Toon posts:

PC upgrade voor vriendin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik voer binnenkort een upgrade voor mijn vriendin door zodat ze weer even vooruit kan en wil even wat feedback hebben indien mogelijk.

Ik heb het nodige hieronder gezet. Misschien wel goed om te weten dat ze niet zal gaan overclocken of voor een Crossfire/SLI setup zal kiezen. De mogelijkheid om voor een betere videokaart, meer werkgeheugen en een betere CPU te gaan zit er wel in en daarvoor zou een PSU die een paar jaar mee kan wel handig zijn.

Ik ga er maar vanuit dat ik het zo goed doe. Mocht dat niet zo zijn, mijn excuses.

Ik zoek een?
Nieuw moederbord, extra geheugen, case, voeding en ssd.
Zover heb ik het volgende gevonden, maar heb me twijfels/ben naar iets beters op zoek:

Moederbord: MSI Gaming 970 (Goedkoop en goed Sata3 compatible bordje naar mijn mening) (£82)
Geheugen: 4GB Vengeance DDR3-1600 (zelfde als huidige om bij te prikken) (£24)
Case: In Win 703 (Niet 100% blij met de kabelruimte, prijs is ok (£55)
Voeding: Corsair CP-9020076-UK (CS550M) (de huidige voeding voldoet niet. Met deze gekozen voeding ben ik echter niet helemaal zeker of dit teveel is.) (£62)
SSD: Crucial BX100 250GB (£62)

Wat is je budget?
Ik woon in de UK dus in ponden hebben we het over ongeveer £280

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb zelf goeie ervaringen met MSI, maar het maakt voor de rest niet zoveel uit. Voorkeur gaat uit naar MSI, EVGA, Corsair, ASUS.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige setup:
Moederbord: Onbekend (iets met SATA2 ondersteuning)
Case: Onbekend
CPU: AMD FX-4130
CPU fan: CM Hyper 212 Evo
Werkgeheugen: Corsair Vengeance 4GB / DDR3-1600
HDD: 5400RPM 500GB onbekend merk (lees: langzaam)
Optical drive: 1 DVD-writer
Videokaart: AMD 7850 (zover ik weet een ASUS kaart)
PSU: B-merk 300 of 500 Watt

Systeem gaat voornamelijk voor gamen gebruikt worden en met name FFXIV.

Alvast bedankt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

Esumontere

Floep, banaan.

Een AM3+ processor in een socket 1150 gaat niet passen, hoe hard je ook drukt. Als je dit moederbord wilt zul je ook een nieuwe processor moeten kopen. Een http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/ is dan een goede keus, maar wel aan de dure kant voor jouw budget. Wellicht een pricewatch: Intel Core i3-4170 Boxed?
Welke MSI Gaming 7 bedoel je, eigenlijk? De enige die ik kan vinden is pricewatch: MSI Z97 GAMING 7 en die is niet bepaald goedkoop.

Het RAM geheugen kan je gewoon meenemen, waarom nieuw kopen? Of wil je er een totaal van 8GB van maken?

Die voeding zou ik niet doen. Is overkill en niet de beste kwaliteit. pricewatch: Antec VPF Series 450W is beter en ongeveernet zo duur.

Als ze wil gamen is een nieuwe videokaart ook wel nuttig denk ik. De 7850 is een redelijke kaart, maar onderhand toch wel een beetje outdated. De http://tweakers.net/product/346714/sapphire-r9-270x/ (of een andere versie van de 270X) is dan wel een goede keus :)

[ Voor 12% gewijzigd door Esumontere op 25-08-2015 11:24 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
Esumontere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Als ze wil gamen is een nieuwe videokaart ook wel nuttig denk ik. De 7850 is een redelijke kaart, maar onderhand toch wel een beetje outdated. De http://tweakers.net/product/346714/sapphire-r9-270x/ (of een andere versie van de 270X) is dan wel een goede keus :)
De 270 is dezelfde kaart als de 7850. Dus een upgrade naar een 270x (7870) is nauwelijks een upgrade. ;)
Dan is een tweede hands 280x een betere keuze. :)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

LongBowNL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

De 270 is dezelfde kaart als de 7850. Dus een upgrade naar een 270x (7870) is nauwelijks een upgrade. ;)
Dan is een tweede hands 280x een betere keuze. :)
Ahja, daar heb je gelijk in. Mijn fout :X
Een 2e hands 280X is inderdaad een goede keus, maar gezien de TS in de UK woont is dat wellicht lastig. Een nieuwe 280X is weer zo duur dat z'n budget in 1 keer op is. Wellicht is het dan dus toch handig om nog even de 7850 in zijn systeem te houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Esumontere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:18:
Een AM3+ processor in een socket 1150 gaat niet passen, hoe hard je ook drukt. Als je dit moederbord wilt zul je ook een nieuwe processor moeten kopen. Een http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/ is dan een goede keus, maar wel aan de dure kant voor jouw budget. Wellicht een pricewatch: Intel Core i3-4170 Boxed?
Welke MSI Gaming 7 bedoel je, eigenlijk? De enige die ik kan vinden is pricewatch: MSI Z97 GAMING 7 en die is niet bepaald goedkoop.

Het RAM geheugen kan je gewoon meenemen, waarom nieuw kopen? Of wil je er een totaal van 8GB van maken?

Die voeding zou ik niet doen. Is overkill en niet de beste kwaliteit. pricewatch: Antec VPF Series 450W is beter en ongeveernet zo duur.

Ik heb het moederbord aangepast, gaat om een 970 :)
RAM ook aangepast zodat het duidelijk is dat het om 4GB bijprikken gaat.
Zal is naar de voeding kijken, heb zelf geen ervaring met Antec dus we zullen zien wat de reviews erover zeggen. Thanks!
Videokaart is momenteel geen optie. De bottleneck is de HDD. En als ze al in een nieuwe kaart zal investeren zal ik haar op den duur wel proberen over te halen naar het Intel/Nvidia kamp. ;)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:25:
[...]

En als ze al in een nieuwe kaart zal investeren zal ik haar op den duur wel proberen over te halen naar het Intel/Nvidia kamp. ;)
Waarom? Zo te zien is jullie budget niet heel hoog en de prijs/prestaties verhouding van AMD is echt vele malen beter. nVidia maakt goede kaarten maar ze zijn echt ontzettend duur. Daarnaast zijn AMD kaarten minstens net zo goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Esumontere schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:28:
[...]

Waarom? Zo te zien is jullie budget niet heel hoog en de prijs/prestaties verhouding van AMD is echt vele malen beter. nVidia maakt goede kaarten maar ze zijn echt ontzettend duur. Daarnaast zijn AMD kaarten minstens net zo goed. :)
Noem me maar iemand van het groene kamp (energie efficiëntie, niet de kleur van dat kamp ;) ) en daar is mijn ervaring met AMD nog steeds niet al te best. Wellicht dat het rode kamp in de toekomst nog een tikje efficiënter kan worden dat het dan toch weer interessant wordt.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
Als je toch wacht met de videokaart, volgend jaar komen er nieuwe kaarten op een kleiner productieproces (28nm naar 14/16nm). Dan zouden ze theoretisch zuiniger moeten zijn. De kaarten van nVidia staan gepland voor het 2de kwartaal van 2016. De kaarten van AMD voor de tweede helft van 2016.
Pagina: 1