Toon posts:

Mijn eigen computer van afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik van afstand, via internetexplorer op mijn harddisk komen, dus heb ik een ftp server geïnstalleerd.
Nu heb ik 2 partities op mijn HD, een cd-rom en een cd-writer... Samen met mijn diskdrive kom ik dan op 5 driveletters.
Als ik via IE op mijn eigen ftp binnenkom, kom ik op de C: drive binnen en kan ik niet op een andere drive komen. Misschien ook wel, maar ik weet niet hoe.
Weet iemand van jullie het? of is er een andere, betere manier om van afstand op m'n eigen computer te komen?

BVD

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

dat is wel de manier, maar je moet in de ftp server config hebben ingesteld dat alle schijven te benaderen zijn
in IE kun je dan met /D bv naar de D: schijf gaan (soms /D: )

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Of je kunt je pc op een andere manier benaderen met bv. remote adminitrator.

Ik weet niet wat je met afstand bedoeld maar ik denk gewoon over internet en niet op je eigen netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Via internet naar mij thuis...
ik heb ingesteld dat ik op al mijn drives kan komen (in mijn server programma)...
/d erachter helpt bij mij niet...
ik log in met:
ftp://naam:pass@ip
kan ik daar iets achter zetten waardoor ik op een andere drive kom?

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet in je ftp programma instellen dat C:\ gewoon een map is. Dan kom je op je ftp...en dan kan je als het goed is C:\ selecteren om daar naar binnen te gaan. Dit doe je dan ook met je andere schijven.
Nu heb je waarschijnlijk je C:\ als standaard dir gezet..en kan je van daaruit verder browsen. Dat moet dus niet :)

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik serv-u...
homedirectory is waar ik (als ik inlog) heenga... heb ik ingesteld op c:\
hoe bedoel je dat met mapjes?

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op maandag 18 juni 2001 23:21 schreef evil_eye het volgende:
Via internet naar mij thuis...
Ik doe het ook vanuit school naar huis, programma neem ik mee op diskette en staat nu al op pc op school, en dan kan je gewoon inloggen op je eigen pc, files heen en weer gooien ook tussen alle schijven, cd-rom's en zo.

Maar grootste voordeel is dat je ook de muis en toetsenbord kan besturen vanuit school ( je ziet het beeldscherm van thuis), en das echt wel kei lachen :)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat met PCanywhere?
Kan ik daarmee mijn computer ook aanzetten van afstand?

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik gebruik remote adminitrator 2.0

pc anywhere is dacht ik wel hetzelfde maar of je daar ook gegevens mee kan overgooien dat weet ik niet.

En je pc van afstand aanzetten zou in princiepe wel kunnen alleen dan moet je moederbord en netwerkkaart dat wel ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb een Aopen AX6BC (PII) die dat volgens mij wel ondersteund...
Mijn netwerkkaartje is een 3Com... dat ding wat ik van Chello kreeg(kocht). Weet zo precies niet welke dat is...

Verwijderd

WinVNC

gratis down te loaden

moet je ff zoeken
werkt perfect

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Aha, ik zie het al. De homedirectory is waar je bij het inloggen direct naar toe gaat. Met explorer is het moeilijk drive's wissen. 't Is wel moegelijk maar ik weet niet hoe. Stel dan D:\ in als hoemdrive, dan zit je gelijk op d:\.

Andere oplossing, op c:\ een dl-bare versie van cuteftp ofzo zetten, die op lokatie eerst downlaoden en installeren en dan verder met cuteftp naar d:\

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Ruudboy

Database Beheerder

Ik bestuur mijn pc op afstand met remotely anywhere .. ziet er erg leuk uit, werkt prima. Veel opties.

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:50
Ik zou idd voor Pc Anywhere of liever nog VNC gaan ja.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

met VNC kan je wel kijken maar geen files oversturen.. maar de combo VNC G6 FTP server = prima ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Ik raad je Pc Anywhere of Netfinity aan.

Verwijderd

Ik heb ze allemaal al een keer gehad maar dan vind ik Remote administrator toch het fijnst omdat die veel sneller is dan de andere kijk hier maar eens : www.radmin.com

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je gewoon snelkoppelingen naar je andere schijven maakt dan moeten die ook werken!!
Ik meen dat daar wel een aparte instelling in ServU voor is, maar ik geloof ook dat ie al standaard "aan" staat.
Je maakt dus gewoon (op elke schijf!) 4 snelkoppelingen aan naar de andere drives. Beetje omslachtig, dat wel, maar het werkt iig.
Een nettere oplossing is het aanmaken van links file. Je maakt dan gewoon een tekstbestand aan met de namen van mappen die je aan je clients op de server wil laten zien en de bijbehorende locaties. Staat ook uitgebreid uitgelgd in ServU's help.
Een voorbeeldje van zo'n Links file:

C Drive | C:\
CD-ROM | E:\
My Secret Files | G:\
To Home Directory | ~

Als je echt je scherm van thuis wil overnemen raad ik Remote Admin aan.
Werkt (op de minimale lag na) alsof je erachter zit, zelfs hotkeys doen het.. :)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1