Windows 10 installatie geen drivers gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJOnline
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 07:07
Hallo,

Ik heb net een laptop aangeschaft, het gaat hierbij om een ASUS X555LD. Herbij heb ik een Crucial BX100 250GB aangeschaft en deze in de laptop voor de normale harde schijf vervangen.

Alvorens dit te doen, heb ik een USB Windows 10 installatie gemaakt.

Na het plaatsen van de de nieuwe harde schijf, heb ik geprobeerd om Windows 10 te installeren, echter krijg ik een foutmelding dat hij geen stuurprogramma's kan vinden. Omdat ik beter bekend ben het het installeren van Linux heb ik vervolgens een Kubuntu installatie USB stick gemaakt om te kijken of ik hier wel mee slaag, echter krijg ik dan dat Ubi-partman failed met foutcode 141. Een google search laat meestal zien dat het een bug heeft, maar dat het iets met schijven te maken heeft.

Ik heb daarom ook even in mijn BIOS gekeken, en daar zie ik bij SATA apparaten slechts de DVD-rom speler staan. Kan het zijn dat ik dus te maken heb met een defecte SSD schijf? Of zie iets over het hoofd?

Als iemand mij kan vertellen eventueel wat de foutcodes inhouden wordt dat ook gewaardeerd. Ik hoop echter niet dat het een defecte schijf betreft, aangezien het vrij veel moeite kost om de boel open te krijgen.

Alvast bedankt,
Groet Jan Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:19
Zet in je BIOS even AHCI naar legacy (IDE) mode. Als de schijf dan nog niet zichtbaar is dan vrees ik dat deze defect.is. Is deze wel zichtbaar dan terugzetten naar AHCI en op de site van de fabrikant de juiste drivers downloaden en deze tijdens de windows installatie toevoegen (als extra laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJOnline
Bedankt voor je reactie D-dark.

Ondertussen kan ik in de BIOS mijn schijf zien zonder dat ik daarvoor een wijziging hoefde aan te brengen in de BIOS.

Echter ik heb nog steeds mijn probleem dat mijn installatie aangeeft dat het geen drivers heeft. Nu heb ik gekeken op de site van Crucial en vind ik alleen of een firmware update, of een setup.exe die een of andere toolsuite installeert.

Ik heb beide geprobeerd op een USB stick te zetten om te kijken of ik ze tijdens de installatie kan toevoegen, echter blijf ik het probleem houden dat hij vraagt om drivers toe te voegen.

Mijn vraag dus nu even hoe ik tijdens de installatie drivers kan toevoegen, moet ik daarvoor terug naar mijn originele Windows 10 installatie op de oude harde schijf? of kan dit op een andere wijze. Online kan ik ook niet hier een duidelijk antwoord op vinden.

Groet,
Jan Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zo kan het ook niet.
Je moet eerst de windows 8.1 werkend en geactiveerd op de laptop hebben (het best gewoon op de hdd die erin zat om problemen te voorkomen).
Daarna voer je een upgrade uit naar 10, het best met de ms tool rechtstreeks vanuit dezelfde HDD

Nadat deze is geactiveerd, heb je 2 opties. De handigste optie: cloon de installatie naar je SSD. Plaats daarna de SSD in de laptop. Je kan ook proberen een clean install vanuit een usb uit te voeren, maar gezien je ervaringen tot nu toe zou ik dat even laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Kwam deze laptop met Windows 10 voor geïnstalleerd of was deze nog met Windows 8.1?

Van waar heb je een USB Windows 10 installatie gehaald? Is dit wel een correcte versie?

Indien je de andere HDD nog hebt, kan je niet de installatie clonen?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 18:18
Je maakt volgens mij een denkfout : het gaat niet om drivers voor je SSD maar om drivers van de storage controller waar Windows tijdens de setup om vraagt normaal gesproken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DoubleJOnline schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:05:
Ik heb net een laptop aangeschaft, het gaat hierbij om een ASUS X555LD.
Dan bel je dus +31-(0)-591-570290 om daar na te vragen waarom Windows 10 wil installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DoubleJOnline
Hallo dank voor de antwoorden.

Windows 10 draaide al op de schijf, ik heb zodra ik de laptop kreeg een upgrade uitgevoerd naar windows10.
Waar ik nu op blijf hangen is dat er ergens iets mis gaat met het booten. Ik heb een clone van de HDD gemaakt en deze in de computer gestopt.

Ik ben echter opgehouden en heb de oude harde schrijf terug gezet, elke de laptop openmaken werd mij wat te veel voor wat ik wilde bereiken. Ik heb er in ieder geval weer het nodige voor geleerd voor toekomstige projecten en ga nu een ander doel voor mijn SSD zoeken.

Groet,
Jan Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videobuff
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Had hetzelfde probleem. als volgt opgelost.
Download de gewenste osp van de site van Microsoft op een niet windows machine.
Download het hulprogramma rufus en maak daarmee een bootable USB stick aan. En kies tijdesn de create het iso bestand dat je gedownlaod hebt.
Daarmee kon ik op een nieuwe SSD en HDD (beide geprobeerd) de windows home versie installaeren met de kode van de oude pc activieren.
Pagina: 1