Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Editor tool voor outlook (sjablonen maken)? iemand tips

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 14:37
Beste alle,

Ik ben op zoek naar een tool om email sjablonen in Outlook te kunnen maken.
Een standaard text-editor in Outlook is niet genoeg.

De bedoeling is dat de sjabloon dus elke dag wordt gebruikt naar de klant toe.
Echter moet er altijd een aanpassing gedaan kunnen worden in de sjabloon.

Zoals datum, fout op het systeem opgelost etc etc.

Nu ben ik op internet een pakket tegengekomen genaamd fingertips, dit is niet echt wat ik wil.
Een beetje uitgebreidere softwarepakket mag wel.

Want de klant krijgt dit dagelijks, dus het moet er nog wel professioneel uit zien. als ik normaal in google typ outlook email sjabloon aanpassen kom ik vrijvaak op de
https://support.office.co...d0-4351-8727-bd0977b6b2d1

Maar dus iemand die me hierbij kan helpen???

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk je niet verkeerd? Kan je niet beter een formulier maken in Word (veel meer opmaak-opties) en deze middels een mail-merge achtige constructie wegmailen?

Hou er wel rekening mee dat veel mensen (mezelf inclusief) niet zitten te wachten op 79 karakters aan informatie in een mailtje wat 900KB groot moet zijn door alle opmaak.

Ook zijn er veel mailclients die jouw opmaak mogelijk zullen achterhouden waardoor de ontvanger steeds moet klikken op "Download pictures".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• theduke1989
Daar had ik niet aan gedacht, ik was heletijd bezig met ''de sjablonen'' namelijk dacht dat die het meest voor de handliggend waren.

En juist met een sjabloon dacht ik krijg je die fouten niet zoals dat het als ''download picture'' werd gezien!
Eens kijken of er zo iets bestaat wat jij zegt...

• theduke1989
wat ik was vergeten, hier op werk doen wij alles via citrix servers, dus elke dag wordt er een clean gedaan.
Maar als ik het via word zou doen, bv macro's toepassen, zouden deze ook weg gaan dan? Anders heb ik er nog niks aan.

Heb even zitten kijken naar een template editor maar kan niks vinden...

• MAX3400

MAX3400

theduke1989 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:37:
wat ik was vergeten, hier op werk doen wij alles via citrix servers, dus elke dag wordt er een clean gedaan.
Snap er niks van; neem toch aan dat je een roaming profile hebt en/of mandatory DEFAULT_USER spullen? Dan is het toch mogelijk om een aanpassing in een document, indien nodig, uit te rollen naar alle 900.000 users op Citrix?

• theduke1989
Wij beheren niks, we hebben alles uitbesteed.
Alles verloopt nu via citrix servers, dus loggen in en kunnen ons werk doen.
Echter zullen de macro's bijvoorbeeld ook verwijderd worden? Of omdat ze word aanbieden blijft het bestaan. De lui krijg je haast niet te pakken, soms half uur wachten....

• MAX3400

MAX3400

Je haalt dingen door elkaar (begrijpelijk).

Zoek eerst uit of je je mail-template / Word-template / whatever werkend krijgt. En dien daarna een change in om template A en macro B in je roaming profile op te laten nemen ofzo.

No offense maar ik ben ook Citrix-beheerder en jouw vraag is volledig valide en elke partij moet een template / whatever toch zeer eenvoudig kunnen aanbieden tenzij er hele stricte policies gelden die ik niet ken van jouw outsourced omgeving.

• theduke1989
Heb navraag gedaan.

Sjablonen en instellingen worden iedere week verwijderd.
Word opstellingen zoals macro's worden behouden.

Dat is wat die heeft gezegd, dus ik moet een Word document (merge) wat jij zegt gaan gebruiken.
Omdat wij vrijwel niks mogen doen op de citrix behalve dus de Office producten gebruiken en de financiele afdelingen extra dingen moet er dus echt specifiek gekozen worden.

Word + macro's zou dan een hele goede zet zijn.
Echter wat ik al zei fingerprints is niet een optie, en zo ervaren ben ik nooit geweest met Word.
Ik weet wel dat er echt super veel maar ook echt veel mee gedaan kan worden, maar zelf dat nooit gedaan.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 10:40
wat ben je van plan met macro's?

Kun je niet gewoon een word document maken met daarin enkele mailmerge velden. deze velden vul je vervolgens automatisch vanuit je Excel bestand aan.

• theduke1989
Ik ben nu bezig dus met het opstellen van een gestandardiseerde berichtenlayout.
Via de macro's en de al ingebouwde opties (dropdown / etc) een opmaak maken.

En dan via macro, het bijvoorbeeld ophaalt vanuit een ander worddocument informatie..
Pagina: 1