Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik geprobeerd om een externe harde schijf achter mijn router (TP Link TL-wr1043) te plaatsen. Dit met als doel om hier al mijn media te streamen. Via mijn pc ingelogd op de router en mijn harde schijf open gezet. Maar op een of andere manier is de externe schijf niet zichtbaar in mijn netwerk. Log ik in met mijn laptop moet ik diezelfde harde schijf ook weer gaan zoeken en installeren. Wil ik via mijn Sonos luidspreker system de schijf benaderen vind ik hem geeneens.

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
Hoe is je harde schijf aangesloten? Zit ie op de USB van de router? of hangt ie direct in het netwerk? Hoe wil je hem benaderen? Gaat dat over SMB/NFS/FTP/SFTP, etc?

En hoe concludeer je dat het foutgaat? Wat heb je al geprobeerd? Kortom, geef es wat meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf is aangesloten middels een USB verbinding, op de USB van de router.
Hoe ik hem wil benaderen weet ik even niet hoe je dat bedoelt? In mijn beleving zou dat zo zijn dat wanneer je mijn netwerk selecteert je buiten mijn PC, mijn laptop enzv ook een externe harde schijf ziet. Die je kunt benaderen.

Maar dat is dus niet zo makkelijk. In de browser van mijn TP link heb ik hem open staan en wordt ie ook herkend. Via mijn Mediaplayer vind ik hem ook al. Maar mijn Sonos wil maar niet lukken.

Wat is een "NAS-station"?

Kortom ik heb in de TP-link vanalles geprobeerd en het lukt me ook om vanuit mijn PC de hdd te benaderen, maar nog niet met alle apparaten.