• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-01 23:46
Dag Tweakers :)

Na een herinstallatie van Windows 10 x64 Home edition krijg ik aparte problemen met mijn beeldscherm. Voor de herinstallatie (zelfde os) kan mijn beeldscherm 1680x1050 75hz zonder probleem. Nu kan ik maximaal 60Hz kiezen in Windows op 1680x1050 (lagere resolutie kan wel 75Hz). Ook krijg ik met regelmaat de melding dat ik niet gebruik maak van de optimale resolutie. Volgens Windows zou dat 2048x1152 zijn terwijl mijn monitor maximaal 1680x1050 aankan. Daarnaast krijg ik (ik denk door 60hz vs 75hz) extreme last van screen tearing in CSGO terwijl ik dit nooit gehad heb.

Het beeldscherm is aangesloten op mijn laptop (zie signature) via VGA die vaak gebruikt maakt van mijn 840m gpu. Mijn beeldscherm is een pricewatch: Acer X223W Zwart.

Wat ik zelf geporbeerd heb:
- Nvidia Control Panel updaten (355.60)
- Nvidia Geforce Experience updaten (355.60)
- Windows helemaal up-to-date hebben
- VGA kabel vervangen (geen effect).
- In Nvidia Control Panel alleen de 840m en alleen de HD4600 selecteren

Het aparte is dat tot een tijdje terug Windows zelf zag dat het ging om een Acer X223W, en dat Windows nu zegt: Generic-Non-PnP-Monitor is. Laatste wat ik van de drivers van het beeldscherm kan vinden is (op wat aparte site's na) dat de laatste versie een 32bits Windows Vista driver is. Helaas kan ik deze drivers niet ergens vinden om zelf te proberen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen en het gewoon weer netjes kan laten werken?

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-01 23:46
Kleine toevoeging. Heb het voor elkaar gekregen om drivers te vinden en te installeren (geen idee welke versie), maar hij geeft nu in ieder geval de juiste optimale resolutie aan en hij geeft nu ook aan dat het gaat om een X223W.

Edit:

Acer even gemaild. Blijkbaar is 75Hz op 1680x1050 niet mogelijk (nog steeds denk ik dat ik het eerder wel had). Jammer, maar dit is dus opgelost. :)

[ Voor 26% gewijzigd door ghostman op 29-08-2015 11:59 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|