Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook ~800euro

Pagina: 1
Acties:

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Beste Tweakers,

Hieronder mijn lijstje :]

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben opzoek naar een ultrabook voor mijn vader. Voornamelijk zal deze gebruikt worden voor MS Office en email. Daarnaast wat aantekeningen. Niet erg zwaar gebruik dus. Wel zoeken we een laptop dat lang mee kan gaan. Dus voor ongeveer 4 jaar. De ogen van mijn vader zijn helaas niet zo goed meer. Dus een goed scherm is wel een pre. Ideale situatie zou een 13'' / 14'' laptop zijn met HD resolutie. Daarnaast vind ik een touchscreen wel erg handig en zou ik er graag op zien.
edit: Voor windows

Wat is je budget?
Ongeveer rond de 800 euro. iets erboven zou niet zo erg zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk in huis gebruikt worden. Maar ook af en toe voor onderweg. Dan moet je denken aan vakanties of ergens op een flex kantoor werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er zijn bij mij eigenlijk drie opties naar voren gekomen:
1. Asus UX 305
Uit de BBQ augustus.

2. Lenovo Yoga 3
Ik zag bij de mediamarkt een versie van ~800 euro. Deze had een i5 processor. Een HD resolutie met touchscreen. en een hybrid hdd van 500gb/16gb

3. MS Surface pro 3
Mooi dingetje. Alleen het typen is niet echt ideaal hierop.

Ik neig het meeste naar een versie van de Asus UX 305. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat er geen touchscreen op zit.

Wat vinden jullie?

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dat wel of niet hebben van een Touchscreen is meer een vraag voor je vader denk ik. Zelf zou ik er totaal niet mee zitten dat deze niet aanwezig is.

Met dit budget zou ik zelf ook zeker gaan voor de Asus UX305.

Let er wel op dat er een flink verschil tussen de processoren zit. Die van de Asus zal een stuk minder krachtig zijn dan die van de Yoga. Nu heb je hier qua accuduur wel weer een voordeel mee.

Voor Office en wat internetten moet de Asus processor wel goed zijn. Maar er moet niet veel meer mee worden gedaan.

Ook verwacht dat ik dat de bouwkwaliteit van de Surface en UX305 beter zijn dan die van de Yoga 3.

[ Voor 50% gewijzigd door mobstaa op 26-08-2015 10:58 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
mobstaa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:55:
Dat wel of niet hebben van een Touchscreen is meer een vraag voor je vader denk ik. Zelf zou ik er totaal niet mee zitten dat deze niet aanwezig is.

Met dit budget zou ik zelf ook zeker gaan voor de Asus UX305.

Let er wel op dat er een flink verschil tussen de processoren zit. Die van de Asus zal een stuk minder krachtig zijn dan die van de Yoga. Nu heb je hier qua accuduur wel weer een voordeel mee.

Voor Office en wat internetten moet de Asus processor wel goed zijn. Maar er moet niet veel meer mee worden gedaan.

Ook verwacht dat ik dat de bouwkwaliteit van de Surface en UX305 beter zijn dan die van de Yoga 3.
Bedankt voor je reactie! Ik heb ondertussen in wat computer winkels rond gevraagd en iedereen is laaiend enthousiast over de Asus ux305.

Hoewel ik bij de MyCom nog een Lenovo Yoga2 zag staan voor ~600 euro. Is dat nog het overwegen waard?

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wanneer ik zelf een keuze moet maken, zou ik zeker voor de Asus UX305 gaan. Deze geeft mij persoonlijk een beter gevoel. Enerzijds doordat deze nieuwer is en aan de andere kant het design spreekt me erg aan.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber