Welke/hoeveel ram uitbreiding? nu heb ik 4gb

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik zoek een?
uitbreiding van het ram geheugen, ddr3l

Wat is je budget?
is uiteraard afhankelijk van de benodigde grootte van het geheugen. 4gb of 8 gb scheelt natuurlijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil niet perse een merk, maar heb altijd kingston gekocht als ik geheugen nodig had. Omdat dit me altijd goed bevallen is en de service top was toen ik het nodig had (levenslange garantie)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik wil het geheugen gebruik in een Acer E5-571-50HJ. Nu met 4gb geheugen maar dat wil ik uitbreiden. ik twijfel echter tussen 4 en 8 gb. Van Acer heb ik doorgekregen welke modules er getest zijn en werken met mijn systeem. Ik twijfel nu of ik me aan deze modules zal houden, of dat ik willekeurige modules in de pricewatch opsnor die ook voldoen aan het type geheugen en de maximale grootte. (2x 8gb).

Dus 2 vragen:
1. Kan ik het beste de opgegeven en geteste lijst met modules aanhouden?
2. de laptop wordt voor huis tuin en keuken dingen gebruikt. niks speciaals, geen games of zware applicaties. Hooguit een keer een virtual machine om wat Linux te proberen. Of een keer paint shop pro, maar ook daar geen zware werkzaamheden. Maakt het in dat geval uit of ik 4 of 8 gb erbij stop? (ik dacht 1x 8gb naast mijn 4gb erbij te stoppen. Dan heb ik 12gb en dat lijkt mij meer dan genoeg. Dan heb ik mijn beide geheugen slots gebruikt

Geheugen modules (8gb die getest zijn met mijn laptop:

samsung
8gb m471b1g73qh0-yk lf+hf 512*8 d35q
hynix 8gb hmt41gs6afr8a-pbn0 lf+hf 512*8 29nm, huma
kingston 8gb acr16d3ls1kgf/8g lf+hf 512*8 elpida chip, F-die, 30nm

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Meer GB heeft alleen zin als je dat ook daadwerklijk gebruikt. Denk hierbij aan zwaardere games (waarbij 6-8GB al genoeg is, helemaal voor laptops) en aan programma's je komt nooit boven de 8GB uit. Dus dat is ruim genoeg.
4GB is voor internet taken ook ruim voldoende.
Wat wil je eigenlijk met je systeem doen, waardoor je wilt upgraden?

Maak je laptop eens open, ik denk dat er nu 1x4GB RAM inzit. Kan je die uitbreiden met deze: pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ
Als je 2x2GB inzit, zal je 2x4GB nodig hebben (2x deze bijvoorbeeld)

[ Voor 29% gewijzigd door mirno op 25-08-2015 21:13 ]

我的名字是Mirno

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
oh ja, dat vergat ik erbij te vermelden net. Ik wilde er nog bij zetten dat ik het andere topic hier over meer ram ook gelezen heb. Dat ging specifiek voor het spelen van games.

Ik dacht aan 8 gb omdat qua prijs 4 of 8 niet veel scheelt. Vraag het toch voor mijn verjaardag, dan ben ik met 8gb gelijk klaar en heb ik gelijk een mooi kadootje. mijn ram behoefte zal geen 12gb zijn. Wellicht nog een keer worden.