Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Topicstarter
Hallo, ik vraag me af of ik mijn Sitecom N300 kan gebruiken als SWITCH/AP

Mijn huidige opstelling:
KPN Experia Box V9 > Kabel (UTP) naar 1e verdieping > Deze wil ik aansluiten op mijn N300 (via Lan1).
Deze kabel is nu direct aangesloten op mijn laptop zonder problemen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb dit al eerder geprobeerd, maar toen stoorde deze de TV Box (aangesloten als volgt: KPN Box > powerline (lan) > TV box).
Toen stond de WiFi aan en de DHCP server uit (op de Sitecom).

Toen kwam er dus een monteur en die zei dat ik mijn IMGP-Proxy uit moest zetten op de Sitecom router.
Maar ik kon deze setting nergens vinden op mijn Sitecom N300 :o .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus hoe moet ik het correct instellen?
Moet ik dan WiFi en DHCP uitzetten?

Als er screenshots nodig zijn, ask me :) !

[ Voor 16% gewijzigd door d22wth op 25-08-2015 16:11 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Topicstarter
heeft niemand een oplossing?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:42
Klinkt alsof je met je vraag prima terecht kan in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. En eigenlijk staat het al uitgelegd in de TS van dat topic:
N300 resetten naar factory-default instellingen, vast LAN IP-adres geven in de range van de Experiabox IP-range (maar buiten de DHCP-range van de Experiabox), DHCP op de N300 uitzetten en de N300 op LAN1 inderdaad aansluiten op de Experiabox.

Mocht je er daarmee niet uitkomen, dan denk ik dat je het beste in eerdergenoemde topic terecht kan - en dan screenshots bijvoegen van:
- Experiabox netwerkinstellingen: LAN configuratie, DHCP configuratie
- Zelfde van de N300

En verder dan eens laten weten welk IP-adres je krijgt met een apparaat aangesloten op de N300 en aangesloten direct op de Experiabox.

[ Voor 27% gewijzigd door vanaalten op 26-08-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Op zich goede info @vanaalten, maar ik raad de TS aan om de router niet via de LAN poort aan te sluiten maar via de WAN poort. Via de LAN poort krijg je mogelijk TV problemen als IGMP proxy server niet uit staat.

Ik denk dat je met dit leesvoer er uit moet komen.
http://forum.kpn.com/t5/I...e-Experia-Box/td-p/164983