• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09-2025
Beste mede Tweakers,

Sindskort ben ik in het bezit van een Sony Bravia KDL-55W805C met Android TV. Hoewel de beeldkwaliteit fantastisch is stuit ik op een zeer irritant probleem waarvan ik de oorzaak niet kan vinden. Om de zoveel tijd start de TV uit zichzelf opnieuw op. Ik erger me hier groen en geel aan. Zit je net lekker in je programma, schakelt de TV uit. De TV start weer op met de bekende blauw, groen, geel, rode vlakjes.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen? Als dit namelijk aanhoudt overweeg ik serieus om de TV om te ruilen voor een andere.

Alvast bedankt,

Grt Geert

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Beste Geert,

Wat zijn de exacte omstandigheden waarbij die gebeurd?
Heeft meer van je appartuur hier last van?
Wat hangt er allemaal aan?

HANDTEKENING!!!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-01 12:18
Als je gebruik maakt van een CI+ module dan is het een bekend probleem.
Sony komt deze week met een update voor het Android TV platform wat dit moet verhelpen.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:18
Ik heb geen CI+ module, zie ook andere topic over de Sony TV's 2015 maar wel last van af en toe een reboot, Ik hoop dus ook dat de update het oplost maar bij ondersteuning van Sony staat heel wat anders:
Uw Sony Android-TV herstart uit zichzelf

Sommige televisietoestellen met het Android besturingssyteem kunnen uit zichzelf herstarten bij het bekijken van digitale TV via een CAM module.

Het bekijken van een internet streaming-dienst (zoals bv YouTube, Netflix, …), digitaal TV kijken via een set top box of via andere externe bronnen vertoont dit symptoom niet.

Indien uw televisietoestel dit symptoom vertoont, gelieve ons servicecentrum Electronica Service Rijnmond te contacteren, voor een update van het besturingssysteem bij u thuis.

Electronica Service Rijnmond
Tel nr: 0181-640607
Email: info@esronline.nl

• Gerder
Mijn TV is verder het enige apparaat wat hier last van heeft. Ik gebruik inderdaad een ci+ module. Ik ga zometeen het nummer hieronder maar eens even bellen in te kijken of ze me kunnen helpen. Bedankt voor alle info. Ik laat jullie zo snel mogelijk weten of er verandering in de situatie is gekomen.

• Gerder
Johandmc schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:55:
Ik heb geen CI+ module, zie ook andere topic over de Sony TV's 2015 maar wel last van af en toe een reboot, Ik hoop dus ook dat de update het oplost maar bij ondersteuning van Sony staat heel wat anders:

[...]
Ik zie dat het hier gaat om een electronica reparatie bedrijf ipv. Sony zelf. Ik heb een mail gestuurd naar Sony zelf. De reactie hierop wacht ik nog even af voordat ik naar een ander bedrijf ga

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 11:09

Borry

prutsen is mijn leven

Zo'n elektronica reparatie bedrijf wacht ook gewoon of de update op de site van Sony staat.
Dan betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs, voorrijkosten en een uur voor de monteur, voor iets wat je makkelijk zelf kunt doen.
Sony heeft beloofd dat eind deze week de update beschikbaar komt.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Gerder
Borry schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:13:
Zo'n elektronica reparatie bedrijf wacht ook gewoon of de update op de site van Sony staat.
Dan betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs, voorrijkosten en een uur voor de monteur, voor iets wat je makkelijk zelf kunt doen.
Sony heeft beloofd dat eind deze week de update beschikbaar komt.
Ik heb zojuist een reactie vanuit Sony gekregen en het was precies waar ik al bang voor was. Men stelt een Factory reset voor. De TV komt vers uit de doos en is daarna geupdate dus dat lijkt me geen oplossing. Nu dus maar de update afwachten. Wellicht lost dat het probleem op.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 11:09

Borry

prutsen is mijn leven

Update v2333 staat klaar op de site van Sony, deze is speciaal om de spontane reboot op te lossen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Pagina: 1