Laptops met geen plastic behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 692597

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die geen plastic behuizing heeft.
Verder minimaal:
i3 processor
4gb geheugen
HD hoeft geen ssd te zijn
Scherm 15,6
Fullhd scherm
ie8 /10

Zowel voor thuis als zakelijk gebruik. Laptop blijft thuis staan.

Budget: Max €500

Heb goede ervaringen met lenovo en acer maar sta open voor alles, als het dus maar geen plastic behuizing heeft.

Hoor graag jullie adviezen! Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

MacBook :+

Alleen loopt dat een beetje haaks op je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

90710 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:50:
MacBook :+

Alleen loopt dat een beetje haaks op je budget :)
Tenzij tweedehands geen probleem is, dan zou het best kunnen lukken.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank v het meedenken. Weten jullie ook wat voor materiaal de behuizing v een macbook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Anoniem: 692597 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:32:
Dank v het meedenken. Weten jullie ook wat voor materiaal de behuizing v een macbook is?
Aluminium.

Nieuw wordt een laptop naar jouw eisen wel lastig, voornamelijk door de wens van geen plastic behuizing. Het wordt dan al gauw tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op V&A worden enkele Dell E6540's aangeboden. Dat is precies wat je zoekt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 14:18

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarom wil je eigenlijk geen plastic behuizing?
Laptops met een behuizing van aluminium of een ander metaal vallen eigenlijk allemaal onder 'premium' laptops, en daar zal je diep voor in de buidel moeten tasten. Ik denk dat ruim 95% van alle laptops op de markt een plastic behuizing zullen hebben.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:14
asus laptops zijn deels plastic deels metaal (Alu volgensmij), maar dan zit je ook wel redelijk over je budget heen, of je moet 2de hands willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 21:14
Een nieuwe laptop die van aluminium is gemaakt mag je richting de €800-900 euro gaan denken en dan heb je een Core M processor die niet voorruit te branden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Dank allemaal.

Ik reageer op plastic onderdelen, en dan met name de vluchtige stoffen die vrijkomen. De klachten die ik krijg valt onder chemische overgevoeligheden.

@timmert,
Die Dell laptop is los vd prijs perfect. Naast aluminium behuizing ook:

"Latitude laptops kunnen uw organisatie helpen om te voldoen aan milieudoelen met een energie-efficiënt ontwerp en slimme materialen waarbij gebromeerde vlamvertragers (BFR, brominated flame retardant) en PVC worden ontweken."

@dattac en e-vix,
Ik besef nu dat laptops met geen plastic verhuizing ver boven mijn budget vallen.
Tweedehands telt mij minder zwaar dan een plastic behuizing, dus ik zal eens rondkijken v een 2dehands laptop @v&a.

@lessermoldx,
Oké ik zal eens rondkijken voor een 2de hands asus model.

@azerion,
Ja idd dus hoogstwaarschijnlijk word het een 2de handse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:31
De rubberachtige coating op lenovo (en vroeger IBM) zit tegenwoordig op veel Dell laptops. In ieder geval precision en latitude. Kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuus, ik zie nu pas je reactie Jeroen.
Dat klinkt veelbelovend, ik zal eens de precision en latitude bekijken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:45
Je zou eens kunnen kijken naar de Asus X555LA. Net iets over je budget maar volgens mij een alu toetsenbord. Zou je even moeten nakijken, kon het zo snel niet vinden. Op de Asus site staat dat deze uit 1 stuk gemaakt is, dus neem aan van wel. Ik ga ervanuit dat het gaat om het deel waar je je handen oplegt en dat de rest wel plastic kan zijn.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelf heb ik 3 latitudes uit de 64x0 serie.. heerlijke apparaten. en vrij veel metaal :)
heeft ook wel een nadeeltje als je iets modden wil maar dat weegt niet op tegen alle voordelen :D

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Ga toch de grammar nazi uithangen maar een ander word voor "met geen" is zonder :+

Andere opmerking, reageer je op aanraking van plastic/kunsstof of ook als de binnenkant ervan gemaakt is? We hebben op werk meerdere Dell Vostro's met een (wss) alu gedeelten rondom het toetsenbord/touchpad gedeelte en die coating over de rest.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:34
sapphire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:15:
Ga toch de grammar nazi uithangen maar een ander word voor "met geen" is zonder :+

Andere opmerking, reageer je op aanraking van plastic/kunsstof of ook als de binnenkant ervan gemaakt is? We hebben op werk meerdere Dell Vostro's met een (wss) alu gedeelten rondom het toetsenbord/touchpad gedeelte en die coating over de rest.
Word, grammar nazi? Niet woord? 😄 En een laptop zonder plastic behuizing kan ook worden opgevat als een laptop zonder enige behuizing (als je een brain fart hebt, niet goed leest of een combinatie van beide).
Pagina: 1