Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:40
Ik heb een vreemd probleem bij het gebruik van een draadloze Logitech desktop set met de Unify ontvanger.

Als ik de Unify ontvanger aansluit op mijn Nexus 9 heb ik direct muis en toetsenbord tot mijn beschikking. Werkt ook perfect, mits ik mijn muis of toetsenbord niet langer dan 3 seconden onaangeroerd laat staan. Zodra ik dat doe lijkt het of de Unify ontvanger in een soort standby gaat, want ik moet dan een seconde wachten voordat mijn input weer geregistreerd wordt.

Dat is nogal vervelend als je een document aan het typen bent.

Om USB-delay uit te sluiten van de Nexus 9 heb ik een USB-muis geprobeerd en de draadloze ontvanger van mijn M185 muis (die werkt niet volgens Unify protocol maar is gewoon standaard). Beide werken perfect.

Een andere desktopset met een Unify ontvanger doet precies hetzelfde, ook vertraging.

Er is dus iets wat met die Unify ontvanger te maken heeft....maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-08 19:39
Interferentie WiFi op 2.4 GHz band?
Zet je Nexus 9 eens in Flight mode en kijk of de vertraging weg is.
Switchen naar de WiFi 5 GHz band is waarschijnlijk de oplossing.

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nee interferentie kan het niet zijn, want zolang je de muis gebruikt en zolang je hem niet langer dan 3 seconden stil houdt dan werkt het. Ook gecontroleerd in vliegtuigmodus.

Maar, de nVidia Shield heeft het ook, beide hebben een Tegra K1. Dus ik vermoed iets met de CPU -> Unifying. Ik ga eens een andere kernel proberen.