Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

goedkope SSL certificaten betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 20:18

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Topicstarter
Veiligheid wordt op het internet gelukkig steeds belangrijker. Waar tot voor enkele jaren terug de meeste websites enkel via http te bereiken waren zijn bijna alle sites die belangrijke gegevens versturen beveiligd met een SSL certificaat, en wordt het steeds normaler om de site standaard in https aan te bieden.

Mozzila is druk bezig met een gratis SSL dienst.Voor open source projecten is het ook al gratis aan het worden.

Maar toch zijn de grote namen in het spel nog altijd dezelfde prijzen aan het vragen. Onlangs kwam ik een aanbieder tegen die toch hele lage prijzen hanteert. nu heb ik voor een jaarcertificaat maar 9 euro betaald. waarbij www.mijndomein.nl en mijndomein.nl netjes over https gaan met een enkel certifcaat. Ik heb deze als wijze van test voor mijzelf gehaald en geïnstalleerd op mijn VPS. Maar ik blijf het vreemd vinden.

Het betreft SSLs.com. Deze provider is onderdeel van cheapname, deze wordt ook genoemd bij het artikel over de studentenactie van github. Ook zie ik op de forums op tweakers er af en toe naar verwezen worden. Maar ik hoor er niemand over dat deze provider nou wel of niet te vertrouwen is. 1/7 van de prijs van een normaal certificaat vind ik dan wel behoorlijk wat goedkoper. Is dit zo'n grote reseller dat deze spotgoedkoop kan inkopen?

Mijn vraag dus, zijn er mensen met ervaringen betreffende certificaten van SSLs.com en is dit een betrouwbare bron?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het gaat niet alleen om het certificaat. Gister nog op de frontpage... de site had netjes een certificaat. Maar de rest was niet (helemaal) netjes ingeregeld.

Het gaat bij SSL-certificaten niet zo zeer om de kosten. Het gaat ook (en vooral) om hoe je je site en je server inricht. Puntje bij paaltje is er (technisch gezien) eigenlijk geen verschil tussen een gratis DV-certificaat van StartSSL of een EV-certificaat van Symantec.
Het verschil zit hem in de mate van controle, en daarmee het vertrouwen dat zo'n certificaat (en daarmee de site) uitstraalt.
Overigens: het beschermen van [common name] en www.[common name] is een standaard bij (tegenwoordig) elke CA (zolang je in je CSR maar www.[common name] opgeeft)

Voor wat betreft de prijzen van SSLs.com: Ze zijn redelijk scherp. Zeker als ik ze vergelijk met Nederlandse bedrijven. Mogelijk dat ze de winst elders halen, want ik denk dat ze hier en daar errug dicht tegen hun inkoopprijs aanzitten. Overigens zitten niet AL hun certificaten in de categorie "goedkoopste"... zeker bij bijvoorbeeld de EV-varianten zijn ze net zo duur (goedkoop) als bijvoorbeeld bij sites hier in Nederland.
Daarnaast is de support (voor zover ik kan zien) beperkt tot de FAQ op de site, is hun "niet goed, geld terug"-garantie de helft korter dan hier in Nederland gebruikelijk. Dat scheelt natuurlijk ook.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Rupie op 31-08-2015 18:20 ]