[Macbook pro 2011] Iphoto en Imovie werken niet na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 16:42
Dag allemaal,

Na het upgraden van Mavericks naar Yosemite werken Imovie en Ifoto niet meer. Ik ging er vanuit dat deze apps met de upgrade meekomen? De nieuwe photo app zie ik niet en kan ik ook niet via de store vinden. :/

In de app store is wel een update beschikbaar voor Imovie maar wat ik ook probeer, hij doet geen upgrade.
Iemand een oplossing? Hoop het snel draaiend te krijgen want ben met een videoproject bezig voor familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Altijd handig om een OS upgrade te doen midden in een videoproject. :-)

Soms zie je niet meteen een voortgangsbalkje verschijnen in de Mac App Store als er meerdere updates klaar staan. Heb je enige tijd gewacht? Er wordt inderdaad een nieuwe iMovie 10 versie geinstalleerd, maar de oude iMovie 9.0.9 wordt in een aparte map gezet. Die kun je dus ook nog gebruiken als je dat wilt. iPhoto vs Fotos is een verhaal apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
Ik heb best een tijdje gewacht, het lijkt alsof de store een storing heeft oid.
Mijn imovie versie nu is 10.0.3 maar werkt helemaal niet. De versie die ik kan upgraden is 10.0.9.
Overigens werkte iphoto ook niet meer onder Mavericks, vandaar de upgrade.
Wat bedoel je met iPhoto vs Fotos is een verhaal apart? De Fotos app is niet te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Nee de foto's app is eigenlijk een compleet nieuw concept van Apple wat meer gericht is op seamless integration met de foto's app op je iPhone of iPad. De GUI en werking komt namelijk exact overeen dus vandaar. iPhoto is echter een stukje krachtiger en bied ook meer bewerkings opties. Ook het maken van persoonlijke kaarten en albums enzo. Dus dat.

wat je zou kunnen kijken is of een herstart enig schot in de zaak brengt. En anders de projecten back-uppen en iMovie eerst verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

MartiFCT schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:12:
Mijn imovie versie nu is 10.0.3 maar werkt helemaal niet.
Heb je al gekeken in je Programma's map of je de oude iMovie ziet staan? En die gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
nu wel de oude imovie kunnen starten maar mijn project kan ik nergens vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

Heb je een backup gemaakt voordat je ging upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
Pjotr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:13:
Heb je een backup gemaakt voordat je ging upgraden?
|:( ben bang van niet.....

dus toch alles weg ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

Dat is nog niet gezegd.
Het is (helaas) zo dat als je de nieuwe iMovie 10 voor de eerste keer opstart, dat er dan een conversie van je huidige iMovie projecten wordt gedaan. Alles is dus niet verdwenen, maar staat wel op een andere plek en in een ander formaat. Probeer eens via de Finder te kijken in je Movies map wat daar allemaal staat. Als je niet verder kunt, kun je rechtsklikken op een map en dan 'show package content' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
Pjotr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:10:
Dat is nog niet gezegd.
Het is (helaas) zo dat als je de nieuwe iMovie 10 voor de eerste keer opstart, dat er dan een conversie van je huidige iMovie projecten wordt gedaan. Alles is dus niet verdwenen, maar staat wel op een andere plek en in een ander formaat. Probeer eens via de Finder te kijken in je Movies map wat daar allemaal staat. Als je niet verder kunt, kun je rechtsklikken op een map en dan 'show package content' kiezen.
Inderdaad, er is nog content van mijn project :)
Nu dan iMovie maar opnieuw installeren, als ik dat doe dan krijg ik tch weer een melding dat ik een oudere versie moet hebben. Blijkbaar moet ik op Yosemite 10.2.2 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

Probeer eerst OS X helemaal naar de laatste stand te brengen, desnoods via de Combo Update.
https://support.apple.com/kb/DL1832

Daarna kun je opnieuw proberen om via de Mac App Store alle resterende software updates uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
Pjotr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:54:
Probeer eerst OS X helemaal naar de laatste stand te brengen, desnoods via de Combo Update.
https://support.apple.com/kb/DL1832

Daarna kun je opnieuw proberen om via de Mac App Store alle resterende software updates uit te laten voeren.
Ga ik doen. Begrijp alleen niet waarom het updaten van de combo zo verschrikkelijk traag gaat. Mijn internetsnelheid is verder prima.

Dank voor de hulp allemaal! 8)
Pagina: 1