Advies nieuwe Tv, Oude is P50VT20 (Panasonic)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Beste Tweakers,

Ik heb jullie advies nodig. Ik ben volledig uit de TV scene en ben dus niet meer up to date. Toen ik mijn vorige tv heb gekocht had ik me er wel in verdiept. Het betreft een Plasma van Panasonic de P50VT20. Ik zoek dus een upgrade van deze naar 65inch. Ik heb deze toen gekocht omdat die gewoon bangelijk mooi beeld geven en de echte zwart waarde.

Wat verwacht ik van mijn nieuwe tv, dat deze ofwel evengoed maar liefst beter beeldkwaliteit heeft, dat hij ook echte zwartwaarde geeft en dat hij ook goed kan upscalen indien nodig. Dat kon mijn huidige ook heel goed.

Budget is rond de 2000 euro, maar is er iets dat echt uitblinkt dan mag het wel wat meer kosten.

Ik gebruik mijn tv voornamelijk in combinatie met mijn AC Ryan mediaspeler en Apple tv. Buiten te standaard telenet decoder.

Gezien Panasonic gestopt is met hun Plasma reeks en omdat ik niet echt meeben momenteel, graag uw advies. Is de LED generatie van panasonic bijna gelijkwaardig aan plasma? Ik dacht gelezen te hebben van niet.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

LED is de enige optie als je iets nieuws betaalbaars wil. Misschien dat een 65AX800 bereikbaar is. Full LED, local dimming en daarmee een degelijke vervanger.
Anders, maar veel beter is er niet tot je naar OLED gaat kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 26-08-2015 16:07 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zo heel geweldig lijkt die AX8000 serie toch niet te zijn. Mogelijk een van de betere LCD's (jawel, dat is de toegepaste panel techniek), maar als men eenmaal het Plasma plaatje gewend is dan is volgens mij iedere LCD keuze een stap terug, maar ik laat mij (en TS ook verwacht ik), graag aangenaam verrassen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het is nu eenmaal niet anders en dat is inderdaad een van de betere. 65" UHD OLED kost drie keer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat Oled betaalbaar is .............. tweedehands Pana Plasma zoeken. Qua beeld/prijs is er niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Heb geprobeerd ergens eentje op de kop te tikken maar dat lijkt onbegonnen werk. Die AX800 of AX900 serie is ook niet bepaald makkelijk te vinden. Zijn de nieuwe CX700-800-900 series die dit jaar zijn uitgebracht te vergelijken/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Te vergelijken (met dezelfde AX series natuurlijk), niet perse beter. Verschil is vooral Firefox OS en daarmee mogelijk een betere smart ervaring.

[ Voor 14% gewijzigd door mr.paaJ op 02-09-2015 21:27 ]

Pagina: 1