere tegelijk open heb. Ondertussen wil ik ook muziek kunnen luisteren en outlook open hebben staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt budget is er niet, maar ik moet het wel kunnen verkopen aan de baas. Denk dat systeem uitbreiding van ongeveer €400,- wel te doen moet zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, als er gekozen wordt voor componenten vervangen dan alleen cpu, moederbord, ram en ssd.
Kast, voeding enz zijn nog te gebruiken.
Overig
- Geen voorkeur voor merk, betrouwbaarheid is wel belangrijk.
- Ik ga niet overklokken
- W7 licentie telt niet mee voor prijs
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment heb ik een intel i-3 2100 met 4 gb ram en normale harde schijf.
Zou ik met het toevoegen van werkgeheugen naar bijv 8 gb en het vervangen van de HDD door een SSD ( a 150 eur ) voldoende prestatie winst behalen of zal een volgende upgrade meer uithalen;
Alvast bedankt voor de moeite!
Zit me hier al een tijdje dood te ergeren aan mijn pc op kantoor. Komt vaak voor dat de pc even bevriest als ik aan het werk ben. Heb dan muziekje aan, enkele grote wordbestanden open, enkele pdfjes open en outlook. Ik word dan wel per uur betaald, maar het kan behoorlijk frustrerend werken als ik weer eens halve minuut moet wachten na het verslepen van een plaatje
Wat wil je doen met je nieuwe systeem / upgrade?
Vooral dus werken met grote Excel/Word/PDF bestanden waarvan ik er meerdere tegelijk open heb. Ondertussen wil ik ook muziek kunnen luisteren en outlook open hebben staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt budget is er niet, maar ik moet het wel kunnen verkopen aan de baas. Denk dat systeem uitbreiding van ongeveer €400,- wel te doen moet zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, als er gekozen wordt voor componenten vervangen dan alleen cpu, moederbord, ram en ssd.
Kast, voeding enz zijn nog te gebruiken.
Overig
- Geen voorkeur voor merk, betrouwbaarheid is wel belangrijk.
- Ik ga niet overklokken
- W7 licentie telt niet mee voor prijs
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment heb ik een intel i-3 2100 met 4 gb ram en normale harde schijf.
Zou ik met het toevoegen van werkgeheugen naar bijv 8 gb en het vervangen van de HDD door een SSD ( a 150 eur ) voldoende prestatie winst behalen of zal een volgende upgrade meer uithalen;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 177,95 | € 177,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 109,90 | € 109,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 380,80 | |
Alvast bedankt voor de moeite!