PC surround sound via TV ARC

Pagina: 1
Acties:

• Dium
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Beste,

Ik heb een samsung smart tv en een samsung home cinema set (5.1), deze zijn gekoppeld via een hdmi kabel met ARC. Dit werkt verder prima.

Nu wil ik echter dat ik vanuit mijn pc ook games kan spelen met surround sound op de tv. Hiervoor heb ik een hdmi kabel die vanaf de pc naar de tv gaat, ik heb alleen het gevoel dat dit niet echt werkt maar dat de pc stereo geluid doorstuurt dat dan word gespiegeld naar de backspeakers. Ook wanneer ik bij de instellingen van het geluid kijk in windows zie ik dat hij maar 2 channels door stuurt wat er geloof ik 6 moeten zijn. Bij het "Configureren" van de tv als geluids apparaat kan ik ook geen surround selecteren maar alleen stereo. Ik vermoed dat het probleem is dat windows de tv als een stereo apparaat detecteerd en daardoor geen 6 channels wil doorsturen.

Mijn vraag is, hoe kan ik zorgen dat windows de tv detecteerd als een surround device waardoor ik surround sound vanuit me pc kan doorsturen naar de tv?

Alvast bedankt.

PS. PC heeft de H97 Guard PRO als moederbord en een MSI GTX970 als videokaart en draait op windows 10.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-01 18:45
Welke TV en Surround systeem gaat het om?

Het kan namelijk zo zijn dat je TV idd gewoon niet meer kan dan stereo uitsturen.

• Dium
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
TV is een pricewatch: Samsung UE46F6400AW Zwart en de surround is een pricewatch: Samsung HT-H5500 al staat er bij de speccs op tweakers dat het een LCD tv is terwijl er op de doos staat dat het een LED is. Durf zo niet te zeggen wat het is als ik er naar kijk.

Verwijderd

van wat ik heb ontdekt de laatste uren in mijn zelfde zoektocht is dat dit komt doordat games direct multi channel geluid geven wat niet voorgecodeert is zoals bij een dvd.
DTS is de meest gangbare geloof is. je tv of versterker moet die aankunnen. dus je kan proberen je hdmi in de versterker te duwen en dan via doorzenden naar tv en mischien werkt dat.
succes

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-01 18:45
Dium schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:54:
TV is een pricewatch: Samsung UE46F6400AW Zwart en de surround is een pricewatch: Samsung HT-H5500 al staat er bij de speccs op tweakers dat het een LCD tv is terwijl er op de doos staat dat het een LED is. Durf zo niet te zeggen wat het is als ik er naar kijk.
Het is een LCD tv met een LED backlight. Wat achtergrond informatie.