Hallo Tweakers,
Sinds kort hebben we hier een desktop pc met de volgende componenten:
Dit systeem is gebaseerd op de BBG van mei 2015 en heb ik zelf in elkaar gezet 2 maand geleden.
De PC draaide goed maar sinds vorige week geeft de computer geen beeld meer. In het begin had hij hier soms last van volgens mijn vader, en later werd het steeds meer. Nu geeft de computer helemaal geen beeld meer.
De dingen die ik heb geprobeerd:
Andere kabel
Andere monitor
Andere videokaart
Andere voeding
CMOS gereset door de batterij uit het moederbord te verwijderen
Ik heb ook de monitor aangesloten op het moederbord zelf, dus niet op de losse GPU. Dit mocht ook niet baten.
Mij lijkt dus dat het probleem bij het moederbord of bij de cpu zit. Aangezien ik totaal geen beeld krijg. Zelfs de BIOS komt niet in beeld.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Of heeft iemand tips waarmee ik kan verifiëren of het aan de CPU ligt of aan het moederbord?
Met vriendelijke groet,
Maarten
Sinds kort hebben we hier een desktop pc met de volgende componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 35,- | € 35,- |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Asus EAH3870 TOP/G/HTDI/512M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Philips SHP2000 (Zwart) | € 12,50 | € 12,50 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 20,50 | € 20,50 |
| 1 | Antec VP350P | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial BX100 120GB | € 61,95 | € 61,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 250,85 | |
Dit systeem is gebaseerd op de BBG van mei 2015 en heb ik zelf in elkaar gezet 2 maand geleden.
De PC draaide goed maar sinds vorige week geeft de computer geen beeld meer. In het begin had hij hier soms last van volgens mijn vader, en later werd het steeds meer. Nu geeft de computer helemaal geen beeld meer.
De dingen die ik heb geprobeerd:
Andere kabel
Andere monitor
Andere videokaart
Andere voeding
CMOS gereset door de batterij uit het moederbord te verwijderen
Ik heb ook de monitor aangesloten op het moederbord zelf, dus niet op de losse GPU. Dit mocht ook niet baten.
Mij lijkt dus dat het probleem bij het moederbord of bij de cpu zit. Aangezien ik totaal geen beeld krijg. Zelfs de BIOS komt niet in beeld.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Of heeft iemand tips waarmee ik kan verifiëren of het aan de CPU ligt of aan het moederbord?
Met vriendelijke groet,
Maarten