Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieuwe_s
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 09:27
Goedemorgen,

Mijn zusje is het wachtwoord van haar Apple ID vergeten op haar iPhone 4s.
Nu hebben we het geprobeerd met de wachtwoord herstel vragen, maar daar wist ze ook al niet meer wat ze ingevuld had 8)7 achja, vervolgens iPhone in recovery mode opgestart en via iTunes opnieuw geinstalleerd.
Echter als ik hem opstart blijft hij om het wachtwoord van het Apple ID vragen.
Iemand nog tips omdat eruit te krijgen, aangezien ik begrepen had dat het bij iOS 7.X nog mogelijk was.

Bij voorbaat dank,

Wybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nee niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Als je zusje het e-mail adres nog gebruikt die bij het apple id hoort kan je via Apple het wachtwoord herstellen.

https://support.apple.com/en-us/HT201487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieuwe_s
Nou ze heeft daarvoor een hotmail adres gebruikt waar ze ook het wachtwoord niet meer van weet, dan gaat hij de verkoop in voor eventuele onderdelen.

Bedankt!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Zou d'r wel aanraden om een txt bestandje op pc te maken met huidige wachtwoorden en deze te wijzigen zodra er iets veranderd. Ben zelf ook vaak hier tegen aan gelopen en was het op een gegeven moment zat. Dit bestandje eventueel ook op een USB stick of zo zetten. En deze niet kwijtraken 😄

[ Voor 18% gewijzigd door mike30 op 27-08-2015 06:24 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
wybesmits schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:13:
Nou ze heeft daarvoor een hotmail adres gebruikt waar ze ook het wachtwoord niet meer van weet, dan gaat hij de verkoop in voor eventuele onderdelen.

Bedankt!
Is het niet mogelijk om van het Hotmail account het wachtwoord te achterhalen? Deze zijn vaak gemakkelijk mbv. een 2e maildres/ telefoonnummer(indien ingesteld) te achterhalen.

• dieuwe_s
Dat emailadres weet ze niet meer, want ze maakt telkens als ze haar wachtwoord vergeten is een nieuw hotmail adres aan 8)7 |:(

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Dat de iPhone blijft vragen voor een Apple ID is een functie gemaakt door Apple om diefstal tegen te gaan. Zo kan een dief niet gewoon een iPhone stelen en dan na reinstall verkopen. Maargoed digibeten worden er dus ook mee getroffen. Een Apple ID gelockte iPhone zal het niet goed doen op marktplaats, is toch een vrij grote rode vlag voor heling, dus zal je er max een defecte verkoop van kunnen maken.

Dure grap om je zusje wat bij te brengen over cybersecurity. Wat hierboven gezet wordt moet je vergeten, echt nooit een txt maken met wachtwoorden dat is echt vragen om problemen. Eventueel een boekje met wachtwoorden kan nog wel, maar dan moet die fatsoenlijk opgeborgen worden en nooit buitenshuis komen. Moet je voorstellen wat voor gezeik er van komt als je zo'n boekje ergens laat slingeren.

Je zou Apple nog kunnen bellen voor hulp. Maar niet geheel onwaarschijnlijk kunnen ze niet helpen als je echt geen info meer kunt overhandigen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

MenN schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:03:
Dat de iPhone blijft vragen voor een Apple ID is een functie gemaakt door Apple om diefstal tegen te gaan. Zo kan een dief niet gewoon een iPhone stelen en dan na reinstall verkopen. Maargoed digibeten worden er dus ook mee getroffen. Een Apple ID gelockte iPhone zal het niet goed doen op marktplaats, is toch een vrij grote rode vlag voor heling, dus zal je er max een defecte verkoop van kunnen maken.

Dure grap om je zusje wat bij te brengen over cybersecurity. Wat hierboven gezet wordt moet je vergeten, echt nooit een txt maken met wachtwoorden dat is echt vragen om problemen. Eventueel een boekje met wachtwoorden kan nog wel, maar dan moet die fatsoenlijk opgeborgen worden en nooit buitenshuis komen. Moet je voorstellen wat voor gezeik er van komt als je zo'n boekje ergens laat slingeren.

Je zou Apple nog kunnen bellen voor hulp. Maar niet geheel onwaarschijnlijk kunnen ze niet helpen als je echt geen info meer kunt overhandigen.
Hij heeft 'm ongeveer 40 minuten geleden al te koop gezet:
http://tweakers.net/aanbo...iphone-4s-16gb-zwart.html

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
mike30 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 06:23:
Zou d'r wel aanraden om een txt bestandje op pc te maken met huidige wachtwoorden en deze te wijzigen zodra er iets veranderd. Ben zelf ook vaak hier tegen aan gelopen en was het op een gegeven moment zat. Dit bestandje eventueel ook op een USB stick of zo zetten. En deze niet kwijtraken 😄
Dit is wat mij betreft het slechtste advies ooit. Schrijf het dan op papier en stop het in een kluisje oid.

Verwijderd

wes- schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Dit is wat mij betreft het slechtste advies ooit. Schrijf het dan op papier en stop het in een kluisje oid.
Precies. Wachtwoorden nooit in plaintext bewaren.

Overigens, leer je zusje alsjeblieft om wachtwoorden op te schrijven, ( op papier) antwoorden op veiligheidsvragen en dergelijke ook. Het was cringeworthy om te lezen.

• dieuwe_s
Tja, ze denkt er vrij makkelijk over, (en waarschijnlijk heeft ze er nog niet van geleerd)
Maar naar mijn mening zijn veel mensen laks als het op wachtwoorden en beveiliging aankomt, (behalve 3 virusscanners en en PCOptimizer installeren ;) ).
Zelf gebruik ik naar alle tevredenheid LastPass, maar ik krijg dat er bij vrienden en bekende ook niet door.
Zien ze het nut niet van in :F,

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
wybesmits schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:23:
Tja, ze denkt er vrij makkelijk over, (en waarschijnlijk heeft ze er nog niet van geleerd)
Maar naar mijn mening zijn veel mensen laks als het op wachtwoorden en beveiliging aankomt, (behalve 3 virusscanners en en PCOptimizer installeren ;) ).
Zelf gebruik ik naar alle tevredenheid LastPass, maar ik krijg dat er bij vrienden en bekende ook niet door.
Ik ken 't. Mensen zijn zo vreselijk eigenwijs. En klagen telkens weer als het mis gaat. Maar leren ho maar. Ik heb het ook vaak gezien met backups bij mensen die voor hun werk afhankelijk zijn van hun computer. Die maken dan nooit backups "want het is zoveel moeite". Mind you, ik heb het hier over Macs en Time Machine. Als iets makkelijk is...

OK, ik heb mijn frustraties weer van me af geschreven. Succes met het "opvoeden" van je zusje :P

• dieuwe_s
Maar als het mis gaat weten ze je te vinden hoor...

Overigens is ze vorige maand 18 geworden, dus voortaan "volwassen", want ik heb de moed al opgegeven om ze op te voeden ;)

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
wes- schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Hoezo dan wel? Het gaat om wachtwoorden van email en eventueel een apple id. Bij mij staan er wat wachtwoorden van email adressen die ik niet veel gebruik of wat dingen van steam en origin. Geen overheidsinstanties of internetbankieren. Gaat bij mij al jaren goed.
Maar zal m'n slechte advies voortaan wel laten.

[ Voor 27% gewijzigd door mike30 op 27-08-2015 15:44 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat in de basis nagenoeg gelijk staat aan een 'gevonden' iphone, die alleen niet als gestolen is opgegeven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat in de basis nagenoeg gelijk staat aan een 'gevonden' iphone, die alleen niet als gestolen is opgegeven.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:12:
Precies. Wachtwoorden nooit in plaintext bewaren.
Ik durf je zo mijn wachtwoord lijstje te geven, never nooit dat jij erachter komt wat ik precies bedoel.
wybesmits schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:23:
Dat is ook een pleister, geen oplossing. Ook wachtwoord van je lastpass kan je kwijtraken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dieuwe_s
SinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:47:
[...] Wat in de basis nagenoeg gelijk staat aan een 'gevonden' iphone, die alleen niet als gestolen is opgegeven.
Het Apple ID bestaat uit haar voornaam + achternaam + een getal, dus ik kan wel aantonen dat hij niet gestolen is. ;)
SinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:47:
[...]Dat is ook een pleister, geen oplossing. Ook wachtwoord van je lastpass kan je kwijtraken.
Ach met Google Authenticator en de mogelijkheid om enkel aan te melden vanuit Nederland, voel ik me best wel veilig.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
wybesmits schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Het Apple ID bestaat uit haar voornaam + achternaam + een getal, dus ik kan wel aantonen dat hij niet gestolen is. ;)
Plaats anders een linkje naar dit topic in de advertentie, dat maakt 't wat duidelijker, niet iedereen, die in V&A kijkt, leest ook alle forumtopics.

[ Voor 45% gewijzigd door Marly op 27-08-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
mike30 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Hoezo dan wel? Het gaat om wachtwoorden van email en eventueel een apple id. Bij mij staan er wat wachtwoorden van email adressen die ik niet veel gebruik of wat dingen van steam en origin. Geen overheidsinstanties of internetbankieren. Gaat bij mij al jaren goed.
Maar zal m'n slechte advies voortaan wel laten.
Ja maar dat zei je er in je vorige post niet bij, maar dan nog: weet je welke gegevens er van de gemiddelde iPhone gebruiker in te zien zijn als je de (apple id login) gegevens hebt? Je mail, foto's, afspraken, je adresboek (contactpersonen) en zelfs de locatie van bijvoorbeeld je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Zou zeggen lees dit eens door.

http://www.wired.com/2012/08/apple-amazon-mat-honan-hacking/

Het gaat niet alleen om 1 dienst, vaak genoeg(en het zusje waarover dit topic gaat is een prachtige kandidaat) wordt er voor alles 1 wachtwoord gebruikt ect wat dan kan leiden tot een aaneenschakeling van services die ineens door iemand anders ingenomen zijn.
Verhaal hierboven ging zelfs nog over een tech journalist, moet je nagaan wat voor schade een digibeet zal hebben.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Pagina: 1