Toon posts:

Game/Stream/Record/Edit PC 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor: Gamen, Streamen, Recorden en als laatste Editen van videos en fotos

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500,- euro (minder is altijd mooi meegenomen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op het moment al een Monitor, toestenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder wat ik bij mijzelf heb bedacht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia kaarten vind het ik fijnst.

Ga je overklokken?
Als het echt een betere prestatie oplevert dan zonder overklokken, dan ga ik het zeker overwegen, hier moet ik dan wel de build wat aanpassen

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een build gemaakt, met rondkijken op dit forum, tips en tricks gevonden en beetje op intuitie af gegaan. De vraag is aan jullie of jullie me kunnen helpen om deze build af te krijgen zodat ik zsm kan beginnen met bestellen

Een extra
Ik probeer een rood/zwart thema in de kast te krijgen, hopelijk kunnen jullie me daar wel een beetje mee sturen.

De build nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 308,01€ 308,01
1MSI Z97 GAMING 5€ 141,95€ 141,95
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 555,50€ 555,50
1WD Green WD20EZRX€ 75,-€ 75,-
1Corsair Obsidian 750D - Airflow Edition€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro H110i GTX€ 142,95€ 142,95
1Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Rood, 140mm€ 15,37€ 15,37
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9R€ 100,21€ 100,21
1Corsair RM550€ 97,95€ 97,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.529,94

Alvast bedankt, ik hoop dat dit op het einde een super build wordt!

Verwijderd

Let op de case heeft nig geen prijs

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Neem een andere voeding, dit is zeker voor de prijs niet de kwaliteit die je mag verwachten. Een Seasonic G-series 450W is al voldoende voor deze build, of anders een Cooler Master V-series voeding. En waarom de lawaai-edition van een veel te grote kast?

Ook die waterkoeler is totale overkill, neem gewoon een goede luchtkoeler van een euro of 40. Tevens is een Intel Xeon E3-1231 veel betere bang for buck tegenover die i7.

Als je alle besparingen doorvoert krijg je het voor elkaar om alsnog een fatsoenlijke kast binnen het budget van 1500 euro te wurmen.

Welke resolutie heeft je monitor trouwens? in het geval van 1080p biedt die GTX980 nauwelijks meerwaarde tegenover een GTX970, en zou ik met het bespaarde geld eerder een 500GB SSD halen en een 3TB HDD.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik ga bijna huilen van alle overkill en overpriced crap in die build van jou... :'(
Om maar wat te noemen:

Processor vervangen voor pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed.
Moederbord kan veel goedkoper, pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SLI ofzo. De keuze is hier reuze.
Videokaart vervangen voor pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G of pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G afhankelijk van welke prestaties je wilt. 980 is overbodig geworden door de 980 ti.
HDD vervangen voor pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB, betere prestaties.
Waarom in Godesnaam zo'n dure waterkoeling? Waterkoeling vervangen door pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, of gewoon stock Intel koeler.
Voeding prima keus, eventueel voor een paar euro meer 100W extra: pricewatch: Corsair RM650.
Met al deze wijzigingen blijft er nog genoeg over om die SSD te upgraden naar een pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB.

Informaticus of vakkundig Googler?

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Pak voor het moederbord gewoon een B85 versie met goede audio chip erop. Een Z97 chipset is om mee te overklokken en zeker met een xeon of non-k processor versie gaat dat niet echt lukken denk ik zo.

Prima bordje voor een een windowed case: pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
TheTinusNL schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:52:
Ik ga bijna huilen van alle overkill en overpriced crap in die build van jou... :'(
Om maar wat te noemen:

Processor vervangen voor pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed.
Moederbord kan veel goedkoper, pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SLI ofzo. De keuze is hier reuze.
Videokaart vervangen voor pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G of pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G afhankelijk van welke prestaties je wilt. 980 is overbodig geworden door de 980 ti.
HDD vervangen voor pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB, betere prestaties.
Waarom in Godesnaam zo'n dure waterkoeling? Waterkoeling vervangen door pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, of gewoon stock Intel koeler.
Voeding prima keus, eventueel voor een paar euro meer 100W extra: pricewatch: Corsair RM650.
Met al deze wijzigingen blijft er nog genoeg over om die SSD te upgraden naar een pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB.
Niet zo gemeen.
Jij kiest voor een Z97 bordje, dit is niet nodig met zijn CPU. H97 of B85 is voldoende.
De WD is 5400RPM en de Seagate Desktop 7200, de Seagate is daardoor een stuk luider dan de WD.
De 970 is niet altijd genoeg voor 144Hz 1080p en een 980 is nog steeds een geweldige kaart. De 980Ti is dan wel meteen weer 200€ duurder en dit valt buiten het budget.
CPU koeler ben ik het mee eens, H100i GTX is overkill (Heb hem zelf wel op m'n 5820k en deze houdt hem onder de 80C@4.5GHz)
De Corsair RM series zijn gewoon geen goede keuze. 650W is te veel voor dit systeem. 450W is met de 970 al voldoende, en voor de 980(Ti) zou ik kiezen voor een 550W.
Best kan hier gekozen worden voor deze CM V550 of deze Seasonic G-Series
SSD upgrade naar 500G is inderdaad erg prettig.
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 01:34:
De build nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 308,01€ 308,01
1MSI Z97 GAMING 5€ 141,95€ 141,95
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 555,50€ 555,50
1WD Green WD20EZRX€ 75,-€ 75,-
1Corsair Obsidian 750D - Airflow Edition€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro H110i GTX€ 142,95€ 142,95
1Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Rood, 140mm€ 15,37€ 15,37
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9R€ 100,21€ 100,21
1Corsair RM550€ 97,95€ 97,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.529,94

Alvast bedankt, ik hoop dat dit op het einde een super build wordt!
De 750D is nogal groot, als je van de corsair Obsidian serie houdt (net als ik ;)) overweeg dan een 450D of 350D (350D is mATX) of zelfs een 250D als alles dan nog past.

Je kan zoals hierboven ook al verteld is de 4790 het best vervangen voor een Xeon E-3 1231 V3 of zelfs een i5 4460. Deze geven allemaal gelijke perfomance in games. Alleen de 4460 loopt iets achter op de andere twee wat renderen betreft. (Welk programma gebruik je?)
Z97 is voor OC'en (en met X99 de enige die SLI ondersteunt..), neem dus een H97 bordje of een B85 (Sniper B6 bijvoorbeeld) als je geen van bovenste dingen wilt.
Er is niks mis met een 980 voor 1080p, zolang je een 144hz scherm hebt. Geen 144Hz (of geen plannen) neem dan een 970.
Voeding:
deze CM V550 of deze Seasonic G-Series
Betere voedingen qua kwaliteit.

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
TheTinusNL schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:52:
Om maar wat te noemen:.............
wout123 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:44:
Niet zo gemeen.
Jij kiest voor een Z97 bordje, dit is niet nodig met zijn CPU. H97 of B85 is voldoende.........
Om even wat informatie mee te geven, Dankjewel wout voor een beleefde en interessante reactie. Tinus, jij ook bedankt voor een interessante reactie, alhoewel kan je voortaan ook op een normale manier vertellen dat ik met deze onderdelen mijn PC wat te hevig heb gemaakt.

Ik ga gamen op een 144HZ 1080p Scherm, die wss een upgrade krijgt naar een 1440p scherm.
er is ook nog een 2e scherm aanwezig een 1080 60hz scherm.

SLI is altijd wel een optie geweest om later een extra toevoeging te geven als het nodig is. (niet een direct vereiste maar mogelijkheid, tja ben er wel voor in)

Z97 bordje is dan ook een keuze geworden om de SLI configuratie en niet zo zeer voor het overklokken.

De i7 4790, is een behoorlijk sterke CPU, waar ik idd al dacht dat het net iets te veel wordt.
Hoewel ik Game, Stream, record tegelijk en ook Edit, render en evt. game tegelijk.

GTX 980 is mijn keuze geworden omdat het welzeker nog een kaart is die er toe doet, vooral dat een 980ti een overkill zou zijn voor mijn keuze en een 970 net niet de prestaties haalt voor een beter scherm.

over de PSU kon ik het niet eens worden, ik heb met moeite een PSU gevonden en ik wist niet of deze goed was of niet, ik wilde graag een PSU die modulair is, zodat ik mijn case mooi zou kunnen verfraaien met evt. rode kabels.

de Case is idd erg groot Ik heb veel lopen nadenken over de 450d en de 750d (airflow) en heb besloten eerst te gaan kijken hoe groot deze zijn in werkelijkheid.
(hoewel in de 750d er 4 USB voor zitten en de 450D maar 2, wat jammer is haha)

Upgrade van SSD komt in vorm van een latere upgrade, 2x 250GB ssd. Tenzij het beter is om een 500gb te nemen? Ik weet niet of dit echt uitmaakt.

een watercooler die goed is, geen overkill etc, zou ik graag in mijn build hebben. Ik vind het makkelijk, mooi, goed voor koeling en ik heb veel mensen gehad die het toch aanraden. Alhoewel ik idd wel een beetje ver ben gegaan voor deze keus. (ik sta dus echt open voor suggesties) --> Zelf heb ik ook de corsair 110 gt gezien... deze zal zeker ook niet echt nodig zijn haha TIPS nodig dus!

De RAM heb ik niemand over zien klagen dus dat zal zeker wel goed zitten, de fans krijgen goede reviews.

Het moederbord: Tja ik heb om eerlijk te zijn hier nou net niet genoeg verstand van om deze keuze nou 100% te nemen. Gelukkig kan ik bij jullie terecht. Wat is er zo slecht aan de MSI Gaming 5, wat voor een meerwaarde geeft het en wat heb ik er niet van nodig?

de TB harddrive, het is een niet al te snelle HD die bedoeld is om alleen als opslag te dienen voor filmpjes en muziek. meer niet

Ik hoop hiermee wat informatie hebben toegevoegd.

Mvg

• wout123
Even wat vragen vooraf:
  • Welke games speel je?
  • Welke games wil je opnemen en op welke resolutie/kwaliteit/FPS?
  • Hoe denk je deze games op te nemen ?(Shadowplay / Dxtory / Fraps, ik noem maar wat)
  • Met welk programma wil je gaan bewerken?
  • Hoeveel waarde hecht je aan de zuinigheid van je PC / geluidsproductie / efficiëntie ?(bijvoorbeeld minimaal gold voeding etc..)
  • Sta je open voor tweedehands onderdelen?
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:44:

Ik ga gamen op een 144HZ 1080p Scherm, die wss een upgrade krijgt naar een 1440p scherm.
er is ook nog een 2e scherm aanwezig een 1080 60hz scherm.
Dit nieuwe 1440p scherm, is dit 144Hz? (Bijv de Acer XB270HU? <- IPS)
Je draait spellen toch alleen maar op één monitor?
Gamen op 144Hz is een krachtigere GPU erg fijn, maar als je alleen LoL / Minecraft / CSGO (lichte spellen) speelt is een 970 (ruim) voldoende, voor 1440p ook nog wel.
Als je zwaardere spellen speelt, is een 980 waarschijnlijk wel erg prettig, maar je betaalt veel meer voor niet eens zo heel veel meer perfomance.
  • Hoeveel belang hecht je aan die extra voor de 980?
SLI is altijd wel een optie geweest om later een extra toevoeging te geven als het nodig is. (niet een direct vereiste maar mogelijkheid, tja ben er wel voor in)

Z97 bordje is dan ook een keuze geworden om de SLI configuratie en niet zo zeer voor het overklokken.
SLI is niet zo iets als "gooi er nog een 980 in en hoppa dubbele perfomance"
Sommige games ondersteunen SLI niet eens, andere geven een bizarre "microstutter"
SLI scaling is voor 2 GPUs wel redelijk, maar geen verdubbeling. (180%? <- don't quote me on that)
De i7 4790, is een behoorlijk sterke CPU, waar ik idd al dacht dat het net iets te veel wordt.
Hoewel ik Game, Stream, record tegelijk en ook Edit, render en evt. game tegelijk.
Of de 4790 (Of 1231 V3, welke ongeveer 40€, 200 MHz en een IGP schelen..) overkill is ligt helemaal aan de vragen hierboven. Bewerk je met een professioneel programma als Sony Vegas, Adobe AE of Premiere Pro dan kan je de extra CPU power zeker gebruiken.
over de PSU kon ik het niet eens worden, ik heb met moeite een PSU gevonden en ik wist niet of deze goed was of niet, ik wilde graag een PSU die modulair is, zodat ik mijn case mooi zou kunnen verfraaien met evt. rode kabels.
Neem lekker de pricewatch: Seasonic G-series 550 watt 'and call it a day'
Goede voeding, gold rating en semi-modulair.
de Case is idd erg groot Ik heb veel lopen nadenken over de 450d en de 750d (airflow) en heb besloten eerst te gaan kijken hoe groot deze zijn in werkelijkheid.
(hoewel in de 750d er 4 USB voor zitten en de 450D maar 2, wat jammer is haha)
Ik heb zelf de 350D met mATX X99 en ik heb meer dan voldoende ruimte in de kast. (En te weinig op mijn bureau :+ )
De 350D vind ik al redelijk "groot" en houd van compacte systemen. Wil zelf geen "ongebruikte" ruimte op mijn bureau. SLI gaat overigens nog zolang je maar één andere PCIe kaart hebt (Geluidskaart of iets dergelijks)
Upgrade van SSD komt in vorm van een latere upgrade, 2x 250GB ssd. Tenzij het beter is om een 500gb te nemen? Ik weet niet of dit echt uitmaakt.
Maakt niet heel veel uit, ze worden toch alleen maar goedkoper en beter (tenminste, als er niet net als in 2012 ofzo een overstroming is waardoor de prijzen verdubbelen..).
Je kan ook gewoon nu een 500G kopen, dan ben je er vanaf en/of later een M.2 SSD en daar Windows op zetten.
een watercooler die goed is, geen overkill etc, zou ik graag in mijn build hebben. Ik vind het makkelijk, mooi, goed voor koeling en ik heb veel mensen gehad die het toch aanraden. Alhoewel ik idd wel een beetje ver ben gegaan voor deze keus. (ik sta dus echt open voor suggesties) --> Zelf heb ik ook de corsair 110 gt gezien... deze zal zeker ook niet echt nodig zijn haha TIPS nodig dus!
Zolang je niet gaat overclocken kan je beter geen waterkoeler kopen, deze zijn luider dan luchtkoelers door de pomp en dit is een behoorlijk "irritatiefactortje"
Luchtkoeler is veel slimmer. Als je een mooie wilt koop je een noctua, die zijn stil en koeler erg goed.
(de duurste is ongeveer even goed als de H100i GTX, alleen zo'n groot blok, maar wel stiller!)
Mijn advies is voor een 4790, 1231 V3 of 4460 is een pricewatch: Noctua NH-L9x65 velen zullen het hier niet mee eens zijn, omdat hij twee tientjes duurder is dan vergelijkbare koelers, maar deze is wel goed.
De RAM heb ik niemand over zien klagen dus dat zal zeker wel goed zitten, de fans krijgen goede reviews.
Dan zal ik de eerste zijn!
Voor heel veel mensen is 16GB te veel. Bij intensief videobewerken kan het van pas komen, anders bijna niet.
Het RAM wat je hebt gekozen is mooi rood, dit kost je wel 20€ meer..
Dit RAM is 20 tientjes goedkoper en is ook rood.
http://www.corsair.com/en...y-kit-cmy16gx3m2a2400c11r
Maar eigenlijk kan je gewoon het goedkoopste RAM kiezen.
Het moederbord: Tja ik heb om eerlijk te zijn hier nou net niet genoeg verstand van om deze keuze nou 100% te nemen. Gelukkig kan ik bij jullie terecht. Wat is er zo slecht aan de MSI Gaming 5, wat voor een meerwaarde geeft het en wat heb ik er niet van nodig?
Er is niks verkeerds aan dat moederbord. Alleen het is waarschijnlijk te duur voor je gebruik.
Leuk vergelijkinkje Z97 moederborden
Hier zie je ook dat het enige verschil tussen de moederborden is het aantal PCIe 16x sloten. (2x voor de goedkoopste en de mATX en 3 voor de rest).
Gezien je SLI open wilt houden zit je gebonden aan Z97. Als je SLI wilt is het ook prettig om een krachtigere CPU te nemen (4460 is dus te zwak imo). DX12 zal dit verminderen maar dat is er nog niet.
Bovendien zie ik een PC met 980 SLI geen 4460 hebben..
Als jij 20 tientjes meer over hebt voor een leuker kleurtje dan doe je dat, ik zou persoonlijk ook gewoon kiezen welke het mooiste is. Je hebt hem immers behoorlijk lang (en gezien je waarschijnlijk een Window wilt..)
de TB harddrive, het is een niet al te snelle HD die bedoeld is om alleen als opslag te dienen voor filmpjes en muziek. meer niet
Dan koop je gewoon de goedkoopste van een goed merk. 5400 RPM is iets langzamer, maar stiller en zuiniger. 7200 RPM is iets sneller en iets luider. (meer vibraties etc..)
Als je games wilt draaien vanaf je HDD neem dan 7200 RPM. Als je hierop record is 7200 RPM ook wel "prettig"

Lekker lange post 8)7
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg,

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:44:
[...]

[...]
...
...
...
Je weet dat die voorgestelde Xeon gewoon een i7 47xx is, maar dan zonder geïntegreerde GPU (heb je niet nodig, je hebt al een GPU) en zonder overklokmogelijkheden (heeft die 4790 ook niet)? Hier heb je bovendien geen waterkoeling voor nodig - geen van €150, maar ook geen van €60. Luchtkoeling van 3 tientjes is meer dan voldoende aangezien je toch niet kan overklokken.

Voor hetzelfde geld heb je een snellere HDD, waarom niet? Die koelers komen toch wel boven het geluid van een HDD uit.

Verwijderd

Topicstarter
wout123 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:39:
Even wat vragen vooraf:
  • Hoeveel belang hecht je aan die extra voor de 980?
Voor 144HZ 1440p denk ik hem wel nodig te hebben, voor spellen zoals BF4, GTA V etc.
Of de 4790 (Of 1231 V3, welke ongeveer 40€, 200 MHz en een IGP schelen..) overkill is ligt helemaal aan de vragen hierboven. Bewerk je met een professioneel programma als Sony Vegas, Adobe AE of Premiere Pro dan kan je de extra CPU power zeker gebruiken.
Ik twijfelde al een beetje over de 4790 en de 4790K vanwege overklokken, maar doordat ik Sony Vegas gebruik dacht ik minimaal 4790. Overklokken, heeft het nut?
Neem lekker de pricewatch: Seasonic G-series 550 watt 'and call it a day'
Goede voeding, gold rating en semi-modulair.
Dacht ik ook al, heb ik aan 550 watt genoeg of liever 650 watt?
Zolang je niet gaat overclocken kan je beter geen waterkoeler kopen, deze zijn luider dan luchtkoelers door de pomp en dit is een behoorlijk "irritatiefactortje"
Luchtkoeler is veel slimmer. Als je een mooie wilt koop je een noctua, die zijn stil en koeler erg goed.
(de duurste is ongeveer even goed als de H100i GTX, alleen zo'n groot blok, maar wel stiller!)
Mijn advies is voor een 4790, 1231 V3 of 4460 is een pricewatch: Noctua NH-L9x65 velen zullen het hier niet mee eens zijn, omdat hij twee tientjes duurder is dan vergelijkbare koelers, maar deze is wel goed.
Er zijn natuurlijk ook goedkopere coolers met een kleinere radiator. Zoals ik zei twijfel over overklokken, heeft dit nou nut. maar zeker een goede tip om mee te nemen! :)
Dan zal ik de eerste zijn!
Voor heel veel mensen is 16GB te veel. Bij intensief videobewerken kan het van pas komen, anders bijna niet.
Het RAM wat je hebt gekozen is mooi rood, dit kost je wel 20€ meer..
Dit RAM is 20 tientjes goedkoper en is ook rood.
http://www.corsair.com/en...y-kit-cmy16gx3m2a2400c11r
Maar eigenlijk kan je gewoon het goedkoopste RAM kiezen.
dus aan te raden is 2400MHz ipv 1600MHz of 1866 MHz?
Er is niks verkeerds aan dat moederbord. Alleen het is waarschijnlijk te duur voor je gebruik.
Leuk vergelijkinkje Z97 moederborden
Hier zie je ook dat het enige verschil tussen de moederborden is het aantal PCIe 16x sloten. (2x voor de goedkoopste en de mATX en 3 voor de rest).
Gezien je SLI open wilt houden zit je gebonden aan Z97. Als je SLI wilt is het ook prettig om een krachtigere CPU te nemen (4460 is dus te zwak imo). DX12 zal dit verminderen maar dat is er nog niet.
Bovendien zie ik een PC met 980 SLI geen 4460 hebben..
Als jij 20 tientjes meer over hebt voor een leuker kleurtje dan doe je dat, ik zou persoonlijk ook gewoon kiezen welke het mooiste is. Je hebt hem immers behoorlijk lang (en gezien je waarschijnlijk een Window wilt..)

Lekker lange post 8)7

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg,
Dus een MSI Gaming 5 is gewoon goed voor de build, alleen aan de prijzige kant voor 'de extra's en kleur' :P

Even verder hier

Bedankt voor je reactie, hier heb je antwoorden op je vragen en evt. reactie:

• Welke games speel je?
- Ik speel van LoL tot aan BF4 en GTA 5
• Welke games wil je opnemen en op welke resolutie/kwaliteit/FPS?
- Bijna elke game wil ik gaan opnemen en of streamen, dit wil ik graag blijven doen op 1080p HD op 40-60FPS (meer is smoother maar dit is goed)
• Hoe denk je deze games op te nemen ?(Shadowplay / Dxtory / Fraps, ik noem maar wat)
- Fraps wordt het eerste programma, daarna ga ik upgraden.
• Met welk programma wil je gaan bewerken?
- Ik gebruik Sony Vegas Pro voor het bewerken en wat 3D programma's voor terrein bouw
• Hoeveel waarde hecht je aan de zuinigheid van je PC / geluidsproductie / efficiëntie ?(bijvoorbeeld minimaal gold voeding etc..)
- Ja dat is natuurlijk altijd goed om te hebben, geluidproductie is niet al te erg. efficiëntie is wel het liefst hoog.
• Sta je open voor tweedehands onderdelen?
- Dat ligt aan het onderdeel, zou evt kunnen. Lieft natuurlijk nieuw omdat ik hier vaak en veel gebruik van ga maken

Mvg.

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:02:
...
Ik twijfelde al een beetje over de 4790 en de 4790K vanwege overklokken, maar doordat ik Sony Vegas gebruik dacht ik minimaal 4790. Overklokken, heeft het nut?
Heeft het nut? Ja
Ga je er veel van merken betreft prestaties? Niet echt.
Ga je er veel van merken in de prijs? O jazeker.

Er zijn mensen die het praktisch bekijken (zoals ik) en het de meerpijs niet waard vinden tegenover de prestaties.
Er zijn mensen die het tweaken aan de CPU leuk vinden en het de meerprijs wel waard vinden.

Daarom verkies ik in een gaming/rendering/streaming all-in-one build een Xeon boven een i7, omdat ze performance-wise gelijk zijn, om vervolgens het bespaarde geld (€50-100) in iets anders te steken. :)

• wout123
Opnemen kan het beste via shadowplay, minste perfomance impact.
Met die games zou ik zeker een 980 nemen.
Vegas gebruikt alle threads, dus 4790 of 1231 geeft zeker voordeel.
Overclocken maakt niet heel veel verschil, hoewel ik op mijn 5820k er 1.2Ghz bij kan zetten en dit hem wel significant sneller maakt, gebruik ik die extra 90% van de tijd toch niet. Maar aan de andere kant heb je er over 5 jaar misschien wel wat aan, dan krijg je er net genoeg uit met OC.
Kijk voor de onderdelen die je wilt kopen even op de V&A en als er iets naar je gading staat koop je dat, als het voor een goede prijs is (en een goed product is..)
Dit op telefoon beantwoord, als ik nog iets gemist heb hoor ik het graag.
Mvg
Pagina: 1