Genetai schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:54:
[...]
Had ik ook al wat onderaan staan

Geen is misschien wat bruut gezegd maar ik zou het je niet aanraden als investering
Dat soort cosmetische aanpassingen zijn vaak lang niet kosten dekkend. Netjes voegt zeker waarde toe maar de definitie van netjes verschilt nogal en is dus lastig om een waarde vermeerdering aan te hangen. Iemand die een zeer goed gevoel voor kleur en materiaal heeft, en rekening houdt met de gemiddelde smaak/trend/basis, zal hier misschien een waarde verhoging uit weten te halen (en dit ook daadwerkelijk terug te krijgen in een bod) maar meestal gaat dat niet op.
Nu valt mij het op dat op funda mensen met een krot net zoveel vragen als een even groot netjes huis dus dan heeft het qua snel verkopen van je huis wel zeker toegevoegde waarde
Vind iemand met de zelfde smaak en eisen en je hebt een 1 op 1 waarde verhoging ja, gemiddeld not so much....
On topic: ja de waarde is omhoog maar waarschijnlijk niet kosten dekkend, daadwerkelijke waarde zal blijken wanneer je verkoopt want uiteindelijk bepaalt de koper. 225k dan maybe

Natuurlijk zal een investering nooit tot een 1 op 1 waardevermeerdering leiden maar om het nou te hebben over 0,0 extra vind ik uitgaand van mijn gezond verstand wel ver gaan

In deze situatie koopt hij een kale woning zonder keuken, badkamer, zonder muur- en vloerafwerking. Dat zal altijd leiden tot waardestijging. Zijn koopsom was al gebaseerd op "kaal" en ik neem aan dat hij een daarop afgestemd marktconform bedrag heeft betaald. Een keuken van 40k zal op 200k niet tot 40k waardestijging leiden maar wel tot misschien 10k, dat is een redelijk bedrag voor een keuken in die prijsklasse. Als er al een marktconforme keuken in had gezeten dan had het niet tot waardestijging geleid.
Tuinafwerking, muurafwerking, vloerafwerking, alles leidt tot op zekere hoogte tot een (gedeeltelijke) waardestijging. De kosten maken niet zo veel uit, het gaat om het eindresultaat. Eenmaal "af" is de woning beter te vergelijken met andere woningen die in dezelfde staat of in een vergelijkbare staat zijn verkocht en uiteindelijk valt daaruit dan de waardestijging te concluderen.
Hielko schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:28:
[...]
Dat lijkt me absoluut niet waar. Een huis wat netjes geschilderd is en waar je zo in kan zonder enig werk is echt meer waard dan een huis waar je eerst alles moet schilderen, tuin moet aanleggen etc. Hangt natuurlijk af van hoe neutraal het is, en andere factoren.
Dat dus. Tenzij het heel extravagant is geworden heeft het altijd een waarde. Uiteindelijk vergelijkt de koper (en ook de taxateur) vergelijkbare objecten en corrigeert men de prijs voor de verschillen.
Genetai schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:54:
[...]
Had ik ook al wat onderaan staan

Geen is misschien wat bruut gezegd maar ik zou het je niet aanraden als investering
Dat soort cosmetische aanpassingen zijn vaak lang niet kosten dekkend. Netjes voegt zeker waarde toe maar de definitie van netjes verschilt nogal en is dus lastig om een waarde vermeerdering aan te hangen. Iemand die een zeer goed gevoel voor kleur en materiaal heeft, en rekening houdt met de gemiddelde smaak/trend/basis, zal hier misschien een waarde verhoging uit weten te halen (en dit ook daadwerkelijk terug te krijgen in een bod) maar meestal gaat dat niet op.
Nu valt mij het op dat op funda mensen met een krot net zoveel vragen als een even groot netjes huis dus dan heeft het qua snel verkopen van je huis wel zeker toegevoegde waarde
Vind iemand met de zelfde smaak en eisen en je hebt een 1 op 1 waarde verhoging ja, gemiddeld not so much....
On topic: ja de waarde is omhoog maar waarschijnlijk niet kosten dekkend, daadwerkelijke waarde zal blijken wanneer je verkoopt want uiteindelijk bepaalt de koper. 225k dan maybe

Hier ben je al aardig op weg maar ik denk dat je auto's en huizen met elkaar verwart. Die 225k vind ik wel knap als je verder niets weet over afwerkingsniveau en kwaliteit van de installaties.
sapphire schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:24:
Ik mis nog vraag en aanbod in de regio.
Speelt namelijk een grote rol, als er geen hond een huis zoekt daar kan je marktwaarde mooi zijn maar krijg je het nooit verkocht.
Ligging is ook niet geheel onbelangrijk.
[...]
Lol hij wilde alleen bevestiging wat het uitgangspunt van z'n taxatie was...
[
Voor 7% gewijzigd door
Kju op 26-08-2015 17:10
]