Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie ~800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil met m'n laptop graag Autocad en Revit tekenen, en misschien een spelletje tussendoor.
En natuurlijk op internet en Word etc..

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het liefst nog onder de €800,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ik wou mijn laptop meenemen naar school.
Ik ben een 17,3 inch gewend, maar omdat dat redelijk groot is om altijd mee te nemen zit ik misschien ook te denken aan een 15,6 inch,

misschien heeft 1 van jullie een goed idee hiervan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik wil het liefste Asus of Toshiba
een i5 of i7
minimaal 6gb RAM
en een "goede" videokaart..
en aansluiting voor een 2e scherm misschien

Ik heb niet echt super veel verstand van dit alles

dit zijn de 2 17,3inch die ik al eerder had gezien:

pricewatch: Asus R752LAV-TY351H
pricewatch: Toshiba Satellite L70-B-14Q

dit zijn de 15,6inch die ik al eerder had gezien:
pricewatch: Asus R556LJ-DM479H
pricewatch: Asus R556LJ-XX335H
pricewatch: Asus X555LJ-XX293H
pricewatch: Asus X555LJ-XX287H
pricewatch: Asus R556LB-DM268H
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-2FK

ik weet het, het zijn er redelijk wat maar ik kan er niet echt veel verschil in vinden..

Alvast bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 14:17 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Heb je zelf al even in de pricewatch gekeken? http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Als je daar jouw voorkeuren invult dan ben ik er zeker van dat je daar een korte lijst met laptops zult vinden.

Geraak je er niet uit tussen welke je kan kiezen? Vraag het dan hier want het is niet de bedoeling dat wij hier al het opzoek werk doen voor jou ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk mijn begin post voor de gevonden laptops.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 14:17 ]

• Death1ord
pricewatch: Asus R556LB-DM268H

Uit alle laptops is dit de meest "nuttige". Het heeft een Full HD scherm wat je echt wel wilt hebben en een relatief krachtige CPU vergeleken met de andere modellen.

Qua grafische prestaties mag je niet veel verwachten want deze laptop bezit enkel de geintegreerde GPU.

Nu, de vraag is welk soort "spelletje" dat je tussendoor speelt of dit voldoende is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het spel is Warrock, en heel misschien SoldierFront en Counterstrike.. mits de laptop dit toelaat xD

Hier is een url van mijn gebruikte pricewatch:
http://tweakers.net/categ...zRH0K6sNf5VoOY7wEtJK3X9Qs

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 16:36 ]

• Death1ord
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15E

Deze ziet er nog leuk uit en heeft een grafische kaart die jouw spellen normaal zou moeten kunnen spelen (een van de krachtigere GPUs in jouw budget).

Ook is de SSD leuk meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet er wel goed uit, maar ik zie dat er helaas geen VGA poort inzit, kan ik ook een verloop kopen van HDMI naar VGA?

En nog ff een vraagje tussendoor:
Als je niet een hele goede GPU hebt heeft dat dan wel effect op het IPS/TN Full HD scherm?

• Death1ord
Zo een omvormer bestaat maar is niet heel goedkoop. Is een VGA echt noodzakelijk?

Bij het scherm, bedoel jij in een game (dat je op lagere instelling speelt?) of gewoon het feit dat het beeld er "slechter" uitziet omdat de GPU minder is?

Indien dat het het 2e is dan maakt het niet uit. Het bureaublad, surfen, video kijken, ... zijn zaken waarbij een moderne GPU/CPU geen problemen mee heeft. De kwaliteit van het beeld hangt dan enkel af van de kwaliteit van het beeldscherm zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, bedankt voor je uitleg! Het was idd het 2e

Ik zou het wel makkelijk vinden maar echt een "must" zou ik het niet noemen..
Pagina: 1