Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Manier om (HD) films af te spelen op TV (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 00:58
Sinds kort heb ik mijn i7 laptop boven neergezet als kantoor pc (de oude was aan vervanging toe, dus ik dacht waarom niet mijn laptop daar neer zetten? ).
Echter, eerder ging ik altijd via de HDMI output van mn laptop films kijken op de TV.
Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om dit draadloos te doen, gezien ik niet steeds mijn laptop van boven wil halen.
Ik had ook iets gehoord over kleine computers (usb formaat) die je in de HDMI input van je TV kan doen.

Budget, laag [ xx ]

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:41
Plex Media Server op je pc en chromecast (35 euro) gebruiken om het te bekijken op je tv. Dan alleen nog de app van Plex op je telefoon zetten (4/5 euro zo uit m'n hoofd).

[ Voor 31% gewijzigd door GermanPivo op 25-08-2015 14:20 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• saken
GermanPivo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:19:
Plex Media Server op je pc en chromecast (35 euro) gebruiken om het te bekijken op je tv. Dan alleen nog de app van Plex op je telefoon zetten (4/5 euro zo uit m'n hoofd).
Kan je met die chromecast ook je complete pc besturen ? (teamviewer idee)...
Eigenlijk ben ik niet zo van Google ivm privacy redenen, maar dit klinkt wel erg interessant...

• GermanPivo
saken schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Kan je met die chromecast ook je complete pc besturen ? (teamviewer idee)...
Eigenlijk ben ik niet zo van Google ivm privacy redenen, maar dit klinkt wel erg interessant...
Nee dat kan dan niet. Zou eventueel wel kunnen door gebruik te maken van Chrome Remote Desktop of met de mobiele app van TeamViewer. Uit eigen ervaring werken Chromecast i.c.m. Plex Media Server (PMS) en m'n telefoon vlekkeloos met elkaar.

• saken
GermanPivo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:42:
[...]

Nee dat kan dan niet. Zou eventueel wel kunnen door gebruik te maken van Chrome Remote Desktop of met de mobiele app van TeamViewer. Uit eigen ervaring werken Chromecast i.c.m. Plex Media Server (PMS) en m'n telefoon vlekkeloos met elkaar.
Word je dan eigenlijk ook min of meer verplicht om alleen google producten te gebruiken? m.a.w. is het ding bruikbaar zonder Chrome of ander google product?
Ben net van Chrome en Gmail af.

• GermanPivo
saken schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:12:
[...]

Word je dan eigenlijk ook min of meer verplicht om alleen google producten te gebruiken? m.a.w. is het ding bruikbaar zonder Chrome of ander google product?
Ben net van Chrome en Gmail af.
Is bruikbaar zonder. Met Plex of andere apps die het 'casten' ondersteunen werkt het gewoon en daar is geen Chrome voor nodig. De app ziet dat je een chromecast in je netwerk hebt en het 'cast' icoontje verschijnt.

• saken
GermanPivo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

Is bruikbaar zonder. Met Plex of andere apps die het 'casten' ondersteunen werkt het gewoon en daar is geen Chrome voor nodig. De app ziet dat je een chromecast in je netwerk hebt en het 'cast' icoontje verschijnt.
Maar als ik een full hd film afspeel , kan die kleine chromecast dat dan wel aan?

Kost plex dus ook geld? http://www.pcmweb.nl/tips...or-google-chromecast.html

Hiervoor gebruik je een iOS- of Android-app. Voor deze app betaal je respectievelijk 4,49 en 3,69 euro

[ Voor 20% gewijzigd door saken op 25-08-2015 21:32 ]

• saken
wat vind je trouwens van EZcast? die is maar 20 euro

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:33
Een chromecast is precies wat voor weinig geld doet wat jij vraagt. Voor 30 euro heb je een apparaat wat streamt naar je tv. Ik heb mijn vader er een gegeven om makkelijk netflix te kijken, werkt vlekkeloos.

Streamen kan binnenkort misschien zelfs zonder plex, het is namelijk mogelijk (beta) om je hele scherm te casten vanaf de laptop. Dan moet je alleen wel voor pauzeren naar je laptop gaan :P

• saken
mathelicious schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:52:
Een chromecast is precies wat voor weinig geld doet wat jij vraagt. Voor 30 euro heb je een apparaat wat streamt naar je tv. Ik heb mijn vader er een gegeven om makkelijk netflix te kijken, werkt vlekkeloos.

Streamen kan binnenkort misschien zelfs zonder plex, het is namelijk mogelijk (beta) om je hele scherm te casten vanaf de laptop. Dan moet je alleen wel voor pauzeren naar je laptop gaan :P
Ow, ja dat zijn wel mooie vooruitzichten...

maar hoe zit dat als ik een full hd film vanaf mijn externe hd aan laptop wil gaan streamen naar de chromecast? lukt dat gewoon full hd?

• saken
heb er een opgehaald ben benieuwd !

• saken
Wil ik net de app op mijn Iphone 4 installeren , ondersteunt hij geen Iphone 4 :'(

Dat is erg jammer....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat een moeite allemaal. Heb je een smart TV? Zoja, dan kan je via DLNA gewoon de video afspelen. Je TV moet het het formaat ondersteunen van de video, maar daar zijn legio oplossingen voor. Je moet alleen zorgen voor een goede netwerkverbinding tussen de twee (laptop aan kabel, TV aan wireless-N bijvoorbeeld). Je bladert met je TV remote door de media die je met een DLNA server op je laptop aanbied. Kosten: alleen wat tijd om het op te zetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• saken
Ik heb geen Smart TV vandaar de Chromecast. De chromecast werkt opzich goed alleen die app van Plex werkt niet op mijn iphone 4....
was eigenlijk niet van plan om een andere mobiel te kopen.....maarja mischien een goedkope android op de kop tikken en die als afstandsbediening gebruiken (eigenlijk niet zo tof dat ze de iphone 4 niet meer ondersteunen)
Pagina: 1