Kantoor pc - Upgrade of niet

Pagina: 1
Acties:

• janjurie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-12 18:31
Beste tweakers,

Zit me hier al een tijdje dood te ergeren aan mijn pc op kantoor. Komt vaak voor dat de pc even bevriest als ik aan het werk ben. Heb dan muziekje aan, enkele grote wordbestanden open, enkele pdfjes open en outlook. Ik word dan wel per uur betaald, maar het kan behoorlijk frustrerend werken als ik weer eens halve minuut moet wachten na het verslepen van een plaatje ;) .

Wat wil je doen met je nieuwe systeem / upgrade?
Vooral dus werken met grote Excel/Word/PDF bestanden waarvan ik er meerdere tegelijk open heb. Ondertussen wil ik ook muziek kunnen luisteren en outlook open hebben staan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt budget is er niet, maar ik moet het wel kunnen verkopen aan de baas. Denk dat systeem uitbreiding van ongeveer €400,- wel te doen moet zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, als er gekozen wordt voor componenten vervangen dan alleen cpu, moederbord, ram en ssd.
Kast, voeding enz zijn nog te gebruiken.

Overig
- Geen voorkeur voor merk, betrouwbaarheid is wel belangrijk.
- Ik ga niet overklokken
- W7 licentie telt niet mee voor prijs

Wat verwacht je van ons?
Op dit moment heb ik een intel i-3 2100 met 4 gb ram en normale harde schijf.

Zou ik met het toevoegen van werkgeheugen naar bijv 8 gb en het vervangen van de HDD door een SSD ( a 150 eur ) voldoende prestatie winst behalen of zal een volgende upgrade meer uithalen;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 177,95€ 177,95
1ASRock H81M-HDS€ 48,95€ 48,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 44,-€ 44,-
1Crucial MX100 256GB€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,80

Alvast bedankt voor de moeite!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 15:35
is er iemand in dienst die zorgt voor de kantoorautomatisering of is het een klein bedrijfje waar voor elke nieuwe medewerker een nieuwe pc wordt besteld en als er iets kapot is zelf wat wordt gefixed?

...

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Ik neem aan dat je baas dit kan aftrekken van de belasting, (valt immers onder je werk)
Die i3 2100 zou opzich voldoende moeten zijn voor basis Office, (net als 4GB ram).
Koop die SSD en zet er een verse Windows op, dit maakt al een wereld van verschil.
Een nieuwe CPU (en moederbord en ram dan) kan dan altijd nog.

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
SSD + verse windows install + (eventueel 4gb geheugen), een nieuwe PC is onnodig voor de werkzaamheden die je omschrijft.

• henkbert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 09:41
Dit klinkt als een harde schijf probleem, de i3 2100 zou dit soort werkzaamheden makkelijk aan moeten kunnen, dus inderdaad, zoals hierboven genoemd, een SSD + windows daarop installeren en dan misschien een extra 4 gb module RAM (ik weet niet of dit mogelijk is op het huidige moederbord), maar dan zou die het weer goed moeten doen

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:21
Houd in de gaten hoeveel geheugen je gebruikt. Als dat altijd ruim onder de 4 GB blijft (dus bijvoorbeeld max 3.5 GB) dan zal meer geheugen niet helpen.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• janjurie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-12 18:31
Bedankt voor de reacties...

Het gaat inderdaad om een klein bedrijf waar geen centraal ict beleid is. Dit kan zo zijn voordelen hebben ;)

Zal een begin maken met de upgrade naar SSD en meer werkgeheugen. Hoop dat het voldoende is en anders kan het met paar maanden weer verder uitgebreid worden met snellere processor en mobo.
Pagina: 1