Is dit nu een 800mhz?

Pagina: 1
Acties:

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Hey GoTtErS,
nah kijk, ik heb een Duron 800mhz, 64mb geheugen, Nvidi TnT 16mb motherboard is een Jetway 663as/663as pro, en ik zit met het volgend probleem-->> Ding is zo instabiel als wat.
Als je met een pentium 100 mp's aan et luisteren bent krijg je zo'n gek effect, dat efect heb ik als ik msn, outlook en een IE-venstertje open heb staan.
Dan blijft alles hangen, Ik heb verschillende Os-en gehad,
Windows 98
Windows 98Se
Windows Meer Ellende >:)
Windows 2000 Pro
Allbei hetzelfde irritant effect, als ik de pc opstart, en alleen zonealarm staat aan, en ik zet ff Winamp erbij, dan staat et stil, en kan ik gewoon niks meer doen, soms blijft het systeem hangen, als dit gebeurt zonder dat ik een lange piep hoor, weet ik dat ik "maar" 30 seconden moet wachten voordat ik de muis weer kan gebruiken. Hoor ik een piep, dan komt et niet meer goed en moet ik rebooten.
Softwarematig kan er niks mis mee zijn, ik heb weinig geheugen, maar dan is et nog onmogelijk dat je dit soort dingen krijgt.
Vid-kaart ligt et ook niet aan, kheb er al meerdere ingehad.
Ik heb nu win Me erop staan, kaal, en et blijft maar hangen.
Het lijkt net alsof et een 400/500mhz is die overclcokt is (wat dus niet het geval is, kheb em gewoon nieuw gekocht bij http://www.narwal.nl )
weet iemand trouwens wat er met hun aan de hand is? site staat alleen maar wegens omstndigheden gesloten, nah, en ik zit hier met een irritante pc.
Ik kan ze niet bereiken ofzo, om het probleem uit te leggen, mailen kan wel ja, maar daar antwoorden ze nooit op (kheb namelijk al 3 mailtjes gestuurd)
dus tja...als hun niks willen doen, misschien een GoTter die weet wat et probleem is, thx, oja, nu ik dit aan et typen ben, moet ik er pauzes tussen lassen omdat alles pas veel later verschijnt (grote vertraging dus :( )
thx

[edit ik ben die ene Supersay-in van voor de crash, toen werd m'n pc'tje afgezeken ;) )
misschien herinnert iemand et nog :)
[/edit]
Nog eens edit, sorry, aangepast, nogmaals sorry, had er niet bij nagedacht

Verwijderd

Haal je koeler eraf en kijk ff op je proc. Ik denk alleen toch echt dat het je geheugen is, 64 mb met winme is niet ideaal, het kan wel maar lekker loopt niet. :)

Verwijderd

Hou ff op met dat gek*nker aub :r

Verwijderd

via 4in 1

temps

en kap es met dat ge-kanker.

Verwijderd

Ik heb in het verleden al veel problemen met jetway bordjes gehad, al was het alleen maar omdat ze die gare via chipsets gebruiken.

De matige kwaliteit van jetway spullen en de via chipset+drivers zijn de oorzaak van jou problemen naar mijn mening.

Sorry...maar ik zit met een soortgelijk probleem.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

je bent toch toe aan een system upgrade ;)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
Niet meer van toepassing

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

En met een losse geluidskaart....? De meeste problemen komen van brakke VIA chipsets met nog veel brakkere onboard geluid.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nelly___: Heel vervelend probleem natuurlijk :( Maar: kuisch uwen taal alstublieft. Okee, geweldig :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BenJoep
Tanx Jotti, ik reageer er misschien een beetje te erg op, maar een maat van me die heeft net zijn moeder verloren aan deze ziekte en als zo'n persoon een beetje zit te compen en die leest dit, kan ik me voorstellen dat die dit niet echt geslaagd vind (en das nog kalm uitgedrukt).

ontoppic dus maar weer;
Mkay en nu ga ik je probleem lezen, en kijken ofdat ik wat kan verzinnen.

• BenJoep
Kan een paar dingen zeggen, koop een nieuw mobo en meer geheugen en opgelost is je probleem. Ik heb nog nooit gehoord van dat mobo'tje, en ik denk dat je het beste het mobo kan ruilen en misschien tegen betaling een betere kan aanschaffen.

Verwijderd

Hij mag idd wel even op zijn taalgebruik letten maar het feit dat je bepaalde woorden opeens niet meer mag gebruiken als iemand aan een ziekte met die naam overlijdt vind ik altijd een beetje hypocriet.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
64mb geheugen, Nvidi TnT 16mb Jetway 663as/663as pro <=== probleem

• BenJoep
Op maandag 18 juni 2001 23:33 schreef yhtomit het volgende:
Hij mag idd wel even op zijn taalgebruik letten maar het feit dat je bepaalde woorden opeens niet meer mag gebruiken als iemand aan een ziekte met die naam overlijdt vind ik altijd een beetje hypocriet.
Je mag ze best gebruiken, doe ik zelf ook maar niet in deze mate, en zeker niet als ik aan het tikken ben. Das het enige wat mij dus dwars zit, ik bedoal maar als je wat tikt dan kan je altijd dingen veranderen, en dat heeft die niet gedaan en dus bewust voor kXXXXX gekozen. En da vind ik een beetje gaar.

En hypocriet wil ik wel zijn hor als je dat vind ;)

• BenJoep
Op maandag 18 juni 2001 23:36 schreef salvador4 het volgende:
64mb geheugen, Nvidi TnT 16mb Jetway 663as/663as pro <=== probleem
Helemaal meeeens

Verwijderd

Wat dat typen betreft geef ik je helemaal gelijk. En ik noem niemand hypocriet, dat kan je voor jezelf bepalen.

• Karimben
Aangepast, nogmaals sorry, en ik weet hoe het is om iemand te verliezen aan deze ziekte, maar had het niet in de gaten, sorry, ik hoop dat jullie me geloven als ik zeg dat het niet mijn bedoelng was, sorry

• BenJoep
Op maandag 18 juni 2001 23:41 schreef Nelly___ het volgende:
Aangepast, nogmaals sorry, en ik weet hoe het is om iemand te verliezen aan deze ziekte, maar had het niet in de gaten, sorry, ik hoop dat jullie me geloven als ik zeg dat het niet mijn bedoelng was, sorry
relax man het is je allemaal vergeven. Heb ook ff me beginpost aangepast.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Move > PM

DIT IS MIJN WEBSITE

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik ben hier de 663as (Pro) expert

ze kunnen idd weleens problemen geven maar dit is vrijwel altijd op te lossen.

je kan eens aan je voltage kloten. over het algemeen lopen 663 setjes het beste als je het voltage van de proc op zijn laagst zet. om het voltage te veranderen heb je misschien een ander bios nodig. probeer bios a10 eens van de jetway site. of de a05 waar ik zelf mee draai.

geheugen op conservatief zetten kan ook helpen.

• Karimben
Op dinsdag 19 juni 2001 17:29 schreef smvs het volgende:
ik ben hier de 663as (Pro) expert

ze kunnen idd weleens problemen geven maar dit is vrijwel altijd op te lossen.

je kan eens aan je voltage kloten. over het algemeen lopen 663 setjes het beste als je het voltage van de proc op zijn laagst zet. om het voltage te veranderen heb je misschien een ander bios nodig. probeer bios a10 eens van de jetway site. of de a05 waar ik zelf mee draai.

Bedoel je dat et dan misschien toch nog goed kan komen? :P
Kun je misschien iets meer uitleg geven? thx
over uitleg bedoel ik wat waarin veranderd moet worden

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nou ergens rechts boven in je bios zit een optie en dan zit daar weer een optie van je vcore wat nu op default staat denk ik, probeer dan eens default -0,1 v in te stellen.

• Karimben
hij staat nu op -0,1 V maar zou ik echt verschil moeten merken binnen windows?
en *onderclocken* zou dat helpen, al is et maar een beetje, als ik em bijvoorbeeld op 750 kan zien te krijgen, zou ik dit merken onder Windows en tijdens spellen enzo?

Verwijderd

Ik vond wat.....
663AS/663AS PRO BIOS update to improve system stability.MORE...

Je vindt het hier....
http://www.jetway.com.tw/evisn/index.html

We kijken dus nooit op de site van onze hardware fabrikant...

• Karimben
Ik zal eens kijken, bedankt :)

• Karimben
Op dinsdag 19 juni 2001 17:29 schreef smvs het volgende:

En dat betekent en dat doe ik door? :)
ik heb sound on-board uitgezet en er een adner kaartje ingedaan, et gaat *iets* beter.
maar kzou toch ff met dat geheugen willen kijken
Pagina: 1