Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om windows 10 uit te testen wil ik op mijn VMWorkstation van VMWare vanaf windows 7 pro (legale versie) de upgrade doen. Je kan immers op VM Ware makkelijk een restore maken via 'n snapshot. Ik krijg echter, in tegenstelling tot mijn moederPC, geen upgrade icoon. Hoe kan ik die upgrade doen, ook zonder later voor een eventuele definitieve upgrade op mijn moederPC problemen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Al gezocht op force windows 10 upgrade ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
Al 300 keer gevraagd inmiddels, maar voor jou ook nog even de link naar de tool waarmee je de update kan forceren: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chrisz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:52:
Al 300 keer gevraagd inmiddels, maar voor jou ook nog even de link naar de tool waarmee je de update kan forceren: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Ok, had ik gelezen, maar krijg ik dan nadien geen problemen als ik later een upgrade wil maken op mijn moeder PC? Ik vermoed van niet maar de vraag is voor gebruikers met ervaring op ook een VM workstation versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
In mijn workstation VM kwam de update pop up netjes langs.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Ok, had ik gelezen, maar krijg ik dan nadien geen problemen als ik later een upgrade wil maken op mijn moeder PC? Ik vermoed van niet maar de vraag is voor gebruikers met ervaring op ook een VM workstation versie.
Je moeder PC bedoel je de PC mee waar VM Workstation op staat?
Nee, dat kan je gewoon probleemloos uitvoeren. Ik zou niet weten waarom dit invloed zal hebben op je "moeder PC".

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chrisz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:22:
[...]

Je moeder PC bedoel je de PC mee waar VM Workstation op staat?
Nee, dat kan je gewoon probleemloos uitvoeren. Ik zou niet weten waarom dit invloed zal hebben op je "moeder PC".
Moeder PC is uiteraard de Host PC of de Physical PC ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder Chrisz, bedankt voor je commentaar, maar de vraag was bedoelt voor mensen die professionele ervaring hebben met VM Ware in dit verband, maar in je commentaren geef je niet de indruk dat je dat hebt .

• NL_Windhoos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:12:
Verder Chrisz, bedankt voor je commentaar, maar de vraag was bedoelt voor mensen die professionele ervaring hebben met VM Ware in dit verband, maar in je commentaren geef je niet de indruk dat je dat hebt .
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt, de antwoorden van Chrisz zijn gewoon prima in mijn ogen.

My 2 cents dan: Met de eerder gegeven link kun je de upgrade forceren, dat heeft geen verder effect op je Host-PC. Mijn advies is wel om met je VM niet je (geldige) host licentie te gebruiken, ik zou deze zelf gewoon op een trial licentie laten draaien. Windows zou anders later misschien qua gebruikte licenties over de zeik kunnen gaan. De trial lijkt mij genoeg tijd te geven om Windows 10 uit te proberen.

Daarmee moet ik wel zeggen, upgraden via VMware Workstation garandeert niet dat upgraden van je Host-PC goed verloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NL_Windhoos schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:56:
[...]

Ik snap niet wat je hiermee bedoelt, de antwoorden van Chrisz zijn gewoon prima in mijn ogen.

My 2 cents dan: Met de eerder gegeven link kun je de upgrade forceren, dat heeft geen verder effect op je Host-PC. Mijn advies is wel om met je VM niet je (geldige) host licentie te gebruiken, ik zou deze zelf gewoon op een trial licentie laten draaien. Windows zou anders later misschien qua gebruikte licenties over de zeik kunnen gaan. De trial lijkt mij genoeg tijd te geven om Windows 10 uit te proberen.

Daarmee moet ik wel zeggen, upgraden via VMware Workstation garandeert niet dat upgraden van je Host-PC goed verloopt. :)
Bedankt voor de tips. Dat was eigenlijk m'n vraag over die licenties. Ik wou gewoon 10 uit testen voordat ik definitief mijn host-PC definitief wilde 'slachtofferen', alhoewel er wel de mogelijkheid geboden wordt je machine te restoren, maar jah, ..... Windowssss......
Pagina: 1