Banner tracking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Beste Tweakers,

Via een mediabedrijf krijgen wij een Google advertentie aangeleverd. We hebben nu een Adidas-banner draaien. Nu willen wij zelf inzicht hebben in de analytics. Wij kunnen wel cijfers van het bedrijf ontvangen, maar moeten dit dan maar voor lief nemen. Is dit op een of andere manier mogelijk? Ik heb via Google wel gevonden dat je bannerclicks kan tracken met deze code:

code:
1
onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'whitepaper', 'download', 'SEO is great', 5, true]);"

Is het überhaupt mogelijk om cijfers hiervan in te zien?

Met vriendelijke groet,
Dannyvdb1997

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-08-2015 18:28 . Reden: Fixed 'smart quotes'.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Dat ligt er even aan hoe die banner geplaatst wordt. Middels een advertentiesysteem of plaats je hem zelf? Ik gok die eerste gezien je met een mediabedrijf werkt. Dan kun je het over het algemeen op je buik schrijven. De banner wordt dan in een iframe geladen en dat is amper te meten.

[ Voor 45% gewijzigd door André op 25-08-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
André schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:31:
Dat ligt er even aan hoe die banner geplaatst wordt. Middels een advertentiesysteem of plaats je hem zelf? Ik gok die eerste gezien je met een mediabedrijf werkt. Dan kun je het over het algemeen op je buik schrijven. De banner wordt dan in een iframe geladen en dat is amper te meten.
Ik werk met Wordpress en heb de code, die we van het mediabedrijf gekregen hebben, in een tekst widget geplaatst. Code heeft dezelfde opbouw als een Adsense-code.

[ Voor 4% gewijzigd door dannyvdb1997 op 25-08-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Check, die code is alleen een stukje code die een iframe inlaad met daarin de adserver, en daar verschijnt vervolgens de banner. Is zo goed als niet te meten.

Wel jammer aangezien mijn ervaring met banner tracking slecht is. Er wordt praktisch altijd te veel gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Nu online
André schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:22:
Check, die code is alleen een stukje code die een iframe inlaad met daarin de adserver, en daar verschijnt vervolgens de banner. Is zo goed als niet te meten.

Wel jammer aangezien mijn ervaring met banner tracking slecht is. Er wordt praktisch altijd te veel gerapporteerd.
Dacht ik al inderdaad. Mediabedrijf is dus waarschijnlijk de enige die toegang tot die cijfers heeft...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1