Na bijna 5 jaar ben ik weer toe aan een nieuwe pc. Mijn vorige pc: MSI GX740-274NL
Ik zou graag jullie hulp willen vragen bij het samenstellen van mijn nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De laatste games met zeer hoog detail kunnen spelen op 1080p. Spellen zoals GTA5, Cities: Skylines en Just Cause 3.
De pc zal verder gebruikt worden voor software-ontwikkeling, draaien van VM's en van LXC containers, geodata-berekeningen en verwerking van satellietbeelden en van luchtopnames. Ubuntu en Windows 10 zal in dual boot geïnstalleerd worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 euro inclusief 2 SSD's, maar ik blijf een Nederlander...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al twee SSD's: Crucial BX100 250GB, voor het gemak staan ze ook in mijn lijst.
Verder zijn toetsenbord, muis, 2.1 Speakerset en 1080p Monitor al in huis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB aan RAM, het gevoel wat ik nu heb bij 4GB wil ik niet snel meer meemaken, want 4 GB is echt veel te weinig voor wat ik doe. Swappen op een HDD is geen pretje
Meer threads zijn fijn voor de bewerkingen die ik uitvoer, daarom de i7.
De AMD R9 390 is gekozen vanwege zijn kracht en omdat Nvidea verzwegen/gelogen heeft over de VRAM van de GTX970.
Een witte kast, want dat staat mooi in ons huis. De kast is namelijk gekozen door mijn vrouw..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen (merk)voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag wil ik een Skylake CPU.
Ga je overklokken?
Als ik deze processor koop dan ga ik hem zeker overclocken naar minstens 4.6 GHz.
Wat verwacht je van ons?
Wat denken jullie van mijn build, is deze klaar om besteld te worden? Verder nog 1 vraag: De gekozen case ondersteund CPU-koelers tot een hoogte van 161mm en de gekozen koeler is 156,45mm hoog, is dit niet iets te krap?
Ik zou graag jullie hulp willen vragen bij het samenstellen van mijn nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De laatste games met zeer hoog detail kunnen spelen op 1080p. Spellen zoals GTA5, Cities: Skylines en Just Cause 3.
De pc zal verder gebruikt worden voor software-ontwikkeling, draaien van VM's en van LXC containers, geodata-berekeningen en verwerking van satellietbeelden en van luchtopnames. Ubuntu en Windows 10 zal in dual boot geïnstalleerd worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 euro inclusief 2 SSD's, maar ik blijf een Nederlander...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al twee SSD's: Crucial BX100 250GB, voor het gemak staan ze ook in mijn lijst.
Verder zijn toetsenbord, muis, 2.1 Speakerset en 1080p Monitor al in huis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB aan RAM, het gevoel wat ik nu heb bij 4GB wil ik niet snel meer meemaken, want 4 GB is echt veel te weinig voor wat ik doe. Swappen op een HDD is geen pretje
Meer threads zijn fijn voor de bewerkingen die ik uitvoer, daarom de i7.
De AMD R9 390 is gekozen vanwege zijn kracht en omdat Nvidea verzwegen/gelogen heeft over de VRAM van de GTX970.
Een witte kast, want dat staat mooi in ons huis. De kast is namelijk gekozen door mijn vrouw..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen (merk)voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag wil ik een Skylake CPU.
Ga je overklokken?
Als ik deze processor koop dan ga ik hem zeker overclocken naar minstens 4.6 GHz.
Wat verwacht je van ons?
Wat denken jullie van mijn build, is deze klaar om besteld te worden? Verder nog 1 vraag: De gekozen case ondersteund CPU-koelers tot een hoogte van 161mm en de gekozen koeler is 156,45mm hoog, is dit niet iets te krap?
| # | Onderdeel | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | CPU | Intel Core i7 6700K Boxed | € 356,50 | € 356,50 |
| 1 | MoBo | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | GPU | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 355,- | € 355,- |
| 1 | Case | NZXT S340 Wit | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | CPU cooler | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | RAM | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 109,51 | € 109,51 |
| 1 | Voeding | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 77,95 | € 77,95 |
| 2 | SSD's | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 165,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.304,71 | ||