Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook voor IT studie

Pagina: 1
Acties:

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 15:27
Dag mensen!

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Meeste voor 1 of 2 virtuele machines, basis programeer werk, design werk en het maken van muziek in logic/ableton. Uiteraard ook voor emailen en tekst verwerken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1500 euro MAX. Ik wil dit product op afbetaling.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, vooral naar afspraken en in de trein/bus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit erg te neigen naar een macbook, dit omdat ik het design zeer aantrekkelijk vind en het OS ook heerlijk vind werken.

Enige probleem is, is een i5 dual core genoeg? En is de keuze goed?

Soundcloud!

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 12:23
13'' macbook pro is een prima keuze. Dual core i5 zou ik met ook niet druk over maken, is snel zat. ;)

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Als je per se een MacBook wilt lijkt de 13 inch MacBook Pro me inderdaad de beste keuze.

Je krijgt 10 procent korting door Back2School, dus maak daar zeker gebruik van. Als je dan binnen het budget van 1500 euro wilt blijven kun je of wel het model met 128gb nemen met 16gb RAM erin (hoe meer RAM hoe beter), of je opteert voor het 256gb model met 8gb RAM.

Voor de duidelijkheid: 8gb RAM is ruim zat maar met 16gb kun je eventueel nou net wat langer voort en voor virtuele machines te draaien is meer RAM altijd beter. Dat gezegd zijnde heb ik momenteel een MacBook uit 2011 met slechts 4gb en die draait ook zonder al te grote problemen 2 virtuele machines naast elkaar.

Met betrekking tot de opslaghoeveelheid: dat is heel persoonlijk. Ik vind 128gb prima maar ik sla dan ook niks op m'n computer zelf op behalve wat documentjes en wat foto's (ik gebruik van m'n 250gb schijf maar een 40gb).

Dual core i5 die in de MacBook Pro is trouwens snel zat, al helemaal voor wat jij wilt doen :). Daar hoef je je zeker geen zorgen om te maken. De iets sneller geklokte versie die in de 512gb versie zit is amper sneller dus daar hoef je het zeker niet voor te doen.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• Luukwa
^ Heel erg bedankt! Neemt zeker een hoop vragen weg!

Soundcloud!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En voor je gaat kopen eerst even de school bellen met wat voor software ze werken. Als dat WIndows spul is (dikke kans van) sta je daar met je mooie maar zonder virtualisatie onbruikbare macbook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Luukwa
The Eagle schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:48:
En voor je gaat kopen eerst even de school bellen met wat voor software ze werken. Als dat WIndows spul is (dikke kans van) sta je daar met je mooie maar zonder virtualisatie onbruikbare macbook ;)
De meeste leraren hebben zelf een mac, dus lijkt me niet.

Soundcloud!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je in Enschede HBO ICT gaat doen komt het wel goed.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Luukwa
True schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:49:
Als je in Enschede HBO ICT gaat doen komt het wel goed.
Ervaring? ^^

Soundcloud!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Nee, HBO-ICT is eerste jaar dit jaar, maar ik loop er al een tijdje.

• Luukwa
True schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:50:
Nee, HBO-ICT is eerste jaar dit jaar, maar ik loop er al een tijdje.
Ah oke :)

Soundcloud!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Maar welke van de drie opties ga je doen?
BIM, ITSM of Software Development?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Luukwa schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

De meeste leraren hebben zelf een mac, dus lijkt me niet.
Assumptio is the mother of all fuckups. Proefwerken kun je prima op een mac draaien. Een Windows based development suite wordt al een stuk anders. Vraag ook even wat de helpdesk vm school uberhaupt ondetsteunt qua BYOD laptops voor studenten. "You're on your own" wil je niet horen als je vlak voor een tentamen zit, en policies voor docenten resp studenten zullen ongetwijfeld op sommige punten verschillen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
je geeft aan de mac op afbetaling te nemen. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar dat zou ik niet adviseren. Mocht er over een tijd iets mee gebeuren en je wil een andere laptop dan heb je alsnog de kosten elke maand voor de macbook...

...

• Luukwa
True schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:12:
Maar welke van de drie opties ga je doen?
BIM, ITSM of Software Development?
ITSM, ondertussen besteld en komt vandaag binnen ;)

Soundcloud!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Luukwa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

ITSM, ondertussen besteld en komt vandaag binnen ;)
Welke versie heb je gekocht - als ik vragen mag? :) Alvast goede keuze, veel plezier en succes met je nieuwe laptop en je opleiding natuurlijk :*)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• Luukwa
Lothiriel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:45:
[...]

Welke versie heb je gekocht - als ik vragen mag? :) Alvast goede keuze, veel plezier en succes met je nieuwe laptop en je opleiding natuurlijk :*)
8gig ram en 128 gb flash geheugen, lijkt weinig maar ik neem een abonnement op dropbox voor 1tb opslag.

En bedankt!

Soundcloud!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
prima macbook. Ben zelf ook aan het kijken naar deze versie. Alleen dan de 16 gb versie...

...

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Spijt me om te zeggen maar 128GB gaat te weinig worden voor de VM's die je moet draaien. Als je ITSM gaat doen in ieder geval wel. Mijn ervaring was dat dan ook, paar lui uit me klas met Macbooks(niet overkill varianten) met ook weinig opslag hadden ook externe HDD's voor de VM's.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12

Kek

3flix

ik zou voor deze gaan als je dat bij elkaar kan rapen http://www.apple.com/nl_e...duct=MF840N/A&step=config
dat is:

Samenvatting
13-inch MacBook Pro met Retina-display
2,7-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1866-MHz LPDDR3 SDRAM
256 GB PCIe-flashopslag
Intel Iris Graphics 6100
Force Touch-trackpad
Verlicht toetsenbord (Nederlands) en gebruikershandleiding (Nederlands)

prijs: € 1.517,34

ik heb de vorige generatie van dit model, erg tevreden mee, en 256gb is echt wel nodig als je wat VM werk enzo gaat doen...

[ Voor 64% gewijzigd door Kek op 26-08-2015 16:58 ]

• Luukwa
True schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:49:
Spijt me om te zeggen maar 128GB gaat te weinig worden voor de VM's die je moet draaien. Als je ITSM gaat doen in ieder geval wel. Mijn ervaring was dat dan ook, paar lui uit me klas met Macbooks(niet overkill varianten) met ook weinig opslag hadden ook externe HDD's voor de VM's.
Helaas is de 256gb bijna 200 euro duurder en ligt dat gewoon net te hoog.
Ik ga dan ook werken met een externe HDD.

Soundcloud!

• VluggeJ4pie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10 12:43
Luukwa schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:48:
[...]

Helaas is de 256gb bijna 200 euro duurder en ligt dat gewoon net te hoog.
Ik ga dan ook werken met een externe HDD.
Je zei dat je de macbook op afbetaling ging nemen. Waar wil je dat gaan doen dan?

[ Voor 66% gewijzigd door VluggeJ4pie op 27-08-2015 16:07 ]

• Luukwa
VluggeJ4pie schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

Je zei dat je de macbook op afbetaling ging nemen. Waar wil je dat gaan doen dan?
Bij wehkamp, maar hij staat op de rekening van mijn ouders wat betekend dat hun de rente voor rekening nemen.

Soundcloud!

Pagina: 1