Beste mede Tweakers,
Mijn moeder heeft gevraagd of ik een nieuwe laptop voor haar wil uitzoeken. De huidige packard bell begint nu toch wel een beetje te overlijden.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal met name gebruikt worden voor browsen, tekstbewerking, administratie, fotoboeken maken etc. Daarnaast wil me moeder ook foto en misschien video bewerking erop gaan doen.
Wat is je budget?
Het budget ligt rond de 600 euro, iets meer mag en minder is altijd goed.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal met name in huis gebruikt worden. Onze woonkamer staat niet op de zon en dus is een mat scherm ook niet noodzakelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk maakt het niet zoveel uit, ben alleen geen fan van Acer. Aan het begin van mijn opleiding had meer dan 50% van de mensen een Acer en geen een heeft het de volle 4 jaar overleefd....
Een SSD zou heel mooi mee genomen zijn, een FHD scherm ook maar die is niet noodzakelijk. De hoeveelheid en "zwaarte" van het foto/video bewerking zal aardig beperkt zijn en moet volgens mij wel lukken met de ingebouwede videokaart van de wat nieuwere processoren.
Een CD/DVD speler is niet noodzakelijk.
Een webcam voor het skypen is wel gewenst.
Ik heb twee lijstjes gemaakt met mogelijke kandidaten. Aanvullingen en opmerkingen worden zeer gewaardeerd.
Met SSD's:
Zonder SSD:
Mijn moeder heeft gevraagd of ik een nieuwe laptop voor haar wil uitzoeken. De huidige packard bell begint nu toch wel een beetje te overlijden.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal met name gebruikt worden voor browsen, tekstbewerking, administratie, fotoboeken maken etc. Daarnaast wil me moeder ook foto en misschien video bewerking erop gaan doen.
Wat is je budget?
Het budget ligt rond de 600 euro, iets meer mag en minder is altijd goed.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal met name in huis gebruikt worden. Onze woonkamer staat niet op de zon en dus is een mat scherm ook niet noodzakelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk maakt het niet zoveel uit, ben alleen geen fan van Acer. Aan het begin van mijn opleiding had meer dan 50% van de mensen een Acer en geen een heeft het de volle 4 jaar overleefd....
Een SSD zou heel mooi mee genomen zijn, een FHD scherm ook maar die is niet noodzakelijk. De hoeveelheid en "zwaarte" van het foto/video bewerking zal aardig beperkt zijn en moet volgens mij wel lukken met de ingebouwede videokaart van de wat nieuwere processoren.
Een CD/DVD speler is niet noodzakelijk.
Een webcam voor het skypen is wel gewenst.
Ik heb twee lijstjes gemaakt met mogelijke kandidaten. Aanvullingen en opmerkingen worden zeer gewaardeerd.
Met SSD's:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus R556LA-XX1015H | € 629,- | € 629,- |
| 1 | Toshiba Satellite L50D-B-166 | € 579,05 | € 579,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.208,05 | |
Zonder SSD:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus R557LD-XX886H | € 579,- | € 579,- |
| 1 | Lenovo IdeaPad Z50-70 59442532 | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Lenovo Z50-70-59442527 | € 603,24 | € 603,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.781,24 | |