Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop ~600 voor moeders

Pagina: 1
Acties:

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18
Beste mede Tweakers,

Mijn moeder heeft gevraagd of ik een nieuwe laptop voor haar wil uitzoeken. De huidige packard bell begint nu toch wel een beetje te overlijden.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal met name gebruikt worden voor browsen, tekstbewerking, administratie, fotoboeken maken etc. Daarnaast wil me moeder ook foto en misschien video bewerking erop gaan doen.

Wat is je budget?
Het budget ligt rond de 600 euro, iets meer mag en minder is altijd goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal met name in huis gebruikt worden. Onze woonkamer staat niet op de zon en dus is een mat scherm ook niet noodzakelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk maakt het niet zoveel uit, ben alleen geen fan van Acer. Aan het begin van mijn opleiding had meer dan 50% van de mensen een Acer en geen een heeft het de volle 4 jaar overleefd....

Een SSD zou heel mooi mee genomen zijn, een FHD scherm ook maar die is niet noodzakelijk. De hoeveelheid en "zwaarte" van het foto/video bewerking zal aardig beperkt zijn en moet volgens mij wel lukken met de ingebouwede videokaart van de wat nieuwere processoren.

Een CD/DVD speler is niet noodzakelijk.
Een webcam voor het skypen is wel gewenst.

Ik heb twee lijstjes gemaakt met mogelijke kandidaten. Aanvullingen en opmerkingen worden zeer gewaardeerd.

Met SSD's:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R556LA-XX1015H€ 629,-€ 629,-
1Toshiba Satellite L50D-B-166€ 579,05€ 579,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.208,05

Zonder SSD:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R557LD-XX886H€ 579,-€ 579,-
1Lenovo IdeaPad Z50-70 59442532€ 599,-€ 599,-
1Lenovo Z50-70-59442527€ 603,24€ 603,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.781,24

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

P_Tingen

omdat het KAN

Als ik dit zo lees gaat je moeder de laptop redelijk intensief gebruiken. Dan wil je niet "eventueel" een SSD, maar dan wil je er sowieso een SSD in, anders is het ook zonde van je snelle processor lijkt me.

Dus ik denk dat je je lijstje met laptops zonder SSD kan verwijderen, tenzij je er zelf een in wil bouwen. Als ik wat zoek in de pw kom ik een model tegen dat zowel ssd als FHD heeft: pricewatch: Peaq PNB S1115 - IMNL

Moet het persé een laptop zijn overigens? Een kleine computer (denk NUC formaat) achter een monitor neemt weinig ruimte in.

... en gaat over tot de orde van de dag