Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

computers koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.003 views

Verwijderd

Topicstarter
(ik weet niet of ik in de goede topic ben)
ik heb mischien een rare vraag maar ik ben nieuwsgierig of je ook 2 computers samen kan laten koppelen, dus dat ze samenwerken
een beetje zoals een supercomputer maar dan met 2 pc's in plaats van 1000 verschillende onderdelen

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:00
ja / ligt er aan wat je er mee wilt gaan doen ?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:06
Yup, kan.

Maar om daar ook daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken zal je wel hele specifieke software moeten gebruiken. Daarnaast zal je het niet voor elke taak in kunnen zetten.
FF een potje BF4 spelen zal er niet inzitten.

Minimale how-to:
http://www.wikihow.com/Build-a-Supercomputer

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
jammer ik ben namelijk heel erg gehecht aan mijn laptop

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 17:59 ]

• dylan111111
"gamen je geruikt een simpele laptop en koppelt er een supergoede pc aan vast"

Je bedoelt streamen van af een thuis server/pc met een GTX videokaart er in ?
Wand dat kan al namelijk...

Wat wil je specifiek er mee bereiken ?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Nee, kannie.

Je kan een crosskabel gebruiken om data over te zetten op hoge snelheid, maar om ze processor- en GPUkracht te laten combineren zul je de hele architectuur van het moederbord+cpu overhoop moeten halen. Die crosskabel heeft namelijk te weinig bandbreedte om ze de rekenkracht echt efficiënt te laten combineren.

[ Voor 92% gewijzigd door Pwuts op 25-08-2015 18:05 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:58:
jammer ik ben namelijk heel erg gehecht aan mijn laptop
Geef nou een gewoon antwoord op de vragen. bovenstaand hebben we niets aan

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
dat ik mijn laptop niet kwijt weg hoef te doen maar toch een enorme upgrade kan geven
edit: zag dat ik mijn berichtje niet had verstuurd sorry

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 18:08 ]

• dylan111111
Of je upgrade je laptop
Of je koopt een betere laptop
Of je koopt een fatsoenlijke pc

Of om wat meer on-topic te gaan koop je een server/pc met een GTX 970 er in en ga je lokaal streamen naar je laptop toe.

Specs van je laptop zijn trouwens ook welkom.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:08:
dat ik mijn laptop niet kwijt weg hoef te doen maar toch een enorme upgrade kan geven
edit: zag dat ik mijn berichtje niet had verstuurd sorry
pfff .... dat is toch geen antwoord op de vragen

Wil je gewone applicaties (remote) draaien ? -> mstsc
Wil je spelletjes spelen .. het streamverhaal met de gtx nogwat

Iperf

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Je kan er waarschijnlijk wel een andere videokaart in zetten. Als je pech hebt zit de GPU op het mainboard gesoldeerd en kan dat niet. Dan moet je gaan prutsen met de interne PCI-e interface: als je die kan uitbreiden naar een los PCI-e-slot buiten je laptop dan kun je daar een dikke desktopvideokaart in prikken. Die kaart moet nog van stroom worden voorzien door een voeding, maar dat is niet heel ingewikkeld.

¯\_(ツ)_/¯

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
In het geval het is om puur te gamen kan je een sterke dekstop pc kopen en via Inhome streaming (enkel Steam games) spelen. Werkt vlot bij mij. (wel bekabeld netwerk, geen idee of het over wifi ook ideaal werkt)

• dylan111111
Je kan er waarschijnlijk wel een andere videokaart in zetten. Als je pech hebt zit de GPU op het mainboard gesoldeerd en kan dat niet. Dan moet je gaan prutsen met de interne PCI-e interface: als je die kan uitbreiden naar een los PCI-e-slot buiten je laptop dan kun je daar een dikke desktopvideokaart in prikken. Die kaart moet nog van stroom worden voorzien door een voeding, maar dat is niet heel ingewikkeld
Ik raad dit de nieuwe tweaker af omdat je de mobility kwijt bent en op driver nivo kan het lastig zijn het goed werkent te krijgen, mits je technische kennis hier van hebt raad ik het anders af.

Maar goed, om een sterke game pc te kopen om alleen maar te gaan streamen lijkt mij onzin, kan je net zo goed gewoon een nieuwe laptop kopen.

1 ding staat vast, je kan niet een laptop/desktop koppelen aan elkaar en samen laten werken om er prestatie winst er mee te behalen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoek eens op Beowulf cluster...

Geen vraag is voor GoT te simpel, maar we verwachten wel dat je een stuk meer eigen inzet toont dan dit - bijvoorbeeld door zelf op zoek te gaan. Dicht.

Voor tips hoe het volgende keer beter aan te pakken:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.