• Kzargid
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Hoi allemaal,

Sinds een week heb ik problemen met mijn pc. Er zit ondertussen een nieuwe grafische kaart en moederbord in. Dit mag allemaal niet baten.

Het probleem is als volgt. Als ik mijn pc opstart komt ik in windows en valt het beeld na een keer knipperen uit en loopt de pc vast. In veilige modus draait mijn pc wel zonder vast te lopen of uitvallend beeld.

Wat ik al heb geprobeerd.
- Harde schijf vervangen. De oude leek kapot,omdat de pc aangaf dat er geen OS gevonden kon worden.
- Probleem bleef bestaan. Nieuwe voeding gekocht, harde schijf probleem opgelost.
- Beeld valt weg zodra windows op heeft gestart of zelf voordat windows werdt opgestart.
- Memory test gedaan, geen problemen met geheugen.
- Videokaart getest in pc van mijn broertje. Hier draaide deze aangesloten op DVI.
- Andere HDMI kabel geprobeerd en DVI kabel geprobeerd, Probleem blijft bestaan.
- Vermoeden op kapotte PIC-E ten gevolge van draaien op slechte voeding.
- Nieuw moederbord gekocht.
- PC draaiende gehouden op onboard videokaart (HDMI aansluiting) zonder problemen.
- Nieuw moederbord is binnen en geplaatst. Wederom zwart beeld en vast lopen. Mogelijk windows installattie.
- Windows opnieuw geinstalleerd. Mag niet baten, probleem blijft bestaan. Kan nog wel in veilige modus komen.
- In veilige modus staat er in apparaatbeheer dat er een "uknown device" is met als code ACPI 33a0. Stuurprogramma kan niet geladen worden.
- iSCT ACPI Virtual Device (INT33A0) for Windows 7/8 gedownload en via veilige modus geinstalleerd. Probleem blijft bestaan.
- Temperaturen in hardware monitor van bios zijn goed (rond de 45 graden).

Ik ben ten einde raad. Is mijn videokaart nou overeleden of kijk ik nou tegen een software matig probleem aan?

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2400 Boxed€ 204,50€ 204,50
1ASRock H61M-DG3/USB3€ 47,50€ 47,50
1Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD10JFCX, 1TB€ 72,95€ 72,95
1Cooler Master Elite 311 Plus€ 0,-€ 0,-
2Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 28,91€ 57,82
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,27

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

Esumontere

Floep, banaan.

Ik vind 45 graden voor idle in de BIOS vrij hoog...

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 22:15
Kzargid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:33:
Er zit ondertussen een nieuwe grafische kaart en moederbord in.
[...]

Ik ben ten einde raad. Is mijn videokaart nou overeleden of kijk ik nou tegen een software matig probleem aan?
Wel of geen nieuwe videokaart? Software kan het moeilijk zijn als je er een nieuwe harde schijf in hebt. Dan heb je windows ook opnieuw geinstalleerd toch?

• Kzargid
Twee maal zelfs

• Ardjee
  • Laatst online: 26-01 22:30
Voeding lenen van iemand anders? Als die niet genoeg spanning kan leveren aan bijv de videokaart zal die mss uitvallen. Het feit dat die in veilige modus wel werkt hoeft dit niet persee uit te sluiten aangezien er dan vage standaard drivers worden egbruikt die je GPU toch nauwelijks belasten.

Mss woont er een aardige tweaker in de buurt die een spare voeding heeft die je kan testen?

• Kzargid
De voeding die er nu inzit is nog geen week oud.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:40
Kzargid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:53:
De voeding die er nu inzit is nog geen week oud.
Kan alsnog DOA zijn, maar apart zou het wel zijn dat je exact dezelfde problemen hebt.

Als ik je TS zo lees, heb je alles zo'n beetje vervangen wat er te vervangen valt aan je pc.

• Kzargid
Klopt, toch maar een gtx 960 besteld. Kan hem altijd nog retourneren.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat ook kan is bepaalde software die je draait die dit probleem veroorzaakt. Of bijvoorbeeld een defecte muis/ toetsenbord.. Probeercmet zo weinig mogelijk apparaten de pc aan te krijgen en dan de muis van je broertje te gebruiken. Gezien in veilige modus wel alles werkt. Muis en toetsenbord is maar een voorbeeld headset kan ook etc.

• Kzargid
Reserve muis en toetsenbord geprobeerd verder alles losgekoppeld. Geen verschil. Heb wel de videokaart van mijn broertje erin gedouwd. Windows draait dan stabiel. Kan volgens mij niks anders zijn dan een defecte GPU. Als het de GPU inderdaad is ga ik die oude eens proberen te bakken. Gewoon, omdat het kan.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kzargid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:10:
Reserve muis en toetsenbord geprobeerd verder alles losgekoppeld. Geen verschil. Heb wel de videokaart van mijn broertje erin gedouwd. Windows draait dan stabiel. Kan volgens mij niks anders zijn dan een defecte GPU. Als het de GPU inderdaad is ga ik die oude eens proberen te bakken. Gewoon, omdat het kan.
Al een bios update gegeven aan je moederbord?

Edit:
Nee dan maakt het niet uit inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 26-08-2015 19:16 ]

• Kzargid
Nee dat nog niet. Ben wel benieuwd waarom dat verschil kan maken. De grafische kaart zit er al een paar jaar in.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Zit je CPU-koeler wel goed? 45 graden idle is echt heel hoog.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Kzargid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:57:
Klopt, toch maar een gtx 960 besteld. Kan hem altijd nog retourneren.
Sorry maar ik lees dit wel vaker op tweakers.
Je mag een product openmaken om hem te bekijken, maar absoluut niet!!! gebruiken, indien je dit wel doet vervalt het recht op retouneren en ligt het aan het internetbedrijf of ze hem terugnemen. Sommige doen dit wel andere weer niet dus je neemt wel een risico hiermee.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 13:07
Esumontere schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:05:
Zit je CPU-koeler wel goed? 45 graden idle is echt heel hoog.
Valt wel mee. In de bios is de idle temperatuur altijd hoger dan onder Windows.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

wappiewappie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:50:
[...]

Valt wel mee. In de bios is de idle temperatuur altijd hoger dan onder Windows.
Ja, maar 45 graden is een temperatuur die ik onder load haal...

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 13:07
Met dezelfde of vergelijkbare cpu? 45*C vind ik wel heel erg laag onder load.

Mijn i5-3570K is in de bios 42*C en in Windows 32*C.
Ivy Bridge is idle als het goed is iets koeler dan Sandy Bridge (onder load is het andersom).
Pagina: 1