Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
Ik ben bezig met een PC Build zit nog even met de GPU. Ik heb de volgende onderdelen:

Mobo: MSI H87M-G43
Proc: i5-4440 (standaard fan)
Voeding: Coolermaster RS500-ACAB-L3 (bronze 80 plus)
geheugen: kingston 6 gb (2 + 4)

Ik zal voornamelijk games op max 1080p spelen.

Nu is mijn vraag of ik met de bovenstaande basis een msi gtx 960 kan toevoegen en welke versie ik het best kan aanschaffen, de 2g of de 4g (zeg maar mbt toekomst)

alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat kan.

Je hebt de rest van de onderdelen trouwens al? Anders zou ik daar eerst wat aan veranderen. De voeding is namelijk vrij low-end kun je beter een leuke 400/450W voeding halen kost waarschijnlijk amper meer.

En je hebt nu twee reepjes geheugen waardoor je niet dual-channel kunt draaien, dit zorgt voor een beetje performance verlies, beter neem je 2 maal 4GB.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:36:
Dat kan.

Je hebt de rest van de onderdelen trouwens al? Anders zou ik daar eerst wat aan veranderen. De voeding is namelijk vrij low-end kun je beter een leuke 400/450W voeding halen kost waarschijnlijk amper meer.

En je hebt nu twee reepjes geheugen waardoor je niet dual-channel kunt draaien, dit zorgt voor een beetje performance verlies, beter neem je 2 maal 4GB.
Ik las dat er tussen de 2g en 4g niet veel verschil zit, moet ik toch gewoon voor 2g gaan? En welke voeding en geheugen zou jij mij kunnen adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je de spullen nog niet hebt, dan dit bijvoorbeeld (al zijn er wel meer goede mogelijkheden en is meer info wel gewenst):

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed iets sneller en goedkoper als een i5 4440.
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU goedkoop setje van 2x4GB geheugen
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 wat moderner en beter moederbord,
pricewatch: MSI Radeon R9 380 2GD5T OC wat snellere videokaart, eventueel ook in een 4GB versie verkrijgbaar.
pricewatch: Antec VPF Series 450W leuke budget voeding als je weinig eisen aan de voeding stelt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:57:
Als je de spullen nog niet hebt, dan dit bijvoorbeeld (al zijn er wel meer goede mogelijkheden en is meer info wel gewenst):

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed iets sneller en goedkoper als een i5 4440.
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU goedkoop setje van 2x4GB geheugen
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 wat moderner en beter moederbord,
pricewatch: MSI Radeon R9 380 2GD5T OC wat snellere videokaart, eventueel ook in een 4GB versie verkrijgbaar.
pricewatch: Antec VPF Series 450W leuke budget voeding als je weinig eisen aan de voeding stelt.
ik heb de proc / mobo / geheugen / voeding al