Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W10 & W8] Hyper-V problemen bij USB 3.0 controllers

Pagina: 1
Acties:

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 20:42
Vandaag een HP Elite 7300 Series MT met een i5 2400 geinstalleerd met Windows 10 Pro, en aangezien ik het wel eens de moeite waard vond om Hyper-V te proberen (aangezien SLAT niet werd ondersteund op mijn vorige PC), dacht ik van "laat ik dat eens aanzetten!".

Nou, dat heeft me weer een half uur aan tijd laten verspillen, aangezien de machine na het enablen van Hyper-V niet meer bootte. Toen ik eenmaal de gok waagde om in safe-mode Hyper-V maar weer uit te zetten, was alles weer normaal.

Het gekke is, dat dit waarschijnlijk samen hangt met USB 3.0 controllers in systemen die hier last van hebben, o.a. verschillende Gigabyte moederborden van de Sandybridge tijd. Zo heb ik dat na een zeer korte Google zoekbeurt hier gevonden: http://mou.me.uk/2012/08/...ing-hyper-v-in-windows-8/

https://social.technet.mi...all?forum=winserver8setup

Ergens anders op de MS support site stond nog wat informatie, dat het ging over moederborden die beschikken over een Eltron USB 3.0 eXtensible Host Controller. Mijn systeem beschikt over een Texas Instruments USB 3.0 eXtensible Host Controller.

Bovendien stamt dit probleem dus al uit de Windows 8 tijd, en het is nog steeds niet opgelost? 8)7 Of zie ik iets over het hoofd?

Edit: daar moet ik wel bij zeggen dat er een BIOS update wordt genoemd als oplossing, en dat ik op mijn systeem nog niet eens de officiele drivers heb gedownload, aangezien daar te lui voor was nog geen tijd voor gehad heb O-)

[ Voor 7% gewijzigd door computer1_up op 25-08-2015 23:08 ]

Did you try turning it off and on again?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap er weinig van? Het probleem bestaat niet maar lijkt zich voornamelijk te concentreren op de Sandy Bridge chipset (P67 etc) en alleen in combinatie met bepaalde "third party" USB-controllers. Ik had voorheen thuis een i7-2600 op een Asus P67 Sabertooth en heb nooit problemen gehad (want er zat een Intel USB3.0 in). Ook mijn huidige werkstations en huidige laptop hebben allemaal Intel USB-controllers en up-to-date UEFI-BIOS en ik heb op een goede avond 5 Hyper-V hosts in mijn huis tot mijn beschikking.
computer1_up schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:06:Edit: daar moet ik wel bij zeggen dat er een BIOS update wordt genoemd als oplossing, en dat ik op mijn systeem nog niet eens de officiele drivers heb gedownload, aangezien daar te lui voor was nog geen tijd voor gehad heb O-)
Tja, zonder voor mijn beurt te praten maar zonder up-to-date systeem inclusief nieuwe BIOS-firmware, lijkt het me niet de bedoeling dat je uberhaupt een topic opent; hierdoor is de discussie-/oplos-waarde van een topic natuurlijk 0.

Wat zegt HP ervan dat jouw laptop mogelijk niet overweg kan met Hyper-V; je kan ze namelijk zeer eenvoudig bellen?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2015 07:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• computer1_up
Punt 1: het is een desktop. Punt 2: ik heb HP nog niet hierover gebeld. Punt 3: het probleem bestaat wel degelijk bij bepaalde systemen, dus ik heb er een post over gemaakt, niet om zo nodig hulp te vragen, maar eerder om er informatie over te geven.

Dan heb ik inderdaad ook nog een Sandybridge laptop van Asus waar dit probleem zich niet op voordoet (Fresco USB 3.0 controller).

Punt 3 was misschien erg onduidelijk vanuit mijn kant, moet ik toegeven.

Om het bij deze nu wel duidelijk uit te drukken: het kan zijn dat bij bepaalde systemen met third-party USB 3.0 controllers zich problemen opdoen met Hyper-V.

[ Voor 14% gewijzigd door computer1_up op 26-08-2015 13:27 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

computer1_up schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:22:
Om het bij deze nu wel duidelijk uit te drukken: het kan zijn dat bij bepaalde systemen met third-party USB 3.0 controllers zich problemen opdoen met Hyper-V.
Dat had ik wel al begrepen uit je startpost. Maar om een duidelijk beeld te scheppen en te communiceren, zou het handig/handiger zijn als je een lijst zo posten waarin staat beschreven iets als:

MoederbordBIOS versieControllernaamWel/geen Hyper-V

Het topic is nu erg vrijblijvend en laat veel ruimte voor misinterpretatie. Vergeet ook niet dat je in de topic-titel aangeeft dat het zowel met Windows 8.1 als Windows 10 bestaat. Dat kan tot op bepaalde hoogte zeker zo zijn maar vergeet even niet dat ook de HCL voor Hyper-V alsmede de versies/features van Hyper-V zijn veranderd in deze 2 OS'en. Verder is er geen informatie gegeven of Hyper-V Server (gratis) of "de GUI enabled" Server 2008 / 2012 / 2016 met de Hyper-V role ook hetzelfde euvel vertoont.

Wat ik probeer te duiden; informatieverstrekking is fantastisch maar als het niet afgebakend kan worden, dan is het een beetje raden of/wanneer iemand er last van gaat hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• computer1_up
Duidelijke uitleg, dankjewel. Ik doe dit niet zo vaak, dus dit is zeker handig voor in de toekomst. Ik heb verder ook geen ander vergelijkingsmateriaal. Ik heb me nog niet eens echt verdiept in Hyper-V, dit is dan ook waarom ik het "voor de gein eens probeerde aan te zetten".

Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden, het is nu een beetje nutteloos...