Hi, ik voer binnenkort een upgrade voor mijn vriendin door zodat ze weer even vooruit kan en wil even wat feedback hebben indien mogelijk.
Ik heb het nodige hieronder gezet. Misschien wel goed om te weten dat ze niet zal gaan overclocken of voor een Crossfire/SLI setup zal kiezen. De mogelijkheid om voor een betere videokaart, meer werkgeheugen en een betere CPU te gaan zit er wel in en daarvoor zou een PSU die een paar jaar mee kan wel handig zijn.
Ik ga er maar vanuit dat ik het zo goed doe. Mocht dat niet zo zijn, mijn excuses.
Ik zoek een?
Nieuw moederbord, extra geheugen, case, voeding en ssd.
Zover heb ik het volgende gevonden, maar heb me twijfels/ben naar iets beters op zoek:
Moederbord: MSI Gaming 970 (Goedkoop en goed Sata3 compatible bordje naar mijn mening) (£82)
Geheugen: 4GB Vengeance DDR3-1600 (zelfde als huidige om bij te prikken) (£24)
Case: In Win 703 (Niet 100% blij met de kabelruimte, prijs is ok (£55)
Voeding: Corsair CP-9020076-UK (CS550M) (de huidige voeding voldoet niet. Met deze gekozen voeding ben ik echter niet helemaal zeker of dit teveel is.) (£62)
SSD: Crucial BX100 250GB (£62)
Wat is je budget?
Ik woon in de UK dus in ponden hebben we het over ongeveer £280
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb zelf goeie ervaringen met MSI, maar het maakt voor de rest niet zoveel uit. Voorkeur gaat uit naar MSI, EVGA, Corsair, ASUS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige setup:
Moederbord: Onbekend (iets met SATA2 ondersteuning)
Case: Onbekend
CPU: AMD FX-4130
CPU fan: CM Hyper 212 Evo
Werkgeheugen: Corsair Vengeance 4GB / DDR3-1600
HDD: 5400RPM 500GB onbekend merk (lees: langzaam)
Optical drive: 1 DVD-writer
Videokaart: AMD 7850 (zover ik weet een ASUS kaart)
PSU: B-merk 300 of 500 Watt
Systeem gaat voornamelijk voor gamen gebruikt worden en met name FFXIV.
Alvast bedankt.
Ik heb het nodige hieronder gezet. Misschien wel goed om te weten dat ze niet zal gaan overclocken of voor een Crossfire/SLI setup zal kiezen. De mogelijkheid om voor een betere videokaart, meer werkgeheugen en een betere CPU te gaan zit er wel in en daarvoor zou een PSU die een paar jaar mee kan wel handig zijn.
Ik ga er maar vanuit dat ik het zo goed doe. Mocht dat niet zo zijn, mijn excuses.
Ik zoek een?
Nieuw moederbord, extra geheugen, case, voeding en ssd.
Zover heb ik het volgende gevonden, maar heb me twijfels/ben naar iets beters op zoek:
Moederbord: MSI Gaming 970 (Goedkoop en goed Sata3 compatible bordje naar mijn mening) (£82)
Geheugen: 4GB Vengeance DDR3-1600 (zelfde als huidige om bij te prikken) (£24)
Case: In Win 703 (Niet 100% blij met de kabelruimte, prijs is ok (£55)
Voeding: Corsair CP-9020076-UK (CS550M) (de huidige voeding voldoet niet. Met deze gekozen voeding ben ik echter niet helemaal zeker of dit teveel is.) (£62)
SSD: Crucial BX100 250GB (£62)
Wat is je budget?
Ik woon in de UK dus in ponden hebben we het over ongeveer £280
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb zelf goeie ervaringen met MSI, maar het maakt voor de rest niet zoveel uit. Voorkeur gaat uit naar MSI, EVGA, Corsair, ASUS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige setup:
Moederbord: Onbekend (iets met SATA2 ondersteuning)
Case: Onbekend
CPU: AMD FX-4130
CPU fan: CM Hyper 212 Evo
Werkgeheugen: Corsair Vengeance 4GB / DDR3-1600
HDD: 5400RPM 500GB onbekend merk (lees: langzaam)
Optical drive: 1 DVD-writer
Videokaart: AMD 7850 (zover ik weet een ASUS kaart)
PSU: B-merk 300 of 500 Watt
Systeem gaat voornamelijk voor gamen gebruikt worden en met name FFXIV.
Alvast bedankt.