Hallo allemaal,
Na jaren op een gaming laptop van MSI te hebben gegamed word het nu tijd om een desktop samen te stellen. Dit topic is voor mij vooral bedoeld om te kijken of mijn setup goed met elkaar match of dat ik dingen beter anders kan doen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc wil ik hoofdzakelijk voor gaming gaan gebruiken. Het liefts wil ik dit gaan doen in de resolutie 2560x1440
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 2000 tot 2500 euro [ja ik weet het mensen het is een hoop geld voor een computer]
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien ik van een laptop af kom heb ik een geheel compleet systeem nodig inclusief monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst onderaan mijn post
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vooral voor mijn mobo en gpu hang ik erg aan MSI vast, aangezien ik jaren ervaring heb met een laptop van MSI. Tevens zie ik dat beide ook goed uit de bus komen. Dit samen geeft mij bij MSI een goed gevoel
De laptop heeft een i7 processor en dat vind ik heerlijk werken. Vandaar dat ik in de desktop ook voor een i7 heb gekozen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing wil ik in midtower model, koeling moet goed in orde zijn
Ga je overklokken?
Voorlopig zal ik nog niet meteen gaan overklokken, maar ik wil het systeem wel zo uitvoeren dat dit mogelijk is zonder upgrades
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik dit topic al begon, zou ik graag een laatste check van jullie willen of mijn complete setup goed is en dat de geselecteerde onderdelen samen goed functioneren
Na jaren op een gaming laptop van MSI te hebben gegamed word het nu tijd om een desktop samen te stellen. Dit topic is voor mij vooral bedoeld om te kijken of mijn setup goed met elkaar match of dat ik dingen beter anders kan doen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc wil ik hoofdzakelijk voor gaming gaan gebruiken. Het liefts wil ik dit gaan doen in de resolutie 2560x1440
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 2000 tot 2500 euro [ja ik weet het mensen het is een hoop geld voor een computer]
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien ik van een laptop af kom heb ik een geheel compleet systeem nodig inclusief monitor
Zie wensenlijst onderaan mijn post
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vooral voor mijn mobo en gpu hang ik erg aan MSI vast, aangezien ik jaren ervaring heb met een laptop van MSI. Tevens zie ik dat beide ook goed uit de bus komen. Dit samen geeft mij bij MSI een goed gevoel
De laptop heeft een i7 processor en dat vind ik heerlijk werken. Vandaar dat ik in de desktop ook voor een i7 heb gekozen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing wil ik in midtower model, koeling moet goed in orde zijn
Ga je overklokken?
Voorlopig zal ik nog niet meteen gaan overklokken, maar ik wil het systeem wel zo uitvoeren dat dit mogelijk is zonder upgrades
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik dit topic al begon, zou ik graag een laatste check van jullie willen of mijn complete setup goed is en dat de geselecteerde onderdelen samen goed functioneren
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 348,- | € 348,- |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Corsair Carbide 500R White | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart | € 705,95 | € 705,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 179,95 | € 179,95 |