Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesVerre
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06-2018
Hallo iedereen

ik ben op zoek naar een zoomlens waar ik portret foto's en dieren (huisdieren) zou kunnen fotograferen.
Hier zijn wat foto's zodat jullie weten waar ik over spreek.
https://500px.com/driesv1993

door mijn redelijk laag budget ben ik gaan kijken op een 2de handssite, en deze vielen mij op.

Canon 28-105/3.5-4.5 USM voor 129€
Tamron 24-135/3.5-5.6 SP EF voor 199€
TAMRON 28-75/ 2.8 CANON EF voor 275€

Mijn voorkeur ging naar de tamron 28/75 2.8 door het groot diafragma zou het makelijker zijn om het 'bokeh' effect te bereiken.

ik heb de: Canon eos 30D
Canon EF 50mm f1.8
Prisma 18-55mm f3.5

U mag altijd andere voorstellen geven zolang ze binnen het budget blijven.
Mijn excuses als deze vraag al ergens hier op het forum staat, maar deze heb ik niet gevonden.
Alvast bedankt voor uw tijd.

[ Voor 151% gewijzigd door Universal Creations op 26-08-2015 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Onder het motto verdeel en heers heb je identieke post ook maar op een paar plekken ergens anders op internet gezet?
;)

Maar als je genoeg hebt aan de 50 mm zou je ook naar de 18-50 2.8 varianten kunnen kijken van Sigma of Tamron. Waarbij de Tamron in de 17-50 versie komt en de Sigma in de 18-50.

2e Hands te vinden onder je budget.

Die Tamron 28-75 2.8 is de voorloper van hun 17-50 variant en had toentertijd goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom niet de Canon EF 50mm f1.8 STM meegenomen in je lijstje ?
Duh.. scheel gekeken. Die heb je al ;)

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2015 21:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Waarom een zoomlens?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay kijken
Daar heb ik laatst nog een nieuwe 55/200vr nikon gekocht voor 160 euro met verzenden met eu garantie
Vooral uit Engeland erg voordelige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesVerre
Barrycade schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:51:
Onder het motto verdeel en heers heb je identieke post ook maar op een paar plekken ergens anders op internet gezet?
;)

Maar als je genoeg hebt aan de 50 mm zou je ook naar de 18-50 2.8 varianten kunnen kijken van Sigma of Tamron. Waarbij de Tamron in de 17-50 versie komt en de Sigma in de 18-50.

2e Hands te vinden onder je budget.

Die Tamron 28-75 2.8 is de voorloper van hun 17-50 variant en had toentertijd goede reviews.
Haha betrapt ;p en waar kijk jij dan voor 2de hands lenzen? ben nogal redelijk nieuw en weet niet waar ik overal moet kijken ;p
Ik vind het nogal irritant als ik als een gek achter een huisdier moet aanhollen zeg maar met mijn 50mm. vandaar dus ;p
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:05:
Ebay kijken
Daar heb ik laatst nog een nieuwe 55/200vr nikon gekocht voor 160 euro met verzenden met eu garantie
Vooral uit Engeland erg voordelige
Voor de betrouwbaarheid van de verkoper kijkt u dan naar revieuws? ik vin het nogal moeilijk te vertrouwen. maar overweeg de 'stap' wel te zetten.
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:54:
Waarom niet de Canon EF 50mm f1.8 STM meegenomen in je lijstje ?
Duh.. scheel gekeken. Die heb je al ;)
Haha iets te vlug geweest xD

[ Voor 42% gewijzigd door Universal Creations op 25-08-2015 22:56 . Reden: Trippelpost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor als de kamer niet groot genoeg is om achteruit te blijven lopen?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Gebruik a.u.b. de "wijzig" knop en in een berichtvenster kun je nog altijd de "quote" mogelijkheid van andere berichten gebruiken.

Ontopic: wat bedoel je nu met zoomlens? Gewoon dat je de brandpuntsafstand kunt veranderen, of meer telebereik?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Hier in NL heb je Marktplaats voor 2e hands spullen.
Als je niet te ver van NL af woont kan je daar kijken of je wat kan scoren.

Hoewel ik denk dat je weinig aan een Nikon lens hebt voor op je Canon ;) zou de tip van Suijkerbuijk wellicht wat kunnen opbrengen Ebay hoewel ik daar zelf nog nooit wat 2e hands heb gekocht heb ik wel nieuwe zaken bij shops met een goede reputatie gekocht en betaal ik met PayPal voor kopers bescherming.

In België heb je trouwens nog iets meer dan in NL nog ouderwetse fotografie spullen shops en die zullen vast ook wat aan inruil doen. Daar zal internet wel raad mee weten of je wellicht daar wat kan kopen (en NL-se shops zoals cameraland.nl of fotokonijnenberg versturen ook naar België en die hebben een redelijke selectie aan 2e hands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesVerre
Universal Creations schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:58:
Gebruik a.u.b. de "wijzig" knop en in een berichtvenster kun je nog altijd de "quote" mogelijkheid van andere berichten gebruiken.

Ontopic: wat bedoel je nu met zoomlens? Gewoon dat je de brandpuntsafstand kunt veranderen, of meer telebereik?
sorry, ben een noob op het tweakers forum
en meer telebereik.
Barrycade schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:03:
Hier in NL heb je Marktplaats voor 2e hands spullen.
Als je niet te ver van NL af woont kan je daar kijken of je wat kan scoren.

Hoewel ik denk dat je weinig aan een Nikon lens hebt voor op je Canon ;) zou de tip van Suijkerbuijk wellicht wat kunnen opbrengen Ebay hoewel ik daar zelf nog nooit wat 2e hands heb gekocht heb ik wel nieuwe zaken bij shops met een goede reputatie gekocht en betaal ik met PayPal voor kopers bescherming.

In België heb je trouwens nog iets meer dan in NL nog ouderwetse fotografie spullen shops en die zullen vast ook wat aan inruil doen. Daar zal internet wel raad mee weten of je wellicht daar wat kan kopen (en NL-se shops zoals cameraland.nl of fotokonijnenberg versturen ook naar België en die hebben een redelijke selectie aan 2e hands).
konijnenberg heb ik ook al liggen zoeken ;p maar allemaal lenzen met een f van 3.8 of hoger

Voor dit topic af te sluiten zouden jullie dus nog rondkijken voor andere optie's?

[ Voor 84% gewijzigd door Universal Creations op 26-08-2015 02:17 . Reden: "Soep" ongedaan gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik kijk inderdaad naar de % van de verkoper
Alles boven de 96% is vaak in orde
Maar vergis je niet er zijn ook gewoon winkels op ebay
Bestel je bij winkel dan heb je gewoon garantie
Betaal altijd met Paypal of visa mog er iets fout gaan dan kan je altijd geld terug vragen
Ik heb al veel spullen via. Ebay gehaald in de laatste 8jaar met 3x problemen waar ik mijn vollege geld terug heb gehad
Ben meer opgelicht via markplaats en me geld weg

Let op handel wel binnen in Europa
Buiten Europa (word vermeld door waar het verzonden word) kan je nog extra kosten komen wegens import

Let ook op
Verzendkosten
Normaal kosten zijn 10tot15 euro
Soms lijk een product goed koop maar zijn de verzendkosten erg hoog om op die manier te compenseren van de lage prijs

Succes

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2015 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DriesVerre schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:23:
[...]

sorry, ben een noob op het tweakers forum
en meer telebereik.
Als je meer tele zoekt dan kun je eens kijken naar de volgende lenzen voor op je 30D. pricewatch: Canon EF 70-200mm f/4L USM welke je mogelijk 2de hands net binnen budget kunt vinden.

Of de pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM welke binnen budget zit en je nog goedkoop een zonnekap via Ebay kunt scoren.

Ik zou op Ebay wel goed opletten. Soms is het goedkoper om daar een lens te kopen maar mijn ervaring is dat 9 van de 10x een lens daar een stuk duurder is als in Nederland.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
T is een APS-C body dus heel veel verder dan 50mm hoef je niet perse te gaan voor een bruikbare werkafstand. Als je wel veel verder gaat sla je de foto al erg snel plat.

Die 28-75 f/2.8 is een prima lens en voor portretten op APS-C ideaal van lengte. Of anders een 35 of een 50mm prime voor een kortere scherptediepte. Die 50 heb je al dus probeer het daar eerst eens mee dan weet je snel genoeg welke kant je op wil.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1