[Asustor] Volume instellen zonder volume te wissen

Pagina: 1
Acties:

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:32
Sinds een half jaar heb ik een Asustor AS-202te in mijn bezit. Een 2-bay NAS.
Ik had er een schijf bij aangeschaft, werktte allemaal prima. Echter had ik nog een andere externe HDD staan die in onbruik was geraakt, maar waar nog wél allerlei data op stond. Nu heb ik die schijf uit die behuizing gedaan en toegevoegd aan de Asustor NAS. De schijf wordt wel gevonden en gezien, ook zie ik er zo nu en dan een LED lampje branden, er is dus 'iets' bezig. Maar ik kan géén data uitlezen. Vervelend dus.

Via de webinterface van Asustor open ik 'opslagbeheer', daar zie ik 1 volume staan: "VOLUME 1". De andere schijf is echter niet zichtbaar. Als ik vervolgens kijk welke drives het systeem vindt, dan zijn dat er wel 2. Als ik echter een volume wil maken van de tweede schijf, dan moet ik blijkbaar (van de vriendelijke wizard) alle data op de schijf wissen. Niet de bedoeling.

TL;DR:
Asustor met 2 bays. Tweede schijf bijgeplaatst mét data erop. Kan er geen volume van maken zonder schijf te wissen.

Vraag: Is er een mogelijkheid om de schijf als Volume toe te voegen zónder alle data op die schijf te wissen?

De Asustor knowledgebase heeft geen antwoord. Google ook niet.

Verwijderd

Heb je de data die op die schijf staat ook via Asustor beschreven? Of betreft dit een schijf waarop je via Windows gegevens hebt opgeslagen? In dat laatste geval denk ik dat de kans klein is dat Asustor dit ondersteunt - dat is vaak op Linux of BSD gebaseerd en niet op Windows.

Je zult in dat geval zelf de schijf aan Windows moeten koppelen, backuppen en vervolgens de schijf aan je Asustor hangen die hem kan formatteren en zodoende in gebruik te nemen.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:32
Het is inderdaad een schijf die eerder via Windows benaderd werd. Het geeft in ieder geval een nieuwe zoekrichting. Denk je dat conversie van NTFS oid naar een Linux based filesystem te doen is?