overview van error beep codes award bios op een Asus p3bf

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020
Ik fikte vandaag op een ander mobo met een p3 450 katmai wat weerstanden door, en nou lijkt het wel alsof die proc dood is. niet raar of zo, maar hij beept wel. nou ben ik benieuwd of de proc. misschien niet helemaal dood is of zo. kkan nergens documents erover vinden
wie helpt..?
dankje

Verwijderd

beep beep beep

misschien is het wel morse code ..... hahaha

Verwijderd

Volgens mij moet de processor het nog doen als hij nog piepsignalen geeft. Probeer hem eens op een ander mobo (nuttige tip.... :) )

• djazete
dát dacht ik dus eigenlijk ook ja. hardeschijven en alles gaan ook aan. Probleem is dat ik zo 123 geen ander moederbord heb liggen waarvan ik weet dat het werkt..
die ene is stuk namelijk dus da's brak. ik zal wel eens gaan zoeken naar een vriendje in de buurt of zo. Maar ehm de beep is:
laag hoog (precies 1 octaaf hoger) laag hoog laag hoog. constant de zelfde tijd interval.

op de award site staat alleen maar iets over die vga error code.. :|
nou ja.
niemand verder hier..??

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...probeert 'ie ook nog van flop te lezen?

...With a touch of magic¿

• djazete
nope..

helaas niet..

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:24
Volgens Phoenix/Award zijn er officieel inderdaad maar 2 error codes. Voor processor en videokaart. En dat zijn errorcodes van max 3 beeps. Ik denk dat jouw probleem wat groter is :(

• djazete
dat denk ik idd ook :(

nix aan te doen denk ik.. wel erg wazig
hij beept wel dus ja

Verwijderd

bij mij doet ie wel eens beep beeep...(hoog laag dus) als mijn geheugen of videokaart los zit (ik vergeet ze wel eens terug te zetten :)

en soms hoor ik een lange hoge piep die maar blijft doorgaan...ik weet niet wat dit betekend maar het is wel irritant...

• djazete
da's meestal dat een sensor te warm wordt...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

djazete,
Denk wel dat dat met de proc te maken heeft, zo'n ambulance geluid maakt ie namelijk ook als je je processor op bv 1200Mhz wil laten lopen, iets wat niet echt werkt. Ik heb het ook een paar keer gehad als ik de settings van mijn GFD iets te enthousiast had ingesteld.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• djazete
kkan hem wel eens onder klokken oid.

maar ja. wel weird..

Verwijderd

heh ja ik had mijn processor(celly 466) op 133 MHZ en x9 gezet (133*9=1197MHZ) daar kontie niet echt tegen heheh :)

• djazete
als ik hem op 6x 66 mhz laat lopen doet ie hetook niet (400mhz) terwijl het een p3 450 is..
:

Verwijderd

Video-kaart eruit halen alle stekers eruit en er weer indoen.

• djazete
denk nie dat dat zou helpen eik..

zit er nog een achterliggende gedachte achter??
Pagina: 1