Win 8.0 en hoger onhouden het wifi wachtwoord na recovery*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
hallo Tweakers

Ik stond dit weekend even te kijken van het feit dat W8.0 en hoger je wifi ww onthouden.

Nadat windows in 8.1 een Msi- laptop recovery naar orginele fabrieks-staat naar windows 8.0 had uitgevoerd op de laptop, en na een dag updates binnen halen, weer naar 8.1 is gezet, en daarna de upgrade naar W10 succesvol had uitgevoerd. Kom ik erachter dat een eerdere wifi locatie (die dus was ingesteld in windows 8.1 en ook al in w8.0, nog vóór deze uitgevoerde recovery naar 8.0) is meegegaan naar W10, en dus op de locatie aankomend gelijk de verbinding maakte met dat wifi netwerk.

Ik stond wel even te kijken, aan de ene kant is het natuurlijk wel het gemak, maar aan de andere kant een beetje spookie.

Nu is mijn vraag: hoe zit dat met encryptie op het ww,
slaat hij het ww in de cloud op? en doet MS dat dan met een encryptie,, zodat je ww niet zomaar uit te lezen valt??.
En zoja waar?
En kan ik er zelf ook bij?

Edit: topict tekst, het moet 'onthouden' zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2015 18:04 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mell33 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:58:
... maar aan de andere kant een beetje spookie...
Gebeurt al vanaf Windows XP; begrijp niet waar je je druk over maakt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je inlogt via de cloud ... sja
De meeste mensen kijken niet langer dan hun neus lang is en zie niet dat ze ook lokale accounts kunnen maken. Ik gok zo dat dit het geval is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:18:
[...]

Gebeurt al vanaf Windows XP; begrijp niet waar je je druk over maakt
Is dat zo, vanaf xp? ook na een totale schone instal (recovery f7)

hm dat geloof ik niet, ik dacht dat dat vanaf 8.0 pas was.

Maar me vraag is eigenlijk hoe handelt windows de beveiliging af die mijn ww beschermd tegen uitlezen
en waar in de cloud of als het een bestand is, kan ik dat dan kan vinden?

Edit ik zie de verwarring, excuus!

In de topict tekst moet "na recovery" er nog bij staan

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2015 18:39 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Dit is inderdaad nieuw in Windows 8. Persoonlijk vind ik het erg handig, het betekent dat ik op een nieuwe laptop nooit meer mijn wifi wachtwoord hoef in te vullen omdat dat vanzelf gesynced wordt.

Je kan het zelf instellen. Bekijk de volgende link maar eens: http://www.howtogeek.com/...sync-data-from-the-cloud/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat ik mij dus afvraag is, bijv, als ze naar de cloud gezet worden gaat dat ook via encryptie. hoe het met de versleuteling van die gegevens zit, waar slaat hij ze op! en kan ik er ook zelf bij, en inzien.

Pagina: 1