Douche afvoer ontstoppen/schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb onderstaande afvoer in mijn douche zitten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ogh6lAdmez571j60penp8hJq/full.jpg

Het water blijft erg lang in de douchebak staan en als de douche vol open staat stroomt het minder snel weg dan dat het uit de douchekop komt. Hier zal deels de te grote douchekop aan ten grondslag liggen maar ook de afvoer zelf loopt niet lekker door.

Ik vermoed dat er haar en zeep resten in vast zitten en wil die nu schoonmaken. Daarna zal ik een extra zeefje plaatsen om het in de toekomst te voorkomen. Echter, hoe maak ik dit nu schoon? De afvoer zelf zit vast gekit in de douchebak en lijkt niet verwijderbaar. Nu kan ik deze los gaan snijden maar is dit wel de bedoeling, hoort dit überhaupt wel verwijderd te kunnen worden?

Als ik er niet bij kan dan kan ik het met een plopper proberen en wat gootsteenontstoppingsmiddel. Echter, welk spul kan je hiervoor gebruiken? Heet water met soda en heet water met azijn heeft niet gewerkt. Die agressieve middelen vermijd ik liever omdat je daar met een beetje pech je leidingen mee kan vernaggelen en dat wil ik absoluut niet. Zijn er nog middelen die wel goed zeep oplossen maar ongevaarlijk zijn voor je leidingen?

Of zijn er nog andere tips hoe ik dit fatsoenlijk kan schoon maken en weer lekker kan laten doorlopen?

En dan deze douchekop

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i3ZtONESA4klRImJ3H73OSpd/full.jpg

Kan ik deze eenvoudig vervangen? Is het een kwestie van los halen en een nieuwe plaatsen? Is dat een generieke aansluiting? Dan stop ik er gelijk een zuinigere op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Douchekop geen idee, maar volgens mij kan je met HG Duo ontstopper de boel prima van binnen reinigen.. Zelf geen last van dit euvel gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 06:37
Hoe heb je die soda/azijn precies toegepast? Beste methode is een paar flinke scheppen soda, een flinke scheut sterke schoonmaakazijn en dan pas de volgende ochtend veel kokend water.

Als dat niet werkt, is zo'n setje heel effectief:
Afbeeldingslocatie: http://www.manshanden.nl/images/luchtreiniging/luchtset-instap.gif

Toevallig laatst zelf bij de Aldi gehaald, mogelijk liggen er nog een paar in de restbakken.

Met dit soort manieren heb je zeker geen rare chemische troep nodig :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:28

IkWilbert

Het is mij!

Ik gebruik best wel vaak gewoon een ouderwetse ontstopper...

Afbeeldingslocatie: http://www.facq.be/sites/default/files/news/content/de_ontstopper.jpg

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Yep, zo'n plopper doet het heel goed hier. Twee keer per jaar, douche aanzetten zodat er voldoende water loopt en dan flink duwen met die plopper. Komt er vanzelf een bos haar terug uit het putje - die laat je natuurlijk niet terug de afvoer in gaan. En als er niets meer aan rommel terugkomt, dan loopt het water over het algemeen ook weer goed weg.

Zou ik in elk geval eerst proberen voor je met chemicalien aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
afwasmiddel erin doen./ dat lost de vetten op dioe zich ophopen. had hetzelfde en na een goede afwas spoeling gen last meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07
Mrjraider schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:33:
Douchekop geen idee, maar volgens mij kan je met HG Duo ontstopper de boel prima van binnen reinigen.. Zelf geen last van dit euvel gelukkig :)
Kijk uit met HG Duo ontstopper! Dat spul is zeer agressief en kan buizen beschadigen door de hitte die bij de chemische reactie plaatsvindt. Dat is dus een last resort.

In dit geval is de normale HG ontstopper prima. Wat ik zelf doe is heet water door de afvoer laten lopen en dan de HG ontstopper. Even laten inwerken en later wegspoelen met heet warm water. Dan kan het er weer een jaar tegenaan (leidingwerk is niet optimaal).
yohan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:33:
[afbeelding]

Toevallig laatst zelf bij de Aldi gehaald, mogelijk liggen er nog een paar in de restbakken.

Waar haal je de lucht vandaan? Incl. bij de set?

Klinkt als handige oplossing voor m'n wasmachine afvoer :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 26-08-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
hier een vergelijkbaar probleem maar dan bij de afvoer van de wasmachine.
Daar zit een mooi U- bochtje in dat als het ware het waterslot moet zijn om de nare geur tegen te gaan.
Ontstopper zal niet echt werken ben ik bang.

hoogte verschil tussen aanvoer en afvoer (los gezien van de u-bocht) is zo'n 5 centimeter.

Slang van de wasmachine zit er zo ver als het kan in maar toch "lekt" deze nog wat water/schuim...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Rukapul schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:06:
In dit geval is de normale HG ontstopper prima.
Ook de 'normale' ontstoppers zou ik een last resort (nou ja, één na laatst dan :P) willen noemen. Je wilt niet weten wat je het milieu aandoet met die zooi. Terwijl het bij 9 van de 10 verstoppingen helemaal niet nodig is.
Waar haal je de lucht vandaan? Incl. bij de set?

Klinkt als handige oplossing voor m'n wasmachine afvoer :)
Nee geen lucht, werkt op waterdruk, had ik er ff bij moeten zetten. Je zet 'em gewoon aan de slang i.p.v. je kraan of douchekop :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
koentjuh1987 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:12:
Daar zit een mooi U- bochtje in dat als het ware het waterslot moet zijn om de nare geur tegen te gaan.

hoogte verschil tussen aanvoer en afvoer (los gezien van de u-bocht) is zo'n 5 centimeter.

Slang van de wasmachine zit er zo ver als het kan in maar toch "lekt" deze nog wat water/schuim...
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Na de zwanehals zit een relatief lang stuk met weinig afschot. Ontstopper werkt daar slecht omdat dat wel wegstroomt terwijl de wasmachine het veel sneller wegpompt en de vrije diameter daarvoor te klein is.

Ik heb dat ooit eens 'opgelost' door een stuk buis te vervangen (dikke laag aanslag aan binnenwand!) en het uiteinde te verlengen met een filnk brede buis. Uiteindelijk komt het probleem natuurlijk wel terug (mogeljk eerder dan je denkt als je een aftakking maakt voor de CV met een lagere opening en de wet van de communicerende vaten in werking ziet :+).
yohan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

Ook de 'normale' ontstoppers zou ik een last resort (nou ja, één na laatst dan :P) willen noemen. Je wilt niet weten wat je het milieu aandoet met die zooi. Terwijl het bij 9 van de 10 verstoppingen helemaal niet nodig is.
Helaas is mijn huis gevoelig voor verstoppingen door de manier waarop e.e.a. is aangelegd. Als dat voorkomen kan worden met een paar flessen HG per jaar dan is dat helaas niet anders.
Nee geen lucht, werkt op waterdruk, had ik er ff bij moeten zetten. Je zet 'em gewoon aan de slang i.p.v. je kraan of douchekop :)
Vanavond even langs een Aldi :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 26-08-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
yohan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:33:
Hoe heb je die soda/azijn precies toegepast? Beste methode is een paar flinke scheppen soda, een flinke scheut sterke schoonmaakazijn en dan pas de volgende ochtend veel kokend water.

[afbeelding]

Ik heb allerlei methoden geprobeerd. Laatste keer was inderdaad een halve kilo soda in het putje keilen en een paar uur later tweemaal anderhalf liter water uit de waterkoker er doorheen.

Ik ga zo een plopper halen, dat even proberen. Anders van t weekend even naar een druk systeem kijken. Dacht wellicht de tuinslang er op, ducktapen en dan de druk er op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Rukapul schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:18:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Na de zwanehals zit een relatief lang stuk met weinig afschot. Ontstopper werkt daar slecht omdat dat wel wegstroomt terwijl de wasmachine het veel sneller wegpompt en de vrije diameter daarvoor te klein is.
[...]
dat is nu precies het probleem. Hebben er nu standaard een handdoek onder liggen maar om te zeggen dat het echt praktisch is... nee

Iemand daar al een oplossing voor gevonden?

(wasmachine staat wel in een lekbak maar zonder de handdoeken te verwisselen loopt die straks langzaam vol :? )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Afbeeldingslocatie: http://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pf&source=%2Fpromofolder_nl%2Farticles%2F2014%2F07%2F02%2F11472%2Fn_aldi101n0000021.jpg&storage=2014
Dit was 'em.
koentjuh1987 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:12:

Probeer met een paar druppels kruipolie de slang 'glibberig' te maken, als je 'em dan een beetje drukt/draait wil die er vaak nog wel verder in. Plus: als er schuim uitkomt, kun je gerust (veel) minder wasmiddel gebruiken. Vooral van vloeibaar wasmiddel gebruik je eigenlijk altijd teveel, die doseerinstructies zijn minstens 50% te royaal. Resten ervan gaan zich ophopen in je wasmachine, is nie goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
@yohan dacht dat ik al weinig wasmiddel gebruikte maar zal het eens proberen... of wil de samsung ecobubble te veel schuim produceren....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@koentjuh: een echte oplossing neemt het probleem weg. Bij alleen een keer schoonmaken houd je het probleem. Opnieuw aanleggen met meer afschot dus. Een grotere verticale buffer (verticale buis waar slang ingaat afzagen en vervangen door bredere en langere buis) kan verlichting bieden, maar zal nog steeds het onderliggende probleem verderop niet helemaal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 20:51
Ik heb het toevallig eergisteren gedaan met de hogedrukreiniger en de bijbehorende slang. Even druk erop en afvoer was meteen ontstopt.

Had hiervoor ook gootsteenontstopper gebruikt wat niet hielp maar van die shit ben ik niet echt fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Even flink geplopt en de plukken zeep met haar schoten los. Kon ze zo uit het putje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16

vhal

ಠ_ಠ

Af en toe een scheutje azijn of soda werkt ook wel goed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rukapul schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

Kijk uit met HG Duo ontstopper! Dat spul is zeer agressief en kan buizen beschadigen door de hitte die bij de chemische reactie plaatsvindt. Dat is dus een last resort.

In dit geval is de normale HG ontstopper prima. Wat ik zelf doe is heet water door de afvoer laten lopen en dan de HG ontstopper. Even laten inwerken en later wegspoelen met heet warm water. Dan kan het er weer een jaar tegenaan (leidingwerk is niet optimaal).
En dat spul van de Kruidvat dan, die korreltjes? Dat is hier hét ontstoppingsmiddel in huis, werkt uitstekend :)

Die HG zooi heeft hier 0,0 effect...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27
Wat ik doe is de douchekop eraf halen, de slang in de afvoer duwen, een handoek strak er langs/in proppen zodat het wat er maar 1 kant op kan, de afvoer in, dan de kraan vol openzetten.
Werkt meestal prima!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 18:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Raven schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:08:
[...]

En dat spul van de Kruidvat dan, die korreltjes? Dat is hier hét ontstoppingsmiddel in huis, werkt uitstekend :)

Die HG zooi heeft hier 0,0 effect...
Mijn ervaring is precies andersom. Waarbij Muscle en consorten niets uithaalden, heeft duo-ontstopper de boel opgelost (pun intended :p)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Rukapul
De lokale Aldi had gisteravond niets liggen helaas.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had een tijdje terug het toilet verstopt. Als eerste oplossing werd gegeven: Een flinke scheut afwasmiddel er in gooien. In laten trekken. Dan heet water er met een emmer instorten. Het afwasmiddel maakt los, het geweld van het neerstortende water spoelt weg.
Hoe doe je dat dan met een doucheafvoer? Door dr een trechter oid op te zetten lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Tsurany schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:48:
Even flink geplopt en de plukken zeep met haar schoten los. Kon ze zo uit het putje trekken.
Top! En anders een beetje ontstopper om her wat los te krijgen en dan flink water door. Helaas zie ik dat je douchekop geen slang heeft om het vlak bij je afvoer te houden.

Overigens gaat bovenstaande reinigingset jou niet helpen. De afvoer bevat een soort ingebouwde sifon waardoor je de slang niet kan invoeren. Het grote witte deel kan je los/vastdraaien, daarvoor zit origineel een plastic 'sleutel' bijgeleverd die je in de kleine randjes van dat witte deel steekt om te kunnen draaien. Dan zou het wel kunnen, maar heb je kans op lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Gezien de douche al 12 jaar in huis is gok ik dat we die sleutel niet bij overdracht gekregen hebben. Maar goed om te weten dat het wel een mogelijkheid is.

Die douchekop is ook een nadeel ja, helaas te duur om 'even' te vervangen door een normale douchekop met slang. Wel wil ik de kop zelf nog vervangen door zo"n veel zuinigere variant. Dat moet toch wel universeel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsurany schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 06:58:
Gezien de douche al 12 jaar in huis is gok ik dat we die sleutel niet bij overdracht gekregen hebben. Maar goed om te weten dat het wel een mogelijkheid is.

Die douchekop is ook een nadeel ja, helaas te duur om 'even' te vervangen door een normale douchekop met slang. Wel wil ik de kop zelf nog vervangen door zo"n veel zuinigere variant. Dat moet toch wel universeel zijn?
Kan je de kop er makkelijk afschroeven (lijkt mij dat het los kan komen bij de 'kogel' )? If so; gewoon doen en even langs een Warmteservice gaan of een Hornbach (NIET een Praxis of Gamma of Karwei) en kijken wat die aan mate hebben voor doucehkoppen. Als ik het zo bekijk is het een standaard formaat koppel (1/2"), maar je zit wél met het probleem dat de 'stang' uit de muur komt en rekening houd met een stortdouche kop (rainshower).

Het probleem wat je hebt is dus dat je niet een hand douchekop er op kan zetten; je zal de schijf/schotel/kop zelf moeten vervangen. Dat maakt je keuzes een stuk kleiner (en mogelijk; duurder)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Check ook even alle andere afvoeren in de badkamer. Soms komt het ook voor dat de afvoer was de wasbak verstopt is en dat de douche daar ook lucht door kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat zal de keuzes inderdaad beperken. Echter wil ik het liefst van zo'n rainshower af omdat er gewoon liters water verspilt worden per minuut en dat vind ik ook aardig zonde. Ik ga eens wat meten en kijken of er wat te vinden is. Hornbach zit in de buurt dus dat is een goed idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Tsurany schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:22:
Dat zal de keuzes inderdaad beperken. Echter wil ik het liefst van zo'n rainshower af omdat er gewoon liters water verspilt worden per minuut en dat vind ik ook aardig zonde. Ik ga eens wat meten en kijken of er wat te vinden is. Hornbach zit in de buurt dus dat is een goed idee :D
Ik weet dat Grohe rainshowers heeft met een (voor een rainshower!) waterbesparende kop. Maar die zijn aardig aan de prijs...

Overigens; als je de koppel maat weet kan je ook hier even kijken:

http://shop.ecoshower.nl/...oofddouches-muur-plafond/

Daar hebben ze eventueel ook verlengarmen, mocht je die willen gebruiken. Lijkt mij dat deze bijv. prima past:

http://shop.ecoshower.nl/...ond/eco-s-three-way-wand/
of deze (dan heb je nog steeds een rainshower idee, maar met een laag water verbruik) http://shop.ecoshower.nl/...afond/eco-s-single-spray/

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 28-08-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Hier nog zo'n probleem. Woon sinds een jaar in dit gelijkvloerse huurappartement, en vanaf het begin borrelt het afwas/wasmachinewater uit de keuken omhoog in de douche als het wegloopt. Altijd vrij weinig, en liep meteen weer terug, dus nooit wat mee gedaan. Een enkele keer een verstopping (haar van m'n vriendin) in de douche gehad, maar middels een veer simpel verholpen. Verder denk ik dat de constructie niet optimaal is, maar daar doe ik niets aan.

Echter. Sinds een dag of 5 loopt het water in de douche razend slecht weg. Ik kan nu 2 minuten douchen, voor ik 'm uit moet zetten omdat 'ie anders overstroomt. Zuinig, maar verre van ideaal. Ook het wasmachinewater komt rijkelijk omhoog en loopt langzaam weg. Lijkt me dus een verstopping.

Nu is de situatie als volgt. Volgens mij komt alle afvoer (douche, wasmachine, keuken) bij elkaar en zit de verstopping na dit punt. Waarom komt anders het water allemaal in de douche omhoog? Het vervelende is, dat ik met de ontstoppingsveer die bocht niet kan maken, ik kan 'm er een heel eind in raggen in de doucheput maar aan het geluid te horen gaat de veer richting keuken bij de splitsing.

Zijn er mensen die ervaring met een dergelijk probleem hebben? Ik lees wisselende verhalen over ontstoppers, ploppen probeer ik vanavond op hoop van zege. Een loodgieter bellen heeft niet de voorkeur, omdat ik dan kosten ga maken terwijl ik er bijna uit moet. Ik weet niet wat nu wijsheid is, HG rommel erin of toch een loodgieter bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
In jouw geval:
• heet water er doorheen (keukenkraan + douche + evt waterkoker). Het is idee is dat je de PVC opwarmt!
• fles goedkoop afwasmiddel
• (plopper)

Alternatief is HG ontstopper, maar is duurder en niet noodzakelijk beter.

Zelf ben ik aan de HG, maar een loodgieter bij iemand anders bovenstaande aan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 24-11-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
Rukapul schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:43:
In jouw geval:
• heet water er doorheen (keukenkraan + douche + evt waterkoker). Het is idee is dat je de PVC opwarmt!
• fles goedkoop afwasmiddel
• (plopper)

Alternatief is HG ontstopper, maar is duurder en niet noodzakelijk beter.

Zelf ben ik aan de HG, maar een loodgieter bij iemand anders bovenstaande aan :)
Top, ga ik vanavond eens proberen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ipv HG ontstopper heb ik goede ervaringen met de Kruidvat korrel ontstopper. Echt een waar festijn :+

1. Gooi 2 volle eetlepels met korrels in de afvoer (eventueel met de achterkant van een lepel even door de gaatjes van de afvoer 'duwen'
2. Gooi er 500 ml kokend water op (rustig ivm spetters)
3. Watch the fireworks!
4. Naspoelen met overvloedig koud water

Je krijgt een beetje dat effect wat je krijg met soda en azijn zeg maar. Geeft enorm veel voldoening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
En dank voor de simpele edoch effectieve oplossing Rukapul! Dreft en kokend water erop, en daarna los gegaan met de plopper. Hij loopt nu weer door als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ontstopper van de Action kun je twee a drie keer gebruiken, kost je nog geen 1,-

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
NeoMe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:14:
Ontstopper van de Action kun je twee a drie keer gebruiken, kost je nog geen 1,-
Thanks, maar bovenstaande heeft me misschien vier eetlepels Dreft gekost, en lijkt me daarnaast ook wat beter voor de leidingen (en het milieu natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Notna schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:56:
Ipv HG ontstopper heb ik goede ervaringen met de Kruidvat korrel ontstopper. Echt een waar festijn :+

1. Gooi 2 volle eetlepels met korrels in de afvoer (eventueel met de achterkant van een lepel even door de gaatjes van de afvoer 'duwen'
2. Gooi er 500 ml kokend water op (rustig ivm spetters)
Ik zou heel er oppassen met dat kokend water. Er wordt aangeraden om dat met koud water te doen omdat het proces van de ontstopper het water ook opwarmt. Als daar de waarschuwingen van "pas op, het kan je leidingen doen smelten" van komen dan begrijp ik dat helemaal.

Gootsteenontstopper alleen met koud water gebruiken!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Maasluip schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:51:
[...]

Ik zou heel er oppassen met dat kokend water. Er wordt aangeraden om dat met koud water te doen omdat het proces van de ontstopper het water ook opwarmt. Als daar de waarschuwingen van "pas op, het kan je leidingen doen smelten" van komen dan begrijp ik dat helemaal.

Gootsteenontstopper alleen met koud water gebruiken!
Staat letterlijk op de verpakking van de korrels zelf. Anders doen ze namelijk ook geen drol (heb ik getest) :+

Ik gebruik dat spul overigens niet op leidingen waar ik niet zelf bij kan. Dus mocht het écht een keer mis gaan.... ;) *knock on wood*

Edit: Deze dus:

https://www.kruidvat.nl/k...korrelontstopper/p/549493

Ok, er staat heet water. Ik heb water uit de close in boiler gebruikt welke ~65 graden is en dat werkt net niet zo goed als water wat tegen de kook aan zit. Wellicht moet ik het op die manier verwoorden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 25-11-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is serieus de eerste ontstopper waar ik dat bij zie. Bij alle andere die ik gezien heb staat dat je uitsluitend koud water moet gebruiken en zeker geen warm water.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:08
Bij de vloeibare ontstopper van HG moet je ook warm water gebruiken
HG vloeibare ontstopper voor afvoeren werkt zeer veilig. Doordat het product gebruiksklaar is, bestaat er veel minder kans op spatten. Bovendien kan de verstopping nooit verergeren, wat bij poeder- of korrelproducten wel kan gebeuren. HG vloeibare ontstopper werkt heel grondig en effectief. Vanzelfsprekend worden de kunststof leidingen niet aangetast. Giet voorzichtig 300 ml HG vloeibare ontstopper in de verstopte afvoer. Laat het materiaal ongeveer 30 minuten inwerken en spoel dan flink door met koud water. Bij hardnekkige verstoppingen eerst voorspoelen met warm water en ook naspoelen met warm water. Ook vieze luchtjes uit afvoerputten kunnen uitstekend verholpen worden met een scheutje HG vloeibare ontstopper.
Pagina: 1