Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke van deze laptops voor mijn studie?

Pagina: 1
Acties:

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 09:46
Ik ben vandaag bij de Mediamarkt geweest voor een nieuwe laptop, had een budget van €500 in gedachten maar ben paar laptops tegengekomen die iets duurder waren. Echter heb ik werkelijk geen idee wat nu de beste is. Daarvoor vraag ik jullie advies.

Ik wil de laptop voor school (Microsoft Office, en internet) gebruiken en zal hem dus veel meenemen. Ook veel internetgebruik en zou het prettig zijn dat ik een spel als Football Manager er toch een beetje op kan spelen. Films moeten ook soepel lopen.

Het gaat om de volgende laptops:
pricewatch: Peaq PNB S1115 - I3NL
pricewatch: Peaq PNB P1115 - I5NL
pricewatch: Asus X555LD-DM887H
pricewatch: HP Pavilion 15-p234nd

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
pricewatch: Peaq PNB P1115 - I5NL

Van alle geposte is deze de betere. De andere Peaq heeft een Core M processor en is écht traag. Goed genoeg voor te browser maar football manager mag je daarop vergeten.

De Asus en HP hebben beide maar een HD Ready scherm (1366x768 pixels) terwijl de andere Peaq een full HD scherm heeft (1920x1080 pixels). Dat is het echt waard.

Nu is deze wel een heel stuk boven jouw budget. Heb je al eens gekeken wat je krijgt als je jouw wensen invoert in de pricewatch wat er daar uitkomt?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Die pricewatch: Peaq PNB P1115 - I5NL is momenteel de beste keuze van je lijstje.

Buiten je lijstje om: pricewatch: Lenovo B50-80 (80EW00HENX). Echter denk ik dat je dan wel snel moet zijn met bestellen, als je hem nog wilt scoren voor € 635,49. Die € 63,51 heb je dan al in de pocket voor een SSD, wat een 'must have' is.

[ Voor 50% gewijzigd door Jumpman op 25-08-2015 22:02 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Redmonkey92
Misschien nog soortgelijke of iets mindere voor een lagere prijs?

Lenovo ziet er ook wel goed uit en is goed merk.

• Redmonkey92
Als ik mijn eisen invoer bij de Pricewatch krijg ik deze 4 te zien:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442532
pricewatch: Asus B551LA-XO082G
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-136
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-52V0

Heb dan ingevoerd een scherm van 1920×1080, i5 processor, max prijs van 600

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Die Lenovo en Toshiba hebben een SSHD. Dit wil zeggen dat de HDD 8 GB of 16 GB (hangt af van model tot model) SSD opslag heeft (hier kan jij zelf niet aan) en veel gebruikte bestanden worden daar dan ingezet. Beter gezegd, de prestaties bij het opstarten e.d. zijn een heel stuk beter dan een gewone HDD terwijl ze toch een grote opslagcapaciteit hebben. Indien er een SSHD in zit ga je normaal niet direct een SSD nodig hebben.

Enkel de Toshiba heeft een aparte GPU die ongeveer gelijk is aan die in de Peaq. Aangezien ik Football Manager niet ken weet ik niet of dit soepel draait op de ingebouwde GPU van intel maar ik zie niet direct in waarom dit niet het geval zou zijn.

Maar is die Toshiba niet boven jouw budget? En die Acer heeft geen prijs en ik kan je zeggen dat die niet onder de €600 gaat zitten met een GTX 850m.
Pagina: 1