• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 06:43
Dag Tweakers,

Ik heb een zelfgemaakte drone thuis, en ik maak heel graag mooie foto's, vooral van architectuur. Nu ben ik op zoek naar de meest geschikte camera voor het maken van mooie luchtfoto's. Meestal wordt er gewoon een GoPro of andere action cam gebruikt, en dat is zeker en vast een optie, maar volgens mij niet de aller beste keuze...

Voordeel van een action cam is de breedhoeklens (fish eye op zich vind ik een minpunt, maar lightroom kan dit wel iets of wat rechttrekken). Nog een nadeel is dat ze gemaakt zijn voor video's, en niet voor foto's. Dus zou ik eigenlijk al "stills" moeten halen uit filmpjes, lijkt me niet echt ideaal maar ik ben geen expert!

Dus zoek ik naar een goed alternatief. Voorwaardes: niet te duur (kan altijd uit de lucht vallen), mooie foto's (dan is video niet echt nodig). Daarnaast ook liefst CHDK (heel erg handig, maar niet per se een must). Ook is een iets bredere lenshoek echt wel een pluspunt. Natuurlijk niet te zwaar, want dat gaat niet :) dan zou ik mijn sony a6000 er wel onder hangen!

Iemand suggesties? Momenteel zit ik te denken aan een Canon Powershot A2500 of iets dergelijks. Kan iemand bevestigen dat een goedkope canon als deze veel mooiere foto's maakt dan een GoPro? Zo redeneer ik allesinds

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Breezz op 25-08-2015 18:47 ]