Mijn PHP (5.6) applicatie maakt gebruik van autoloading binnen een eigen framework. Dit werkt door recursief door alle mappen heen te lopen (niet ideaal). Nu is het probleem dat dit op mijn Strato VPS (Linux) het wel tot 400% langzamer is in vergelijking tot lokaal (Windows). Met als gevolg dat page loads voor bepaalde pagina's kan oplopen tot 30-40 seconden. Het autoloaden van een enkele klasse en renderen van de pagina op Windows doet PHP in 0.05 seconden. In vergelijking op mijn VPS (Linux) doet PHP er 0.25 seconden over.
Nu is mijn eerste gedachte, de I/O van de VPS is te langzaam. Heb het één en ander getest, de schrijf snelheid is +200MB/s. De leessnelheid heb ik niet kunnen checken, omdat ik het niet aan de praat krijg. Desondanks doe ik nu de aanname dat het probleem hier niet aan ligt.
De configuratie van PHP op de VPS is de default zoals geleverd vanuit Plesk. Opcache staat aan. Lokaal niet. Heb verder de configuratie doorgelopen en kan geen afwijkingen vinden. Iemand een idee waardoor Autoloading zo traag werkt? Wellicht een instelling of iets dergelijks.
Nu is mijn eerste gedachte, de I/O van de VPS is te langzaam. Heb het één en ander getest, de schrijf snelheid is +200MB/s. De leessnelheid heb ik niet kunnen checken, omdat ik het niet aan de praat krijg. Desondanks doe ik nu de aanname dat het probleem hier niet aan ligt.
De configuratie van PHP op de VPS is de default zoals geleverd vanuit Plesk. Opcache staat aan. Lokaal niet. Heb verder de configuratie doorgelopen en kan geen afwijkingen vinden. Iemand een idee waardoor Autoloading zo traag werkt? Wellicht een instelling of iets dergelijks.
< dit stukje webruimte is te huur >