Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DVD drive kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik probeer sinds gisteravond een game te installeren die nog op een DVD staat. De DVD gaat prima van start, maar begint na enkele seconden een haperend en vastlopend geluid te maken. DVD wat opgepoetst en wat in de DVD drive geblaast om wat stof weg te krijgen, maar niks lijkt te helpen. De DVD drive is denk ik nog geen tien keer gebruikt, dus aan overmatig gebruik zal het niet liggen denk ik dat hij niet werkt. Vanochtend heb ik de computer zelf eventjes opengemaakt, maar alle kabeltjes zitten er goed in en er is geen stof te bekennen.

Ik hoop dat iemand mij wat meer wijs kan maken!

Mvg groet,

Colko112

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Probeer het met een andere drive?
Of hang die drive eens in een andere PC?
Al een ander schijfje geprobeerd?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Andere DVD's en CD's ook geprobeerd, maar geen van alle draait soepel. Ik moet er wel bij vertellen dat de DVD (game) wel wordt herkent, maar zodra ik probeer te installeren gebeurt er niks meer! Daarnaast wordt de PC ook langzamer wanneer de DVD in de PC zit, maar zodra ik hem eruit haal is er niks aan de hand.

Ps. DVD in andere PC geprobeerd en draait daar gewoon perfect.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ok van niet gebruiken kan zo'n drive het op een gegeven moment niet meer doen.
Heb dat ook gehad. Jarenlang een DVD-brander in mijn pc gehad, maar op een gegeven moment deed hij het niet meer. Idem situatie.

Nu een BD-brander in de pc gezet. Wordt net zo vaak gebruikt >_< Maar goed.
Ik verwacht zelf dat je dvd-speler gewoon niet goed meer is. Ook als schoonmaken van de drive geen oplossing biedt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedank voor de snelle antwoorden!
Alhoewel ik het een beetje vreemd vind dat hij de DVD's en CD's nog wel leest, maar niet goed afspeeldt wordt het maar eventjes de leverancier bellen voor een reparatie.

Bedankt,

Colko111

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2015 11:40 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Tja, dat heb ik ook gehad. Kan zijn dat de lens niet helemaal lekker meer gericht staat.
Alhoewel die van mij echt al jaren oud was. Als die van jou binnen de garantie valt, idd via de leverancier regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog maar 1 jaar oud ja ... vind het jammer, maargoed, er zit niks anders op ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:48:
Hij is nog maar 1 jaar oud ja ... vind het jammer, maargoed, er zit niks anders op ;)
Hmm, op losse componenten zit niet altijd meer als 1 jaar garantie, dus best kans dat hij buiten de garantie valt.
Of je hele PC moet als 1 geheel zijn gekocht. Dan is de bouwer je garantie aanspreekpunt en dan heb je je 3 jaar economische levensduur om aanspraak op te maken.
Je moet dan ook wel met de hele PC terug.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1