rust werkt niet meer?? HELP!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09-2019
hallo allemaal,

ik speelde tot korte tijd geleden het spel rust. totdat er een nieuwe update was uitgekomen en het er veel belovend uitzag. maar na die update liep hij steeds vast. ik heb een laptop met een i5 4 core 2,50 ghz 4 gb ram een een intel (r) 3000 hd. iemand hetzelfde probleem of oplossing? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

Kijk eens of je ergens logs kan vinden. Dit is te weinig informatie of je mee te kunnen helpen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
logs? en waar zou ik die kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ken het spel niet eens! Heb je gekeken naar de update en wat voor fixes deze meedraagt?
Misschien zit hier de kern van je probleem.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
nee hier zit niet de kern van het probleem heb het op de laatste update debug gezet dus het is geen bug of zoeits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topic betreft een probleem, geen algemene discussie. Daarom move: HSA > SPV

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thms234 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:31:
nee hier zit niet de kern van het probleem heb heb op de laatste update debug gezet dus het is geen bug of zoeits
Of mijn Nederlands is naar de knoppen of ik begrijp je zin totaal niet.

Je hebt de laatste update debug gezet dus het is geen bug?

Ikke niet snappen!?! Omschrijf of plak hier de details van de update eens. Wat hebben de makers van het spel gefixt met deze update?

Ik probeer je te helpen maar je geeft amper tot geen informatie en wat je geeft kan ik niet decoden... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
ok het spijt me ben nog niet bekend op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
sorry dat ik niet genoeg informatie geef :( op steam ( mijn spelletjes platform) kun je bepaalede updates uitvoeren. 1 optie van een update is een debug update wat betekende dat je niet de allernieuwste update van het spel heb maar wel de nieuwste zonder bugs dat is de betekenis van debug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 16:54

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

"Op debug gezet, dus het is geen bug"? Wat denk je dat debug mode doet, magisch alle bugs wegpoetsen/negeren? Debug mode is ervoor dat je extra informatie te zijn krijgt tijdens het spelen en bij crashes, om zo de ontwikkelaars te helpen met het vinden van de oorzaak van het probleem.

Heb je al gekeken op de forums van het spel, misschien zijn er meer mensen met hetzelfde probleem en misschien hebben ze daar al een eventuele oplossing? Heb je überhaupt al zelf gezocht via Google/Bling/etc?

Sorry als mijn bericht bot klinkt, is niet mijn bedoeling om je te beledigen, maar je lijkt zelf nog niet veel moeite gedaan te hebben om het probleem te onderzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Walance op 25-08-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
ja zelf al gezocht niks uit gekomen daarom dacht ik mischien weten mensen op tweakers er iets op en/of hebben ze hetzelfde probleem. ( (tussen haakjes) ik had al wel verwacht dat je me niet probeerde te beledigen dus dat is oke hoor! :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Thms234 op 25-08-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Thms234 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:38:
ja zelf al gezocht niks uit gekomen daarom dacht ik mischien weten mensen op tweakers er iets op en/of hebben ze hetzelfde probleem.
Daar kunnen we pas antwoord op geven als jij het probleem duidelijker omschrijft.
"Hellup... Spel start niet op" geeft ons helaas niet voldoende informatie.
Windows biedt voldoende mogelijkheden om systeem logboeken te raadplegen.
Gaarna daar even te snuffelen en ons van relevante informatie te voorzien.
Daarnaast gaat informatie over gebruikte drivers ons waarschijnlijk ook op pad helpen. Wellicht kun de topicstart even wat verder uitbreiden met o.a. zojuist benoemde punten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thms234 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:38:
ja zelf al gezocht niks uit gekomen daarom dacht ik mischien weten mensen op tweakers er iets op en/of hebben ze hetzelfde probleem.
Wat als je het spel verwijdert en gewoon alleen de basis opnieuw installeert? Dus zonder die debug update dinges whatever!

Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Ik heb nog nooit gehoord van zo'n debug update. Wat ik bedoelde is dat games soms een debug-optie hebben zodat je tijdens het spelen, en vooral tijdens crashes, meer informatie te zien krijgt.

Misschien is er simpelweg iets fout gegaan tijdens het updaten, je kunt de optie "verify integrity of game cache" eens proberen. Die vind je bij library -> rust -> rechts klik -> properties -> local files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
Xtr3me4me schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:42:
[...]

Wat als je het spel verwijdert en gewoon alleen de basis opnieuw installeert? Dus zonder die debug update dinges whatever!

Heb je dat al geprobeerd?
haha dinges whatever haha :) maar nee helaas heb ik dat al geprobeerd en is dat niet de goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
Walance schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:43:
Ik heb nog nooit gehoord van zo'n debug update. Wat ik bedoelde is dat games soms een debug-optie hebben zodat je tijdens het spelen, en vooral tijdens crashes, meer informatie te zien krijgt.

Misschien is er simpelweg iets fout gegaan tijdens het updaten, je kunt de optie "verify integrity of game cache" eens proberen. Die vind je bij library -> rust -> rechts klik -> properties -> local files.
ja inderdaad, maar dat had ik al tijdens mijn eigen kleine onderzoekje geprobeerd en dat heeb geen verdere verbeteringen met zich meegebracht. wat ik me nu tegelijk afvraag is: is mijn systeem hiervoor wel goed genoeg? of zit ik gewoon op een veels te slecht systeem te spelen dat het daardoor niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Oké, ten eerste dan een tip voor de volgende keer: Zet in je topic al meteen welke dingen je al hebt geprobeerd en hebt gevonden, dan kunnen mensen je veel beter helpen en krijg je niet reacties zoals je nu hebt gehad van ons.

Verder, jouw videokaart is wel heel slecht volgens mij. Ik denk dat die inderdaad niet goed genoeg is. Maar het is wel raar dat het voorheen wel heeft gewerkt en nu niet meer. Was het misschien een grote update met verbeterde graphics of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thms234 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:46:
[...]

ja inderdaad, maar dat had ik al tijdens mijn eigen kleine onderzoekje geprobeerd en dat heeb geen verdere verbeteringen met zich meegebracht. wat ik me nu tegelijk afvraag is: is mijn systeem hiervoor wel goed genoeg? of zit ik gewoon op een veels te slecht systeem te spelen dat het daardoor niet lukt?
Enige wat ik nu nog kan bedenken zijn je drivers. Heb je de laatste versie van je drivers geinstalleerd?

Als je het spel aan het spelen bent, crasht alleen het spel of je hele pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
ja zou heel goed kunnen er zijn namelijk twee versies van het spel: lecagy en dus die nieuwe die totaal verschilt van wat het voorheen was. die lecagy kan ik wel spelen die andere dus niet het zou inderdaad dus aan de videokaart kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
Xtr3me4me schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:50:
[...]

Enige wat ik nu nog kan bedenken zijn je drivers. Heb je de laatste versie van je drivers geinstalleerd?

Als je het spel aan het spelen bent, crasht alleen het spel of je hele pc?
drivers? ken het woord maar waar ik het kan vinden? |:( en alleen het spel crasht hij geeft geen crash report of iets dat daarop lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thms234 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:52:
ja zou heel goed kunnen er zijn namelijk twee versies van het spel: lecagy en dus die nieuwe die totaal verschilt van wat het voorheen was. die lecagy kan ik wel spelen die andere dus niet het zou inderdaad dus aan de videokaart kunnen liggen.
Nu breekt me klomp...nu vertel je pas de informatie waarbij jezelf al het antwoord geeft van je probleem?!?!

Heb je uberhaüpt gekeken naar de systeem eisen van het spel?!.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thms234
het probleem is nou juist dat ik het nieuwe erg graag wil spelen en dat dus niet gaat wat mij erg frustreerd de systeem eisen zijn in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thms234 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:56:
het probleem is nou juist dat ik het nieuwe erg graag wil spelen en dat dus niet gaat wat mij erg frustreerd de systeem eisen zijn in orde.
Kan je het spel draaien op jouw systeem, dat is de vraag. Begrijp dat je het graag wilt spelen, maar als je systeem het niet trekt kan ik daar ook weinig aan doen.

Ik ken het spel niet en ben jou aan het helpen op me mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Welke versie van windows draai je nu? Als je het nog niet hebt dan zou je nog kunnen upgraden naar windows 10 en dan nog eens rust proberen. Systeemeisen op steam laten zien dat jij toch wel aan de systeemeisen voldoet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Thms234 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:56:
het probleem is nou juist dat ik het nieuwe erg graag wil spelen en dat dus niet gaat wat mij erg frustreerdt de systeem eisen zijn in orde.
Sorry, maar de systeemeisen zijn helemaal niet in orde. Je geeft aan dat je een intel 3000 hd hebt, dat is een geïntegreerde videokaart die helemaal niet sterk genoeg is om moderne games te draaien (dat is wat ik lees tenminste). Dus jouw enige opties zijn om een fatsoenlijk videokaart te kopen of om bij de legacy-versie van het spel te blijven.

Het zou handig zijn als je al deze informatie meteen in je eerste post had gezet..... |:(

// Edit: Er staat ook bij de systeemeisen dat je een 64bit Windows nodig hebt, draai jij misschien een 32bit-versie?

[ Voor 9% gewijzigd door Walance op 25-08-2015 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thms234
Exuus voor net meteen vermelden wat ik al heb geprobeerd en wat niet. Ik loop inderdaad windows 7 32 bit het spel start wel op maar als ik een server wil spelen dan kapt het spel ermee. Ik zal proberen om de 64 bit te instaleren en als dat niet lukt zal het een kwestie van wachten zijn tot ik mn gamepc bij elkaar heb gespaard ( zie andere topic) allemaal thnx voor de support

• Thms234
Ik heb ook gehoor dat je videokaarten kan overclocken is dit in mijn geval een goed idee? En is dit uberhaupt mogelijk op een laptop?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thms234 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:35:
Ik heb ook gehoor dat je videokaarten kan overclocken is dit in mijn geval een goed idee? En is dit uberhaupt mogelijk op een laptop?
Jouw Onboard GPU: intel (r) 3000 hd

Antwoord op je vraag: Nee. En ja je kan overclocken op je laptop, maar dan meer op een los staande videokaart/chip.

En aangezien dit om een laptop gaat, ben ik bang dat je niet meer zal kunnen uitbreiden dan je HDD en je geheugen.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

SpitfireNL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:19:
Welke versie van windows draai je nu? Als je het nog niet hebt dan zou je nog kunnen upgraden naar windows 10 en dan nog eens rust proberen. Systeemeisen op steam laten zien dat jij toch wel aan de systeemeisen voldoet.
Met een HD Graphics 3000 niet upgraden naar windows 10! Daar is nog geen driver voor die goed werkt, ik heb zelf een upgrade gedaan en toen werkte het scherm van de laptop niet meer, alleen als je een extern scherm aansluit. Dat was een Dell Vostro 3350. Ik was heel blij dat ik voor upgrade een harddisk image gemaakt had.

• Thms234
Oh ik heb gisteren window 10 gedoenload op die computer en hij werkt prima maar ik ga je raad opvolgen en vanmiddag windows 7 64 bit instaleren thnx voor de waarschuwing!!!
Pagina: 1